Permalänk

Nintendo: A Million Launch Day Wiis

Citat:

"We're looking at a million (units) for North America at launch ....If we get what we're supposed to get, this will be our most plentiful launch in the 15 years I've been at Nintendo. All signs are actually extremely positive."

Awesome.
Hoppas vi i Europa får liknande antal.

Permalänk
Medlem

isärplockad Nunchuk

http://ruliweb2.dreamwiz.com/ruliboard/read.htm?num=4687&tabl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Någon sida där filmerna finns utan Flash (Nintendo verkar inte vilja leka med Flash 7 på en Linuxburk )?

Mm, det stör jag mig också på. Vet de inte om att flash 8 inte finns till Linux än eller de kanske bara skiter i oss?

BTW, inte särskilt många grejer i nunchucken tyckte jag. Trodde det skulle vara mer

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Mm, det stör jag mig också på. Vet de inte om att flash 8 inte finns till Linux än eller de kanske bara skiter i oss?

BTW, inte särskilt många grejer i nunchucken tyckte jag. Trodde det skulle vara mer

Lätt att modda månne?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Lätt att modda månne?

knappast. ser ut som Apple både på utsidan och insidan nu.

och dom förbannade specialskruvarna sprider sig, först var det kassetterna man inte fick skruva isär, sen maskinen, och nu är det fulländat med tillbehören med..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
knappast. ser ut som Apple både på utsidan och insidan nu.

och dom förbannade specialskruvarna sprider sig, först var det kassetterna man inte fick skruva isär, sen maskinen, och nu är det fulländat med tillbehören med..

Special mejslar som passar till det där lär man väll kunna hitta på Classe eller Biltema?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Permalänk
Medlem

någon som har någon aning om när man kan förboka på webhallen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av amphiler
Special mejslar som passar till det där lär man väll kunna hitta på Classe eller Biltema?

kanske det, fast jag undrar om det hade sålts såna bits för 200 kr på Tradera om de är lätthittade åas. (?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
någon som har någon aning om när man kan förboka på webhallen?

tror inte det behövs egentligen, (annat än för "förstkänslan" då) Nintendo verkar ju inte lida av samma produktionsproblem som de andra om man får tro på dom..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kanske det, fast jag undrar om det hade sålts såna bits för 200 kr på Tradera om de är lätthittade åas. (?)

tror inte det behövs egentligen, (annat än för "förstkänslan" då) Nintendo verkar ju inte lida av samma produktionsproblem som de andra om man får tro på dom..

Har själv sånna bits faktist, Kostade runt 60-70kr för ett helt paket med olika storlekar.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Verkar bli en tämligen intressant konsol trots allt.
Har DVD-stödet rönts ut ännu?, är det färdigt att det ska stödja DVD-skivor?

Annars, kommer Wii att använda ett helt eget interface eller?

Förresten, kommer Classic kontrollern använda sig utav USB?

Hejhopp!

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Verkar bli en tämligen intressant konsol trots allt.
Har DVD-stödet rönts ut ännu?, är det färdigt att det ska stödja DVD-skivor?

Annars, kommer Wii att använda ett helt eget interface eller?

Förresten, kommer Classic kontrollern använda sig utav USB?

Hejhopp!

ingen DvD-video som standard iaf om det är det du menar.

öh,, ja..?

nej, den kopplas till fjärren som allt annat. det går att koppla in Gamecube-kontroller direkt till maskinen däremot.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
ingen DvD-video som standard iaf om det är det du menar.

öh,, ja..?

nej, den kopplas till fjärren som allt annat. det går att koppla in Gamecube-kontroller direkt till maskinen däremot.

Okej.

Oj, knepig fråga, vet knappt vad jag menade :S
Skitsamma.

Okej.

Hur kommer det funka med NES-, SNES-spel som laddas ner via nätet?

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Verkar bli en tämligen intressant konsol trots allt.
Har DVD-stödet rönts ut ännu?, är det färdigt att det ska stödja DVD-skivor?

Annars, kommer Wii att använda ett helt eget interface eller?

Förresten, kommer Classic kontrollern använda sig utav USB?

Hejhopp!

Du kommer inte kunna spela DVD filmer i din Wii dock kan du fortfarande spela upp filmer via Photo Channel och då placerar du dom bara på ditt SD kort. Kontrollern kommer inte använda sig av USB.
Wii kommer ha sitt egna gränssnitt ja...

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du kommer inte kunna spela DVD filmer i din Wii dock kan du fortfarande spela upp filmer via Photo Channel och då placerar du dom bara på ditt SD kort. Kontrollern kommer inte använda sig av USB.
Wii kommer ha sitt egna gränssnitt ja...

Okej, är det klart vilken maximal storlek som det får vara på SD-kortet?

Tidigare fråga:
Hur kommer NES- samt SNES-spelen (m.fl.) att fungera?
Läggs dessa på minneskortet?

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
http://media.wii.ign.com/media/827/827358/vids_1.html

En stämning från Lucasarts känns överhängande haha ;D

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Avstängd

DVD-playback inkluderas inte då det kostar massa licenspengar. Det skulle bli mycket dyrare för oss helt enkelt.
De emulerade spelen sparas på minneskort. Bara Game Cube spelen kommer köras på traditionellt sätt på skiva.

