WoW-klassen Paladin är underskattad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Nej det är inte så jag menar, sluta förlöjliga dig själv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Mkay, och rank har med skills att göra? Nej det är bara honor, och farmande. Så det är ju inte relevant på något sätt.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

So? För det menar jag inte att inget i spelet kräver skills, att allt är skitlätt, att alla rank 14 suger på pvp osv... Sluta snacka skit. Det enda jag menade är att det _AUTOMATISKT_ inte betyder att man är duktig på pvp för att man har en hög rank, eller att det säger något om hur klassen kan göra skada eller ej, eftersom att man kan heala med. Och det var ju paladins vi snackade om, men nä, du går hellre afk och kan inte ens förstå simpla meningar

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Har iofs hittat en frostbolt på 2800 på en warrior, skulle one hitta de flesta warriors, kanske inte rank14 då.

um och? recklessness +20% dmg taken zerkstance +10% dmg taken, 30% på 2800 är rätt mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av axe

tro fan att warriorn försöker gå på healern först (inte alltid han kan det dock) men som priest kan warriorn glömma att han tar död på priesten? mitt senario innan paladin + warrior vs warrior +priest.... ok jag är horde dom alliance. jag slänger på min sköld warriorn springer på mig ger mig hamstring + han tar berserker rage, horde warrior börjar slakta alliance warrior medans jag också börjar kötta honom min sköld tar slut eller försvinner på annat sätt, runt 1500hp kvar, ingen weakened soul kvar, tar sköld igen... paladin försöker heala warriorn då han har halva livet eller mindre kvar, jag kör silence på paladin eller fixar båda med fear när warriorns berserker rage e slut, skulle jag behöva så kan jag ju altid ta mindcontroll på warriorn när han har min smaskiga pain och devouring plague på sig, då kan ju paladin försöka heala alternativt ta warriorn å hoppa ner för ett stup? han hinner inte använda noob skölden och heala innan warriorn e död... sen va det bara paladin kvar.... hur låter det? funkar inte eller? det finns en massa sätt och för det mesta e warriorn död innan paladin har fått iväg en enda heal. inte nödvändigt att allt händer i ordningen jag sa. finns många sätt.. en priest kan ju faktiskt skada till skillnad från paladins. annar kan ni ju testa själva nån gång. snacka med nån på wow forumet å bestäm en dejt med horde/alliance och testa era talanger vetja

haha, märks att du inte har så värst mycket skill i pvp, då en paladin dispellar alla dina jävla sw: pain hit och mindflay dit, samtidigt som han faktiskt healar warriorn som slår sönder dig medans du försöker dpsa paladinen istället för att heala din warrior.. gg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
um och? recklessness +20% dmg taken zerkstance +10% dmg taken, 30% på 2800 är rätt mycket.

haha, märks att du inte har så värst mycket skill i pvp, då en paladin dispellar alla dina jävla sw: pain hit och mindflay dit, samtidigt som han faktiskt healar warriorn som slår sönder dig medans du försöker dpsa paladinen istället för att heala din warrior.. gg.

Lycka till med att dispella Mindflay. Det är ju en channeled spell...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aegon
um och? recklessness +20% dmg taken zerkstance +10% dmg taken, 30% på 2800 är rätt mycket.

Han var bara i zerk stance, sen hade jag wsg buffen.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Lycka till med att dispella Mindflay. Det är ju en channeled spell...

Som i sin tur ger en magisk debuff som går att dispella -_-

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harten
Som i sin tur ger en magisk debuff som går att dispella -_-

Menar du effekten som slöar ner en? Ganska onödigt att dispella nåt som slöar ner en i 3 sek...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

En loladin är långt ifrån oslagbar, dom har stora problem med mages eftersom dom inte kan "charga".

Loladin är bland dom bästa PvE klasserna: ja. Men PvP, nej!

Det säger sig självt...

Tonasty4u: Det beror på om R1 pallyn är en rerollad fd horde warr R14 och 2 års erfarenhet.

I WoW Spelar inte rank så mycket roll för du vet inte vem det är som spelar
Säg att en lvl 60 marshal mage sätter sig och spelar på sin kompis konto (lvl 60 private)
Skulle han bli sämre? Knappast!

Permalänk
Inaktiv

"Im a paladin short and stout, here's my hammer here's my mount. When im in trouble i scream and shout, pop my shield and heartstone out"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
"Im a paladin short and stout, here's my hammer here's my mount. When im in trouble i scream and shout, pop my shield and heartstone out"

Haha så sant, så sant

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
"Im a paladin short and stout, here's my hammer here's my mount. When im in trouble i scream and shout, pop my shield and heartstone out"

Fast den heter Hearthstone.

Sen trodde jag att de flesta var ganska eniga om att Paladins var bra i PvP? I citatet låter det som de bara skyddar sig och flyr så fort de kan. Fast det är kanske så det är?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Paladins är inte dåliga, eftersom dom är en support klass så är det meningen att dom ska spela i grupp, och jag älskar att heala MS warriors som står och köttar horde
i WSG förra veckan så stog jag på defense med en warrior, när det kom en shammy och en warrior för att ta flaggan så blev dom total ägda för shamanen trodde väl att han skulle dpsa istället för att heala sin warrior kompis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Fast den heter Hearthstone.

