Splitter nya Quake wars bilder! (massor)

Permalänk
Medlem

Splitter nya Quake wars bilder! (massor)

Permalänk
Medlem

Jo :> längtar!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är Quake wars?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vad är Quake wars?

"Enemy Territory: Quake Wars pits the armies of Earth against the invading alien Strogg in an online strategic shooter. Players choose to battle as one of five unique classes in either the EDF (Earth Defense Force -- humans) or the barbaric alien Strogg armies. Troops use 40+ conventional and futuristic vehicles, deployable structures, and defense systems like quad-bikes, tanks, and alien walkers for epic ground assaults; or helicopters and anti-gravity ships to lend firepower from the air. Throughout each battle, teams establish bases, deploy defense structures, artillery, radar, and advanced forward-command systems into enemy territory while constructing and demolishing obstacles to speed progress and gain a tactical advantage over the enemy."

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coltrasten
Vad är Quake wars?

Typ som Battlefield 2, men med Marines VS Stroggs i Quake universumet.

Permalänk
Medlem

baserar det sig på quake4 motoron (alltså den modifierade doom3) ? Eller har dom en helt annan motor ? Funderar bara hur det flyter på min nya dator

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

Det ser ju djävulskt snyggt ut i alla fall Inte så plastigt och tråkigt som i Domm 3/ Quake 4.

Skulle som sagt vara intressant att veta vilken motor som används.

Permalänk

Det är Doom3 motorn som används. Men Carmack har sett till att hitta på en nya superduper funktion när det gäller texturer. Istället för att använda vanliga texturer så finns det en stor textur som sträcker sig över hela kartan och som inne håller information hur det låter när folk springer på underlagt, och massa annats smaskens. John Carmack kanske inte är den mest sympatiska mannen men han är fan grym när det gäller att utveckla grafkimotorer.
Verkar som det är gamla moddarna för RtCW: Enemy territory som ligger bakom Quake wars, fast med hjälp av ID då.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Snygg var det iallafall.

Frågan är bara hur spelkänslan blir, skulle älska om den var bättre än BF2 åtminstonde. ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Offtopic:

Varför tar du inte och kör forumet på en egen server.. Istället för ett nerspammat invisionfree?

Finns massor med bra gratiswebbhotell

Permalänk
Medlem

är alla dessa in game bilder? Isåfaää var det jääkligt snyggt

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Offtopic:

Varför tar du inte och kör forumet på en egen server.. Istället för ett nerspammat invisionfree?

Finns massor med bra gratiswebbhotell

Ska vänta tills jag har minst 100 medlemmar och iaf 50 av dom postar regelbundet(2-3 poster om dagen) annars känns det tråkigt att slänga ut pengar.. på ett dött forum.

Permalänk

Re: Splitter nya Quake wars bilder! (massor)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
http://s15.invisionfree.com/gamers_heaven/index.php?showtopic...

Ser grymt snyggt ut!

Jo, om man har GeForce 7800 x2 (20k KR)

Permalänk
Medlem

Enemy territory? Gissar jag rätt om jag säger att hela namnet på detta spel blir:
"Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory: Quake Wars"? Det är ju nästan lika illa som "Peter Jackson's King Kong: The official game of the movie".

Jaja, det ser ut att bli fräckt iallfall.

Permalänk

Nej RtCW kommer inte att bli inblandat.
Och ja grafiken är sjukt snygg, men med den nya grafikmotorn som Carmack snickrar på så kommer det inte att bli lika krävande som tidigare spel efter som den bara laddar väldigt stora texturer en gång. Plus att det inte kommer att finnas någon "Fog of war" utan synfältet kommer att bli klart längre.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Tungt att kolla på dom här bilderna med 56k modem vill jag lova

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Re: Re: Splitter nya Quake wars bilder! (massor)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Jo, om man har GeForce 7800 x2 (20k KR)

De flesta hinner nog köpa nya grafikkort och dylikt av nästa generation innan det där liret har släppts.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Ohhh, verkar coolt.

Permalänk
Medlem

Ser tufft ut men det är fortfarande kantiga gubbar och skuggor...Vissa texturer såg väldigt lågupplösta ut.
Annars så såg det helt ok ut tyckte jag.

Permalänk
Medlem

OMGOMGOMGOMG!
Har längtat så länge efter detta och ja, hopaps det kommer snart.

Permalänk
Medlem

Systemkrav?

Permalänk
Medlem

Släpp det nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chillerW
Ska vänta tills jag har minst 100 medlemmar och iaf 50 av dom postar regelbundet(2-3 poster om dagen) annars känns det tråkigt att slänga ut pengar.. på ett dött forum.

Hur mycket kostar det att lägga upp forumet på ett gratiswebbhotell?

Permalänk

Verkar bli en rolig Natural Selection-wannabe (Wtf, BF2? Är det ingen som har kört NS/SCOOP här? T.T).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Någon ungefärligt releasedate på detta än? Har aldrig varit en riktig Quakelirare (var väl för ung under Q3-tiden), men detta verkar vara min stil

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Lite väl brunt för min smak. Men visst, välgjorda modeller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den enda releasedate jag hört är, 2006.

Förresten så är det nån slags prewiev på detta i den senaste PC Gamer, smaskigt som fan!

Permalänk
Medlem

wow ser ju grymt ut.

Permalänk
Medlem

Blir fan till att köpa.. här ska det liras dag och natt

Edit: Mars/april läste jag att det skulle släppas.. hoppas detta stämmer.. får man införskaffa ett 7900 och en FX-60

Permalänk
Medlem

Doom3 fuskade jag mig igenom sista delen, vart verkligen less och avinstallerade efter avklarat. Q4 ligger fortfarande på disken. Kör detta eminenta singelplayer spel ibland. I like UT2k4, its a better game online. But im not gaming much anymore.