Permalänk
Medlem

Ledningsförmåga hos denna kabel?

Håller på att bygga en extern hållare för min interna fläkstyrare, och kommer då att behöva dra upp en himla massa ledare till skrivbordet, så jag tänkte använda mig av en sådan här kabel: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CA161030

Denna kommer jag då att klippa och skala osv, och använda alla de ledarna, men en osäkerhet finns, klarar denna kabel att leverera ström till fläktkontrollern och de fyra 80mm fläktar den ska styra? Det finns tillräkligt med ledare i den för att jag ska kunna använda två till varje pol på 12 och 5v matningen..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

12v och upp till 2A hmm de skulle den kanske klara om du avlastar en fläkt för 2 trådar som du nämner.. men osäkerhet finns.. saknas specs på den och dina fläktar.. annars så klipp av en molex förlängare sätt vanlig sladd på de exempel sånna som sitter i väggen .. och 2 sockerbitar.. funkar klart bättre har sj gjort så

edit: om du ska köra på den så kan du göra så att du har 2 sladdar till plus på en fläkt och 2 till minus för att avlasta de lite.. merledare då till varje fläkt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vänta nu här, 2 A? Har ingen aning om vad displayen drar, men det kan inte vara över 100 mA eller nåt, och fläktarna på 110 mA styck, alltså 4*110 = 440 mA på 12 V, plus 100 mA på 5V (för displayen antar jag). 0.4 A på 4 ledare tycker man ju borde klara sig..

Visst kan jag köra med rejälare kablar, men hur snyggt blir det? Ska ju ha den på skrivbordet..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

jo jo.. men alltid bättre o ligga över gränsen.. sen? va babblar du om ska du ha de övriga ledarna ifrån en egen lödad display?..

gör på mitt sätt o köp 2 meter kabelstrumpa så blir de perfa o du behöver alldrig oroa dig att överbelasta de.. kör flera ccfl rör och ibland hdds o dvd på den kablen..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Alltså, först och främst, ledsen att jag lät irriterad i mitt förra inlägg, är bara så himla trött idag

Visst är det bra att ligga över gränsen, men 4 gånger strömmen är kanske att ta i, men så sa inte heller jag vad fläktarna låg på för specs.

Fläktkontroller har en inbyggd display för visning av temps och fläktvarv och sånt, det är den jag syftar på när jag snackar om displayen.

Visst kan jag bunta ihop en massa kablar med kabelstrumpa, men strumpa och kabel är såå mycket dyrare än denna 19-kr kabel, eftersom jag ändå är på väg att beställa nya minnen därifrån..

Kanske ska göra så att jag helt enkelt provar med en 19-kr kabel, och funkar inte det så får jag köra på din lösning

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G