Sen trodde jag att de flesta var ganska eniga om att Paladins var bra i PvP? I citatet låter det som de bara skyddar sig och flyr så fort de kan. Fast det är kanske så det är?

Fast de flesta som spelar Paladin gör så. Det har inte med klassen att göra, utan med spelarna.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Det är intressant hur många som inte alls har förstått hur World of Warcraft fungerar. Jag vill påstå att klasserna är hyggligt balanserade, och att det är spelarna som gör skillnaden. Jag har en guildmate (warrior med thunderfury) som regelbundet äger andra paladins på löpande band, men går 50/50 mot mig.

Är det för att 90% av alla andra paladins suger, eller för att jag är exceptionellt bra? Jag vet faktiskt inte, men min gissning är att en stor del av spelarna inte har en aning om vad deras klass kan göra och hur detta kan användas för att kontra andra klassers förmågor.

Paladins behövde förändras innan 1.9. Buffen vi fick var inte stor, nu måste man explicit specca för damage. Skillnaden är att vi numera inte är beroende av en slumpgenerator, utan kan själva bestämma när vi vill lasta ut skadan. Kombinerat med ett par välflyttade talents (Repentance till Retribution-trädet, ja tack) gör detta att Retribution-paladins har fått ett visst DPS-lyft, och en mycket bättre kontroll över sin skada.

Jag brukar inte vilja använda uttrycket men: "It's fine, learn to play".

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Menar du effekten som slöar ner en? Ganska onödigt att dispella nåt som slöar ner en i 3 sek...

Kanske syftar han på Shadow Weaving som går att dispella? *hett tips*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Kanske syftar han på Shadow Weaving som går att dispella? *hett tips*

Så kan det vara... Shadow Weaving förstår jag om man vill dispella. Speciellt om man får flera stycken på sig.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
*TexT*

Jag tror du spelar bra, alla loladins som jag pratat med/känner har faktiskt erkännt att warriors oftast ger dom pisk.

Permalänk
Medlem

Underskattad?

Nej du tack, jag vänder direkt när jag ser en paladin.
Jag menar, tål lika mycket som en warrior, healar som en gud, verkar aldrig få slut på manan.
(Jag är druid)

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Inaktiv

Paladins är inte dåliga men jävligt tråkiga. Tycker i alla fall jag, och många andra. Kan ju ha ändrats i senaste patchen.

Tycker de borde ge palan nåt liknande priestens shadowform där de e mer av en death knight liknande ond sak utan healing abilities.

Men men, skit i vad jag tycker!

Permalänk
Medlem

lynar: En pala kan få minst 100 hp/mana för var varannat slag dom får in på dig. (:

asnan: Be dom lära sig klassen, enda klasserna jag hade problem med när jag lirade med min underbara paladin va shamans och mages, resten hade jag inte direkt några problem med, loosade heller alldrig mot en enda paladin.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ax3
tro fan att warriorn försöker gå på healern först (inte alltid han kan det dock) men som priest kan warriorn glömma att han tar död på priesten? mitt senario innan paladin + warrior vs warrior +priest.... ok jag är horde dom alliance. jag slänger på min sköld warriorn springer på mig ger mig hamstring + han tar berserker rage, horde warrior börjar slakta alliance warrior medans jag också börjar kötta honom min sköld tar slut eller försvinner på annat sätt, runt 1500hp kvar, ingen weakened soul kvar, tar sköld igen... paladin försöker heala warriorn då han har halva livet eller mindre kvar, jag kör silence på paladin eller fixar båda med fear när warriorns berserker rage e slut, skulle jag behöva så kan jag ju altid ta mindcontroll på warriorn när han har min smaskiga pain och devouring plague på sig, då kan ju paladin försöka heala alternativt ta warriorn å hoppa ner för ett stup? han hinner inte använda noob skölden och heala innan warriorn e död... sen va det bara paladin kvar.... hur låter det? funkar inte eller? det finns en massa sätt och för det mesta e warriorn död innan paladin har fått iväg en enda heal. inte nödvändigt att allt händer i ordningen jag sa. finns många sätt.. en priest kan ju faktiskt skada till skillnad från paladins. annar kan ni ju testa själva nån gång. snacka med nån på wow forumet å bestäm en dejt med horde/alliance och testa era talanger vetja

Eftersom jag har både en lvl 60 Paladin med snart fullt judgement och en lvl 60 priest (shadow) med fullt Tier1 kan jag säga att du är ute och seglar lite.
Den första som blir dödad i det senariot du skrev tidigare är Prästen, det vill säga du själv. Paladinen kan "tanka" din warrior själv samtidigt som han cleansar bort allt du slänger på paladinens warrior. Håller han sig även nära kan han stunna dig när du försöker heala dig själv 2 ggr. Du är död på 5-6 sekunder. Din fear avbryts med trinket alternativt bubbla.
Om du MCar warriorn slår paladinen på dej, eller slänger consentration.
Det märks att du inte har spelat mot ett team med en warrior och en paladin som kan sin sak.

