CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Inaktiv

kommer ingen beta först?

EDIT: är incrysis nere, gick inte att komma in dit nu och min nedladdning fick en error?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
hud=heads up display. typ sånt som visar hur mycket armor, ammo o health du har.

Jo jag vet, som jag sa så tog det bara ett tag (3-4sec) innan jag kom på vad han menade...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Demot kommer den 25:e september

http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

YEEEEEESSSSSSSSSSSSS!! Såååå nice.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Demot kommer den 25:e september

http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Ska bli intressant å se om min nuvarande konfig orkar med detta... Är spelet bra så är det nästan så att jag investerar i nytt grafikkort... Visserligen är det inga problem med Bioshock med allt på max, men jag antar att Crysis kommer kräva betydligt mer...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Ska bli intressant å se om min nuvarande konfig orkar med detta... Är spelet bra så är det nästan så att jag investerar i nytt grafikkort... Visserligen är det inga problem med Bioshock med allt på max, men jag antar att Crysis kommer kräva betydligt mer...

Nej din burk kommer inte klara av spelet ens på det lägsta...grafikkortet du har är ju helt utadatterat! Du måste genast köpa 8800Ultra som kommer prestera hela 5 gånger bättre i Crysis! Kapish?

Är så trött på folk som sitter på bra burkar och tror att man släpper spel som knappt kommer vara spelbara på bra datorer. Hur många skulle köpa nya spel då tror ni? Använd huvudet för fan. Varför skulle Crysis kräva betydligt med än Bioshock?

Läs igenom tråden, om inte hela så de senaste 10 sidor. Där står det hur mycket Crysis kommer kräva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Nej din burk kommer inte klara av spelet ens på det lägsta...grafikkortet du har är ju helt utadatterat! Du måste genast köpa 8800Ultra som kommer prestera hela 5 gånger bättre i Crysis! Kapish?

Är så trött på folk som sitter på bra burkar och tror att man släpper spel som knappt kommer vara spelbara på bra datorer. Hur många skulle köpa nya spel då tror ni? Använd huvudet för fan. Varför skulle Crysis kräva betydligt med än Bioshock?

Läs igenom tråden, om inte hela så de senaste 10 sidor. Där står det hur mycket Crysis kommer kräva.

Inte så lätt att veta med tanke på att Crysis har stora öppna ytor, deformerbara miljöer m.m... Får väl helt enkelt vänta och se...

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

Att det kräver mer än Bioshock är en självklarhet men det är som Artman skriver. Man kan inte sälja ett spel som 80% av världens dator befolkning inte kan spela.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

jag tänkte lite på detta med Crysis många sade för inte alls så länge sedan att en E6600+8800GTS 640mb/8800GTX inte skulle ha nåra som helst bekymmer med crysis

nu låter det mer som att dessa specs inte alls är tillräckliga. Men JAG säger så här min maskin kommer kunna köra crysis på hyfsade intällningar i DX10/DX9 utan större bekymmer det är nog bara om man ska absolut maxa allt som spelet har samt grafkkortet som
en Quad C2D med 9800GTX kna behövas men 9800GTS är nog tillräclig den med om en sådan ens kommer
så nej jag tror inte jag behöver nytt CPU GPU för att kunna köra Crysis samt få det se jävligt snyggt ut

lite editing där sorry boys´n girls

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyGreed
Ska bli intressant å se om min nuvarande konfig orkar med detta... Är spelet bra så är det nästan så att jag investerar i nytt grafikkort... Visserligen är det inga problem med Bioshock med allt på max, men jag antar att Crysis kommer kräva betydligt mer...

Du kan ju alltid dra ett PM till mig då.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Crytek har ju sagt att en 3 år gammal burk kommer klara detta spel ,det säger ju en hel del att spelet nog fan blir optimerat rätt så bra.

Permalänk
Medlem

Undrar hur de tänkt att distribuera demot.......? Känns som om det är läge för överbelastade servrar.......... Skulle tro att en och annan är sugen på att testa demot...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inaktiv

Torrent, kan man ju hoppas.
Kommer nog inte hända, dock.

Permalänk
Medlem

Internet kommer att svaja till, det är en sak som är säker.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

svaja den dör under en tid

OFF TOPIC

men varför kan jag inte uppdatera Doom 3 till 1.31 den säger att den itne hittar nån doom 3 eller inte känner vilken version min är en löpte D3 med 1.3patchen så varför tar den inte 1.31?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Förmodligen blir det fileplanet exklusivt några dygn/timmar dvs som vanligt nuförtiden. Annars så lär det spridas rätt snabbt så vi ska nog inte vara oroliga att stå i kö i 10 timmar. Skulle också förvåna mig om utgivare använde torrent för att sprida demot men så fort folk fått ner det så kommer det upp en del torrentlänkar iaf.

Permalänk
Medlem

Låter troligt.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Torrent, kan man ju hoppas.
Kommer nog inte hända, dock.

Allt hamnar på torrent idag. Alla mjukvaror som du kan köpa eller som du får tag på hamnar på torrent, så tro inte att Crysis demot slinker undan inte.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Allt hamnar på torrent idag. Alla mjukvaror som du kan köpa eller som du får tag på hamnar på torrent, så tro inte att Crysis demot slinker undan inte.

Jag menade en officiell torrent

Permalänk
Inaktiv

8800gtx + penryn maxar crysis utan ett tecken på lagg, så ett 8800gts borde lika väl kunna maxa med hyffsad fps.

Permalänk

jaa ska bli intressant hur är det nu med Crysis är den huvudsakligen programmerad/optimerad alt. gjord för DX9 eller DX10?

dvs kommer den göra bättre ifrpn sig i Vista eller XP det är vad jag funderar på då jag ej äger vista men däremot XP?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Bilderna är fejk, glöm inte att det är EA som jobbar tillsammans med CryTek. Ny teknik, nya lögner - se bara på Sony och E3 2005/'06.
Det kommer se bra ut, men vänta er inget i NÄRHETEN av bilderna. Var realistiska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Bilderna är fejk, glöm inte att det är EA som jobbar tillsammans med CryTek. Ny teknik, nya lögner - se bara på Sony och E3 2005/'06.
Det kommer se bra ut, men vänta er inget i NÄRHETEN av bilderna. Var realistiska.

Men komigen, bilderna ser precis ut som filmerna ingame.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Bilderna är fejk, glöm inte att det är EA som jobbar tillsammans med CryTek. Ny teknik, nya lögner - se bara på Sony och E3 2005/'06.
Det kommer se bra ut, men vänta er inget i NÄRHETEN av bilderna. Var realistiska.

hahahah crytek är inte som EA. ea har inte blandat in sej i utvecklingen på crysis. lixom, kolla på far cry. spelet hypades fram tills releasen och såg lika snyggt ut som på filmerna. sen harfolk spelat spelet på olika mässor, och det ser lika snyggt ut där.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte läst igenom alla trådar men min brossa sa att det kommer en demo utav crysis om nån månad samtidigt som halo3 demon kommer ut.

Permalänk

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Demot kommer den 25:e september

http://www.incrysis.com/index.php?o...view&id=453

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Får man fråga vilka bilder det är ni talar om? ser inga bilder i tråden på denna sida iaf

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Nej han menar väl att spelet inte alls kommer se så snyggt ut som på alla bilder/Filmer de släppt.. förstår mig inte på hans inlägg.

Permalänk
Medlem

Skall bli intressant att testa Demot, dels se vad datorn går för men förmodligen kommer Crysis inte ens starta, haha.. skall ändå köpa ny dator nu till höst/vintern. Testade CoD4 Betan tidigare idag och skall lira lite mer nu ikväll.. fan de är grymt kul spel de med, men låångt ifrån vad Crysis kommer vara, och tur är det

/northrider

Permalänk
Medlem

- dubbel post

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
8800gtx + penryn maxar crysis utan ett tecken på lagg, så ett 8800gts borde lika väl kunna maxa med hyffsad fps.

Källa till detta?

Visa signatur

Dator