Musik i bakgrunden (HTML, Dreamweaver)

Permalänk

Musik i bakgrunden (HTML, Dreamweaver)

Hej !

Vi har precis i skolan fått lära oss dreamweaver.
Jag arbetar då lite hemma i "design-läget". Jag undrar hur jag ska bära mej åt för att få in "bakgrundsmusik", alltså musik som spelas upp när du går in på hemsidan.

Är det någon (vilket jag till 99% tror att många vet) som vill hjälpa mej ?

Tacksam för svar. Mvh

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

<embed src="<ljudfil>" autostart="true" ></embed>

Hur som helst är det INTE uppskattat av många - om möjligt någon alls?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Ingen tycker om det. Undvik det.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Nej jag vet, men jag har några i klassen som itne kan ett dugg, tänkte dra en "skrytning" för dom Men tack för hjälpen iaf.

Personligen stör även jag mej på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visa marqueetaggen också!

<marquee>Text.</marquee>

Otroligt jobbig kod.

Permalänk
Medlem

viek: Word!

Enda sättet att skryta är genom att bara göra det absolut nödvändiga och inget mer i kodväg. Detta är egentligen mycket enkelt men brukar ta snittutvecklaren flera år att komma fram till. Allt som låter och rör sig på en sida ser ENORMT amatörmässigt ut. Det signalerar usla tutorials lång väg.

Mitt tips i vieks anda: Leta upp skript som följer muspekaren med fem sex symboler och ett skript för snöflingor när du ändå är i farten.

Permalänk

Jo, men för dom äre "waoooow, han har ljud på hemsidan " . Det är asfräckt för dom. Men tack för tipset där alfonsA. Det ska bli. Har du ngt tips om vad jag kan söka på google, om jag nu vill ha det du sa ?

Tack för tipsen !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du nu vill vara häfftig så är att följa webstandarden och göra snygg kod det häfftigaste man kan göra i html väg. XHTML 1.0 Strict ska du använda för att vara häfftigast, validerande kod förståss, inga jobbiga Jscript som hoppar omriking på skrämen och blinkar och låter. Så nu vet du har du ska göra för att vara häfftig ;D inga ljud!

Permalänk
Medlem

Haha, det är ju faktiskt jätteroligt att göra en så jobbig sida som möjligt! Kolla på www.dynamicdrive.com. De är kungar av (o)fungerande skript för den ovane användaren.

Lycka till!

Posta resultatet här sen!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är okej att ha ljud/musik om man som användare själv bestämmer när den skall starta tycker jag. Och om det finns en anledning till att ha ljudet.

Te.x den här sidan har ljud som ger en vis känsla: http://www.stalker-game.com/index_eng.html
Men jag håller med om att man bör undvika ljud/musik så mycket som möjligt.

Om jag slösurfar in på en sida som inte är väldigt viktig och det startar musik letar jag irriterat efter avstängningsknappen för ljudet i ungefär 2 sekunder innan jag stänger ner sidan.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CIC
Om du nu vill vara häfftig så är att följa webstandarden och göra snygg kod det häfftigaste man kan göra i html väg. XHTML 1.0 Strict ska du använda för att vara häfftigast, validerande kod förståss, inga jobbiga Jscript som hoppar omriking på skrämen och blinkar och låter. Så nu vet du har du ska göra för att vara häfftig ;D inga ljud!

Fel, inte XHTML 1.0 Strict, för att vara häftigast ska han använda XHTML 1.1 (alltid strict) med CSS. Möjligtvis är det ännu "coolare" att använda XHTML 2.0 working-draft 7 (7 är den senaste)...

För övrigt är inte ljud uppskattat als, så lär inte din klasskompisar hur man gör eller ännu bättre visa dem det inte så de inte lär sig att det går

Och en sista grej, SÖK! Detta har varit uppe massor av gånger.

Visa signatur

Permalänk

Klart jag itne visar ngn Vet även, som jag skrivit tidigare, att inte ens jag gillar det.
Sök, det gjorde jag innan, även på google. Men fick annorlunda taggar, som ej fungerade för mej.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Klart jag itne visar ngn Vet även, som jag skrivit tidigare, att inte ens jag gillar det.
Sök, det gjorde jag innan, även på google. Men fick annorlunda taggar, som ej fungerade för mej.

Har för mig att Firefox inte klarar ljud, antagligen medvetet Men med saker som flash går det.
lite off-topic kanske, men nån som vet ett bra sätt att stänga av ljud i flash (firefox-plugin), för alltid så att säga?

Permalänk

Det stämmerdet, att Firefox inte kan spela upp ljud sådär.

Visa signatur