Permalänk
Medlem

swat 4

är det någon som spelar swat4? det laggar en del för mig är det någon annan som upplevt det. det är nästan bara när man gör snabba rörelser med musen. jag sänkte till lägsta grafiken men det hjälper inte.

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk

Vad har du för överig hårdvara i datorn?
Swat 4 är rätt krävande

Permalänk
Medlem

Jag har spelat men slutade... (tyckte att det var för enformigt)

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk

Du underskattar Swat 4 as LAN.

Finns inget roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Du underskattar Swat 4 as LAN.

Finns inget roligare.

SWAT 4 + lan + minst 8 st + VIP + banan-med-helikopter-platta-på-taket + inga idioter = Något utav det roligaste man kan spela

Permalänk
Avstängd

swat 4 är väll inte så krävande.. kör det på maxkvalitet i 1280x960.. flyter på min gamla junk till burk (AMD64 3500+, gf6800 Ultra)..

riktigt, riktigt kul att spela Coop tycker jag.. dock så hatar jag att man måste ladda varje gång man restartar, spelet är rätt svårt på högsta svårhetsgraden så det blir en del resets då tycker man det borde räcka med att reseta banan och inte ladda om den...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
SWAT 4 + lan + minst 8 st + VIP + banan-med-helikopter-platta-på-taket + inga idioter = Något utav det roligaste man kan spela

Och precis den banan jag menade!! , Har aldrig spelat ett nyare så roligt LAN-spel.

Blir det lätt på nästa lan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Vad har du för överig hårdvara i datorn?
Swat 4 är rätt krävande

64 grafik 512 minne 3,5 processor

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
64 grafik 512 minne 3,5 processor

64 grafik säger ju jätte mycket.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
64 grafik säger ju jätte mycket.

Det säger mer än nog.

Bobbyem: Om ditt grafikkort bara har 64mb är det gissningvis rätt gammalt (eller integrerat i moderkortet) och därför klarar det inte att driva Swat4. Swat3 kan rekomenderas om du inte tänkt skaffa ny hårdvara.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk

enormt sega rörelser , delvis segt spel:) IMO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Du underskattar Swat 4 as LAN.

Finns inget roligare.

Nojaa had ladda ner de så han aldrig spela det lan...

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0sci
Nojaa had ladda ner de så han aldrig spela det lan...

Fattade inte mycke av den meninegn :S

Har läst lite om Swat 4.. kan man köra typ som i cs, terrorister mot counter terrorister eller det är bara ren co op swat mot terrorister? Vill veta om de e lönt o köpa

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superswede
Fattade inte mycke av den meninegn :S

Har läst lite om Swat 4.. kan man köra typ som i cs, terrorister mot counter terrorister eller det är bara ren co op swat mot terrorister? Vill veta om de e lönt o köpa

Finns både coop och vs i olika lägen.
Det roligaste läget är när SWAT har en vip som ska transporteras till en ställe. Det som skiljer mot CS är att teroristerna inte får döda VIP-snubben utan måste hålla honom bunden i 2 minuter innan dom får skjuta.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Underbart spel..älskar det till döds, och nu kommer snart expansion The Stechkov syndicate med nya sp/mp banor, nya vapen och game types...jag dör av längtan!!!

Ni som inte gillar "långsamheten" i Swat borde ladda hem SSF mod 2.1 ...myckte bra mod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Underbart spel..älskar det till döds, och nu kommer snart expansion The Stechkov syndicate med nya sp/mp banor, nya vapen och game types...jag dör av längtan!!!

Ni som inte gillar "långsamheten" i Swat borde ladda hem SSF mod 2.1 ...myckte bra mod.

Okej det är kanske inte så med 64 men typ dom första 5 banorna gick ju utan problem Men sedan kände jag det som att jag inte kunde klara banorna för att det laggade. Jage hade inte känt av det någonting innan.

Vad är viktigast minne eller grafikkort? Och hur måste man lägga för att få ett dugligt grafikkort?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel imo. Skönt med teamsnacket, i SP då, när NPC'erna i laget gör exakt som man säger åt dom att göra, riktigt grym grafik också.

Ditt grafikkort är nog problemet ja

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Underbart spel..älskar det till döds, och nu kommer snart expansion The Stechkov syndicate med nya sp/mp banor, nya vapen och game types...jag dör av längtan!!!

Ni som inte gillar "långsamheten" i Swat borde ladda hem SSF mod 2.1 ...myckte bra mod.

When teh expansnois comse uot?!
Februari?

Permalänk
Avstängd

nått som jag irreterar mig på är att det tar sån tid att byta item.. har man cuffsen uppe för att arestera nån och så kommer det nån skurk med vapnent draget så tar det ju två kafferaster för swaten att få upp primary...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem

Vad är viktigast minne eller grafikkort? Och hur måste man lägga för att få ett dugligt grafikkort?

I dagens spel så är processor, minne och grafik kort lika viktigt, en av dom kan slöa ner den andra eller inte jobba 100% om dom inte är på samma "nivå" så att säga.
Men till SWAT 4 vill jag nog påstå att det är grafiken kortet som är viktigast, men det skulle inte skada om du köpte till en 512 också.
Jag tycker att du ska köpa ett Geforce 6800LE och pipemodda det.. kan få det för runt 1500:- idags läget.... tyvärr behöver du då byta det kortet inom ett år igen, så du kanske skulle satsa på ett Geforce 7800gtx eller ati's motsvarande om du känner att du har råd.(jag är en nvidia kille.. så därför rekomenderar JAG geforce)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
When teh expansnois comse uot?!
Februari?

Jepp, 23 februari hörde jag senast..men inget officiellt från dev's.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
nått som jag irreterar mig på är att det tar sån tid att byta item.. har man cuffsen uppe för att arestera nån och så kommer det nån skurk med vapnent draget så tar det ju två kafferaster för swaten att få upp primary...

Därför ska du ladda hem SSF 2.1 http://www.sheriffsdpt.com/downloads.html

Permalänk
Medlem

Tycker inte swat4 e långsamt... tycker snarare CS e hypersnabbt

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jag har spelat SWAT4 nu ett tag. Tyvärr så har jag lite problem. Jag får felkod och spelet stängs av alt datorn startar om. Kan det vara så att 9800xt 256mb inte räcker ? Verkar långsökt väl. 1024mb ram måste räcka och 2400+ också. Fattar inte vad som spökar. Nån bra ide? Graffedrivisarna kanske?

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Tycker inte swat4 e långsamt... tycker snarare CS e hypersnabbt

Vilken tripp det läre vara för dig att spela Q3
Annars tycker jag det är ruskigt roligt att lira co-op med vännerna.. Tills någon tröttnar och folk slänger stingers på varandra.

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!