Permalänk
Medlem

Äntligen en vettig Mac grej

Japp, förlåt alla Mac fans men jag kan inte låta bli att låta alla andra som inte vet, se "ljuset"

http://www.shoutwire.com/viewstory/13588/Turn_Your_MacBook_In...

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Ahaha vad kul grej

Visa signatur

8D

Permalänk

Haha! Skitkul! Testade på min direkt, funkade ju kanon. Men jag gillar inte riktigt att kasta runt macen som de gör på filmerna.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ja, ialertU är ett tufft program. Senaste betan tar till och med kort med iSighten på "tjuven". Kanske inte hjälper mot tjuvar egentligen, men det skrämmer bort klåfingriga kompisar och framförallt avundsjuka bröder=)

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Jaha, man kan tydligen ha den till "sällskapsspel" också.

http://youtube.com/watch?v=qK4AonfnFaM

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem

Efter en stunds pillande har jag fått Smackbook (länk) att fungera på min iBook. Den enda nackdelen (förutom att man misshandlar skärmen) är att det är i princip omöjligt att röra på datorn utan att den byter till det andra skrivbordet (korkat, då det är en bärbar dator) .

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Vad är sensorn bra för egentligen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Vad är sensorn bra för egentligen?

Om du tappar datorn så säkras låsarmen så att den inte skrapar emot skivan vid "impact" med golvet.. finns inget bra svenskt ord

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluefish
Om du tappar datorn så säkras låsarmen så att den inte skrapar emot skivan vid "impact" med golvet.. finns inget bra svenskt ord

Stöt? Kollision?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluefish
Om du tappar datorn så säkras låsarmen så att den inte skrapar emot skivan vid "impact" med golvet.. finns inget bra svenskt ord

SAOL

Förövrigt tycker jag att det där var bland det häftigaste jag sett

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HerrEkberg
Stöt? Kollision?

Stöt tycker jag låter lite ofarligt, kollision kräver att även golvet rör sig emot datorn ;D

Permalänk
Medlem

Enl lexin (om de nu har rätt)

English entry word
impact

Swedish translation
effekt, verkan (substantiv)

Example

* this recent discovery has had a great deal of impact on our project---den här senaste upptäckten har haft en hel del inflytande på vårt projekt

English entry word
impact

Swedish translation
få effekt {särskilt amerikansk engelska} (verb; intransitivt)

Example

* I'm sure this will impact on their relationship---jag är säker på att detta kommer att få effekter på deras förhållande

English entry word
impact

Swedish translation
få effekt {särskilt amerikansk engelska} (verb; transitivt)

English entry word
impact

Swedish translation
kollidera med (verb; transitivt)

English entry word
impact

Swedish translation
stöt; kollision (substantiv)

Set phrase

* on impact---vid kollisionen, i kollisionsögonblicket

English entry word
impact

Swedish translation
stöta emot (verb; intransitivt)

Swedish entry word
genomslag [²j'e:nåmsla:g] genomslaget genomslag genomslagen noun
effekt, genombrott

English translation
impact, penetration
cf. nslår igenomn

Compounds

* genomslags|kraft -en---penetration

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluefish
Om du tappar datorn så säkras låsarmen så att den inte skrapar emot skivan vid "impact" med golvet.. finns inget bra svenskt ord

Stötskydd känns som ett givet svenskt ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Efter en stunds pillande har jag fått Smackbook (länk) att fungera på min iBook. Den enda nackdelen (förutom att man misshandlar skärmen) är att det är i princip omöjligt att röra på datorn utan att den byter till det andra skrivbordet (korkat, då det är en bärbar dator) .

Ja, jag må ju säga att det gamla data (pc) ordspråket "Smack your Mac" har fått en ny innebörd Då var det väl med en mjuk (alt. hård) klubba.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malesca
Stötskydd känns som ett givet svenskt ord.

Inte till impact väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zixl
"Smack your Mac"
Då var det väl med en mjuk (alt. hård) klubba.

'Smack a Mac' var en SE i form av en liten skummgummikopia som man kunde mosa ihop eller kasta i väggen när man blev irriterad på datorn...
...för slog man sönder en riktig SE så var man olycklig i sju år.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

På tal om skojiga program till Mac:
http://orbicule.com/undercover/
Ett program för att hitta sin mac om den har blivit stulen. Kostar dock pengar.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4