Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
De har inte kvar rabbatten möjligtvis :D???,

Är sugen på en kinnarps 8 stol, min nuvarande är sliten och halvdöd... iofs så verkar RH stolarna vara grymmt ställbara och ser otroligt sköna ut... någon som har testat båda stolarna

Har provat båda i stan(umeå), och jag föll pladask för kinnarps plus 8 synkro!
Dels för RH-stolarna var lite för styva och lite sämre i smådealjerna, typ svankstödet, justeringar och komfort!

Sen var även Kinnarps billigare om man ville ha armstöd och ryggstöd!

Erbjudandet var bara två dar, det var invigning i efter renoverningen på Kinnarps!

Visa signatur

Kapten Falköga slår till igen! =)

Permalänk
Medlem

Nu är jag 3000 kronor fattigare!

Jag har köpt en Kinnarps 8783 N78 (nya tjocka nackstödet). Den har en exklusivare klädsel med namnet Comfort. Stolen var ett visningsobjekt men det syns inte att den har använts, är dessutom tillverkad 2005. Skillnaden mot nya modellen är enligt försäljaren att den nya har smalare armstöd, vilket är något snyggare. Det egentliga priset var 6200 kronor men jag fick den som sagt för endast 3000 kronor.

Försäljaren sa att de emellanåt har några utgående modeller som kan säljas till ett bra pris, särskilt nu i semestertider. Jag hade turen att ha flera olika exemplar att välja mellan. Är ni sugna på en stol så kan ni ju ringa och fråga om de har något billigt exemplar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Nu är jag 3000 kronor fattigare!

Jag har köpt en Kinnarps 8783 N78 (nya tjocka nackstödet). Den har en exklusivare klädsel med namnet Comfort. Stolen var ett visningsobjekt men det syns inte att den har använts, är dessutom tillverkad 2005. Skillnaden mot nya modellen är enligt försäljaren att den nya har smalare armstöd, vilket är något snyggare. Det egentliga priset var 6200 kronor men jag fick den som sagt för endast 3000 kronor.

Försäljaren sa att de emellanåt har några utgående modeller som kan säljas till ett bra pris, särskilt nu i semestertider. Jag hade turen att ha flera olika exemplar att välja mellan. Är ni sugna på en stol så kan ni ju ringa och fråga om de har något billigt exemplar.

fan det lät billigt om man får en rätt bra stol, får akta sig så att dne inte är söndersutten :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Nu är jag 3000 kronor fattigare!

Jag har köpt en Kinnarps 8783 N78 (nya tjocka nackstödet). Den har en exklusivare klädsel med namnet Comfort. Stolen var ett visningsobjekt men det syns inte att den har använts, är dessutom tillverkad 2005. Skillnaden mot nya modellen är enligt försäljaren att den nya har smalare armstöd, vilket är något snyggare. Det egentliga priset var 6200 kronor men jag fick den som sagt för endast 3000 kronor.

Försäljaren sa att de emellanåt har några utgående modeller som kan säljas till ett bra pris, särskilt nu i semestertider. Jag hade turen att ha flera olika exemplar att välja mellan. Är ni sugna på en stol så kan ni ju ringa och fråga om de har något billigt exemplar.

http://www.kinnarps.se/v3/Sweden_v3.nsf/8783+N78_large.jpg?op...

Nya eller gamla modellen?

Köpte mig själv någon form av demoex. av samma modell om ovan fast med av ullklädsel.

Permalänk
Medlem

Jag har 8783, med breda armstöd, som finns att beskåda på följande länk:

http://www.kinnarps.se/v3/Sweden_v3.nsf/files/Plus6_8/$File/P...

Nya 8784 har alltså smala armstöd och bilder finns här:

http://www.kinnarps.se/v3/Norway_v3.nsf/fil/okan-6pp8yc/$file...

Jag provade noga att mitt exemplar funkade som det skulle och jämförde mot flera andra nyare stolar. En kul detalj är att instruktionspapperet sitter i en ficka mellan ryggstödet och sitsen. Där under kan man även se tillverkningsdatum och stolens specifikationer. 5 års garanti gäller från tillverkningsdatumet så i mitt fall har jag knappt 4 år kvar.

Nackstödet på mitt exemplar hade i efterhand bytts ut mot ett med tjockare stoppning, vilket är ett stort plus. Jag vet inte om det är standard på nya stolar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Om vi bortser från priset så är HR Gigers stolar de ultimata:

http://www.hrgiger.com/gegauf/scan17.jpg

Fast de kostar 150.000:- cirka, fan...

om jag skulle betala 1050 kr som mitt barnbidrag är får jag betala det i 84 år då betalar jag 1050 kr varje månad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
om jag skulle betala 1050 kr som mitt barnbidrag är får jag betala det i 84 år då betalar jag 1050 kr varje månad

Tack, då vet vi.

OT:

En av dom skönaste stolarna jag har testat är nog denna som är ifrån Mio, dock är den lite dyr (5.250:-).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FolkeY
om jag skulle betala 1050 kr som mitt barnbidrag är får jag betala det i 84 år då betalar jag 1050 kr varje månad

Hur är det med matten? jag får det till ~11år

betalar du i 84 år får jag det till över 1 miljonen...

förutsatt att du får och betalar med ditt barnbidrag 12 månader / år

ONT
Smucken då tar man ju hellre en kinnarpsstol eller en RHform, den där såg inte speciellt tjock och mysig ut :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en Allak från Ikea igår. Rent jävla underbar att sitta i

Till skillnad från många av de "låtsas-skinnstolar" som ligger runt 600-800 kr så har denna riktigt rejält svankstöd

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Jag har 8783, med breda armstöd, som finns att beskåda på följande länk:

http://www.kinnarps.se/v3/Sweden_v3.nsf/files/Plus6_8/$File/P...

Nya 8784 har alltså smala armstöd och bilder finns här:

http://www.kinnarps.se/v3/Norway_v3.nsf/fil/okan-6pp8yc/$file...

Jag provade noga att mitt exemplar funkade som det skulle och jämförde mot flera andra nyare stolar. En kul detalj är att instruktionspapperet sitter i en ficka mellan ryggstödet och sitsen. Där under kan man även se tillverkningsdatum och stolens specifikationer. 5 års garanti gäller från tillverkningsdatumet så i mitt fall har jag knappt 4 år kvar.

Nackstödet på mitt exemplar hade i efterhand bytts ut mot ett med tjockare stoppning, vilket är ett stort plus. Jag vet inte om det är standard på nya stolar.

Har du möjlighet att ta bild eller så? Jag hittade tillverkningsdatum på undersidan av sitsen långt fram, men ingen manual.

Är en 8378 från 2006.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Har du möjlighet att ta bild eller så? Jag hittade tillverkningsdatum på undersidan av sitsen långt fram, men ingen manual.

Höj ryggstödet och dra ut sitsen. Nu ser du insexskruven som används för att skruva loss ryggstödet. Tre centimeter under den är det ett litet plastfack och där har jag ett papper som sticker upp. Det står "Instruction" på den uppstickande delen. Har du ingen instruktion så kan de säkert mejla en sådan till dig. Instruktionen beskriver reglagen och hur man bör sitta. Det är ingen text - bara bilder.