Permalänk

Var det någon som faktiskt tänkt använda sin Wii för att spela upp DVD-filmer?

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Okej, är det klart vilken maximal storlek som det får vara på SD-kortet?

Tidigare fråga:
Hur kommer NES- samt SNES-spelen (m.fl.) att fungera?
Läggs dessa på minneskortet?

Dom sparas på det interna minneskortet och sen på ditt SD kort ifall du får slut på plats.

Maximal storlek idag tror jag ligger på runt 8Gb så man får plats med några filmer eller massa serier om man så önskar Dessutom är det ju bara att rycka ut kortet och lägga in något nytt vilket känns smidigare än att bränna och kolla på saker via DVD.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Dom sparas på det interna minneskortet och sen på ditt SD kort ifall du får slut på plats.

Maximal storlek idag tror jag ligger på runt 8Gb så man får plats med några filmer eller massa serier om man så önskar Dessutom är det ju bara att rycka ut kortet och lägga in något nytt vilket känns smidigare än att bränna och kolla på saker via DVD.

Okej, det blev faktiskt nnu mer intressant att inhandla en sådan nu

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

Vet man vilka videoformat den kommer kunna spela upp från minneskortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Vet man vilka videoformat den kommer kunna spela upp från minneskortet?

Antagligen samma som på deras andra enheter som spelar video, H264.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
http://media.wii.ign.com/media/827/827358/vids_1.html

Ser rätt coolt ut med cellshading och grejer, fast jag hoppas verkligen dom avskedar röstskådisarna, dom är så jävla ostiga

Hu ja, att vi ska behöva stå ut med att de dubbar om rösterna, det är ju så sorgligt. Jag hoppas åtminstone att man kan välja de japanska rösterna istället. :'(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
SixaxiS känner av tilt i både x-axeln (vänster och höger, som du sade, men med hög precision upp till 90 grader) och y-axeln (vinkla framåt och mot dig, t ex när du vill få planet i warhawk att stiga eller sjunka) och känner dessutom av acceleration i z-axeln(ett snabbt kast i höjdled för att t ex hoppa, eller i kombination med tilt, för att t ex skaka av dig zombies)

Ok, rätta mig om jag har fel, men fanns det inte något liknande till GC, då man kunde koppla in typ gameboy advance, och luta den så att det hände något på skärmen?

Iaf, längtar tills Wii kommer, orka bry sig om att grafiken inte är den bästa, men den är inte den sämsta heller För grafik så spelar man ju på datorn Skämt åsido, har man råd med en hdtv så har man väl råd med en wii också, eller? samt dvd finns ju oftast på datorn, och en dator har ju de flesta, för annars vore det svårt att skriva här (javisst, man kan gå till ett bibliotek men iaf)

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite synd att den saknar DVD-playback. Jag hade tänkt använda den som det, men då får jag väl ha kvar min gamla Xbox för det ändamålet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Hu ja, att vi ska behöva stå ut med att de dubbar om rösterna, det är ju så sorgligt. Jag hoppas åtminstone att man kan välja de japanska rösterna istället. :'(

http://www.jeux-france.com/jfplayer_video6204.html

Gamla trailern, snäppet vassare

Permalänk
Medlem

Det kanske jag som är trött efter en seg vecka på jobbet, men jag började sitta och skratta högt för mig själv när jag såg crulls röda gris:)

Folk tittar konstigt på mig nu...

Ehum. Back on topic: Har det publicerats någon lista över vilka retrospel från andra tillverkare än Nintendo som kommer gå att ladda ned till Wii:n?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Hu ja, att vi ska behöva stå ut med att de dubbar om rösterna, det är ju så sorgligt. Jag hoppas åtminstone att man kan välja de japanska rösterna istället. :'(

Antagligen så kommer det vara som i Killer 7 att de engelska rösterna är de man kör på, även i Japan. Men jag garderar mig genom att säga att jag egentligen inte har någon aning och att jag är en persika.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Nån som vet om ljudvolymen på Wii, Xbox 360 är ju helt bedrövlig låter som fan väldigt störande. Har wii stöd för HDTV ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dagge
Ok, rätta mig om jag har fel, men fanns det inte något liknande till GC, då man kunde koppla in typ gameboy advance, och luta den så att det hände något på skärmen?

Iaf, längtar tills Wii kommer, orka bry sig om att grafiken inte är den bästa, men den är inte den sämsta heller För grafik så spelar man ju på datorn Skämt åsido, har man råd med en hdtv så har man väl råd med en wii också, eller? samt dvd finns ju oftast på datorn, och en dator har ju de flesta, för annars vore det svårt att skriva här (javisst, man kan gå till ett bibliotek men iaf)

ett gyro. jo, och det fanns även till Sega saturn och säkert nått innan dess med..

och hå och hej med farbror Frej, om ni saknar funktionen kan jag tipsa om att limma fast en lång pinne på kontrollens joystick, vänd den uppochner och skojeliskoj så har vi gjort oss en gyrokontroll!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Nån som vet om ljudvolymen på Wii, Xbox 360 är ju helt bedrövlig låter som fan väldigt störande. Har wii stöd för HDTV ?

lAlAz0r

låter nog inte mer än en Gamecube.

nej. men HDTV har stöd för Wii.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint