CryENGINE 2™ / Crysis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Ny interview med Cevat .

Verkar som om jag hade fel ang. maxning av Crysis

Source
http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Lär ju ändå bli skillnad på det. Skulle tro att tillochmed ett 8800GTS kan maxa Crysis i 1600x1200 om Crysis blir riktigt bra optimerat (vilket det redan är med tanke på att det är i beta och inte fullt optimerat än).

Permalänk
Inaktiv

gtx hade ju 60 fps oftast i 2048*1536 så ANdoja (och andra GTX-ägare) kommer kunna maximera det spelet också.

Permalänk
Medlem

undrar vilket OS spelet är snyggast på.. lät som att nån snubbe tyckte att det är snyggare på XP än Vista.. skulle vara kul med lite jämförelse-screens

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

antagligen kommer det ju vara snyggare i vista av den anledning att den kan utnyttja dx10 men då gäller de ju också att ha ett dx10 kort

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk

Ni ska dock tänka på att det vi har sett i video väg har nästan alltid vart DX9 videos. Ni alla har dreglat över DX9 videos så jag tror det är shit the same om ni spelar i Xp eller Vista, visst ni tappar lite häftiga effekter men det är fortfarande grymt snyggt i Xp.

Nuukeer: Då behöver jag köpa ny CPU och minnen förmodligen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jo det ser grymmt fint ut på dx9, jag ser alla fall ingen anledning till att ens köra vista för lite mera effekter och kanske sämre fps också. Blir nog hur snyggt som helst när man väl kör det, video gör knappast spelet rättvisa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Jo det ser grymmt fint ut på dx9, jag ser alla fall ingen anledning till att ens köra vista för lite mera effekter och kanske sämre fps också. Blir nog hur snyggt som helst när man väl kör det, video gör knappast spelet rättvisa.

Helt rätt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ni ska dock tänka på att det vi har sett i video väg har nästan alltid vart DX9 videos. Ni alla har dreglat över DX9 videos så jag tror det är shit the same om ni spelar i Xp eller Vista, visst ni tappar lite häftiga effekter men det är fortfarande grymt snyggt i Xp.

Nuukeer: Då behöver jag köpa ny CPU och minnen förmodligen.

Jepp, X2 börjar bli lite gammalt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Helt rätt.

Märker ingen skillnad i fps på min laptop om man väljer DX9 vs. DX10 i Bioshock.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ni ska dock tänka på att det vi har sett i video väg har nästan alltid vart DX9 videos. Ni alla har dreglat över DX9 videos så jag tror det är shit the same om ni spelar i Xp eller Vista, visst ni tappar lite häftiga effekter men det är fortfarande grymt snyggt i Xp.

Nuukeer: Då behöver jag köpa ny CPU och minnen förmodligen.

jo CPU kanske. en intel C2Q/AMD phenom om den blir någon hit, kan vara bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"Cevat believes that GeForce 8800 GTS or Radeon 2900 will be good for running Crysis at 1280 resolutions on maximum settings but for 1600x1200 or higher you'll need faster hardware."

Aha, *phew* jag blev lite orolig där för ett ögonblick

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

woho, lite ny info här bland annat :

Citat:

Community: Will there be an open Beta test?

Bernd: There will be a test. But I can't say yet when and how

hela interviewn finns här http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv

mmm ja, längtar till betan

Permalänk
Medlem

Undrar om de faktiskt kommer ha en beta då de kommer släppa ett demo?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kommer inte kunna maxxa det för jag har 20" skärm (1600x1200 native) =( Men men, det lär väl vara snyggt ändå

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Skulle inte demot komma den 25:e?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
Skulle inte demot komma den 25:e?

Japp, single player demo.
Hoppas vi får se en öppen Multiplayer beta snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
Skulle inte demot komma den 25:e?

Två dagar innan jag fyller, längtar

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Multiplayer betan har börjat!

http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Dock subscribers only.

Permalänk
Medlem

Och även stängd
Men kommer komma i fler faser så bara att hålla sig uppdaterad, men lira Crysis på sin egen burk hemma det är så mycket coolare än man ens kan föreställa sig så ni blir inte besvikna på Crysis inte

/northrider,

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Inte så imponerad av vattnet...
Vattenfallet var snyggt dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Multiplayer betan har börjat!

http://www.incrysis.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Dock subscribers only.

Nice! Då får vi som inte prenumererar förmodligen testa det i slutet av veckan :).

Permalänk
Medlem

Det hoppas jag!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Avstängd

Är den nya beta för alla som är medlemmar i fileplanet?

Eller måste man dessutom vara utvald?

Om det förstnämnda gäller lär Crysis finnas som torrent mycket snart.

Permalänk
Medlem

det är bara för utvalda personer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
det är bara för utvalda personer

Burkar sådana betas läcka ut?

och hur lång tid brukar det i så fall ta?

Permalänk
Medlem

nej du måste pröjsa för att bli subscriber då kan du gå med.. så jävla gay betala för att testa betas.

Permalänk
Inaktiv

lär ju hamna ute crackat ändå så... skulle aldrig pröjsa för att stödja fileplanet. ännu mindre pröjsa för en buggig beta.