Därimot är en priest extremt svårt att döda 1 vs 1 för en paladin. paladiner har inte den burst damagen som behövs, om vi inte har ZG trinketen förstås.

Sando:
"Lycka till med att dispella Mindflay. Det är ju en channeled spell..."
Bara för paladinen att slå på prästen eller stunna, dispellat o klart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Sando:
"Lycka till med att dispella Mindflay. Det är ju en channeled spell..."
Bara för paladinen att slå på prästen eller stunna, dispellat o klart.

Då blir den ju bara förkortad och inte dispellad

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe

asnan: Be dom lära sig klassen, enda klasserna jag hade problem med när jag lirade med min underbara paladin va shamans och mages, resten hade jag inte direkt några problem med, loosade heller alldrig mot en enda paladin.

Loosade du aldrig mot nån? WOW! Vilken server lirar du på?

Antingen har ni bara 1 loladin på servern eller också har du duelerat långt ifrån alla loladins.

KingCobra: Shadow Priest är den svåraste klassen i PvP.

Permalänk
Medlem

asnan: Lirar inte på någon server slutade spela skitet för ett par månader sedan, men iallafall jag har faktiskt alldrig sett en enda bra paladin varken i filmer eller ingame. De flesta man ser slänger på "bubblan" på tok för tidigt (jag föredrar att spara den till en fear eller om det börjar bli för krisigt med HP), använder fel seals vid fel tillfällen, releasar i stort sett alldrig några seals, använder fel auror vid fel tillfällen osv. Well alla paladins har jag ju inte duellat, skulle varit drygt att lvla upp en lvl 60 paladin på varenda server men annars är det ju lungt. Ca 70% av alla paladins jag körde party/raid med verkade inte ens veta deras job då dom lika gärna kunde bytt till warrior med en gång så jag förstår varför paladins har så dåligt rykte.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
asnan: Lirar inte på någon server slutade spela skitet för ett par månader sedan, men iallafall jag har faktiskt alldrig sett en enda bra paladin varken i filmer eller ingame. De flesta man ser slänger på "bubblan" på tok för tidigt (jag föredrar att spara den till en fear eller om det börjar bli för krisigt med HP), använder fel seals vid fel tillfällen, releasar i stort sett alldrig några seals, använder fel auror vid fel tillfällen osv. Well alla paladins har jag ju inte duellat, skulle varit drygt att lvla upp en lvl 60 paladin på varenda server men annars är det ju lungt. Ca 70% av alla paladins jag körde party/raid med verkade inte ens veta deras job då dom lika gärna kunde bytt till warrior med en gång så jag förstår varför paladins har så dåligt rykte.

Jag måste hålla med dig där, de flesta paldins är inte speciellt medvetna om de färdigheter klassen har.

Argh jag vill lvla en paladin nu! Synd att de är så kassa på att lvla =P

Permalänk
Medlem

Adria: Kassa skulle jag inte vilja säg, visst dom dödar kanske lite slöare men dom kan i stort sett solo spela från lvl 1 till lvl 60 om man så vill utan några större problem och jag tyckte det va ett riktigt nöje att lvla Paladinen till 60. Andra klasser jag har spelat är Druid lvl 48, Warrior lvl 20+, Rogue lvl 30+ och hunter lvl 20+ men Paladinen va den som nådde 60 först då jag tröttnade på dom andra för tidigt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Adria: Kassa skulle jag inte vilja säg, visst dom dödar kanske lite slöare men dom kan i stort sett solo spela från lvl 1 till lvl 60 om man så vill utan några större problem och jag tyckte det va ett riktigt nöje att lvla Paladinen till 60. Andra klasser jag har spelat är Druid lvl 48, Warrior lvl 20+, Rogue lvl 30+ och hunter lvl 20+ men Paladinen va den som nådde 60 först då jag tröttnade på dom andra för tidigt.

Låter bra =D. Jag älskar att soloa och gjorde så med min 60 rogue nästan uteslutande. Startade nyligen en shammy som nu är 42 men den är bra jobbig att soloa med =P.

Men om jag ser till att alltid ha bästa vapnena för min lvl (skickar från roguen) tror du då det kommer gå hyffsat snabbt?

Permalänk
Medlem

Adria: Ja det är väldigt viktigt för en paladin att vara up to date när det gäller vapen men har man det fixat så ska det gå snabbt, tog ca 12 dagar för mig att nå lvl 60 och då maxade jag mining och nästan blacksmith blev även nästan exalted i IF (Human Paladin). Spelar du mer effektivt änn mig och inte hänger i IF eller AH lika mycket som jag gjorde kan det nog gå snabbare, jag grindade också från lvl 55-60 i W/Epl. Ett tips är att du drar inom AV när du är lvl hmm minns inte riktigt vilken den lägsta lvlen är där men fixa polearmen som heter Ice något så snabbt du kan vilket underlättar.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Jag tror du spelar bra, alla loladins som jag pratat med/känner har faktiskt erkännt att warriors oftast ger dom pisk.

Det är rätt spännande. Pratar man med warriors brukar dom gnälla på att dom får pisk av Paladins. Intressant

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)