Besviken på Oblivion!

Permalänk
Medlem

Besviken på Oblivion!

Trodde att det skulle vara ett riktigt bra spel med alla resenscioner som man läst om det. Men jag tycker att det var sämre än Fable. Fable var ju dock riktigt bra. Var faktsikt rätt långtråkigt. Springer runt mellan städerna hur långt som helst bara för att komma nån vart. och striderna känns väldigt stela.. vet inte vart jag ville komma med detta men. Kan vara nåt att tänka på för nån som tänkt införskaffa det.

Nån som har nåt tips på nåt annat spel?:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Jag var heller inte speciellt förtjust i det, 3 timmar sen tappade jag lusten :P.

Half-Life 2 Episode One är bra, lite kort bara men kul så länge det varar.
Dreamfall Longest Journey 2, riktigt roligt om man gillar äventyrsspel.
Fahrenheit, också det ett äventyrsspel som jag hade riktigt roligt med.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem

Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
och striderna känns väldigt stela..

Nån som har nåt tips på nåt annat spel?:)

det är sommar i 10 dar nu sägs det, så ut och jogga i skogen istället. med lite tur stöter du på en björn, det blir allt annat än stel strid det..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Haha.. ja då blir det nog lite strid.. jodå ute är jag det med.. men på nätterna må¨ste man ju göra nåt med.. man har mycket fritid när man är arbetslös typ,,;P

Visst mycket speltid för pengarna men inte mycket kul speltid för pengarna:P jag har spelat typ 6 timmar och det fick mig att tröttna.. får väl spela lite mer ändå för att se om jag blir övertygad:P kanske skulle varit mage eller nåt istället för hardcore warrior^^..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Skaffa jobb! istället för att sitta hemma och köpa spel för våra skattepengar!

Oblivion var hyffsat kul de första dagarna, men blir lätt enformigt att nöta quester hit och dit.
Kanske finns mods som gör det roligare?, fanns ju massvis med mods till morrowind.

Vill du ha många timmars spelande för pengarna .. så köpt helt enkelt ett mmorpg/ multiplayer spel. Tänker dock inte rekommendera något :I .... då jag själv har mer eller mindre tröttnat på alla

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyckte oblivion var skitskoj och hade 38 timmars speltid tills det krashade och fick mina 2 savegames korrupta. Ett tydligen ganska vanligt problem, orkar inte göra om allt för att fortsätta vad jag tyckte var ett kanonspel =/

Permalänk
Medlem

Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Trodde att det skulle vara ett riktigt bra spel med alla resenscioner som man läst om det. Men jag tycker att det var sämre än Fable. Fable var ju dock riktigt bra. Var faktsikt rätt långtråkigt. Springer runt mellan städerna hur långt som helst bara för att komma nån vart. och striderna känns väldigt stela.. vet inte vart jag ville komma med detta men. Kan vara nåt att tänka på för nån som tänkt införskaffa det.

Nån som har nåt tips på nåt annat spel?:)

Finns något som heter "fast travel" Du slipper att springa mellan varje stad osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Trodde att det skulle vara ett riktigt bra spel med alla resenscioner som man läst om det. Men jag tycker att det var sämre än Fable. Fable var ju dock riktigt bra. Var faktsikt rätt långtråkigt. Springer runt mellan städerna hur långt som helst bara för att komma nån vart. och striderna känns väldigt stela.. vet inte vart jag ville komma med detta men. Kan vara nåt att tänka på för nån som tänkt införskaffa det.

VAD ÄR DET DU SÄGER!!!!!!
jag spelade fabel direkt när det kom (körde det på pc) och ansåg att det var ett roligt spel men lite kort och gick för fort att varva......
Men det går inte att ens jämnföra fabel med oblivian. för oblivian har mycket bättre grafik + mer spel tid (det tar typ inte slut man kan göra hur mycket som helst) och världen isig i oblivian är GRYM

ledsen men du har ingen spel smak oblivian håller en riktig bra klass ifall man inte gillar fantasy / rollspel / äventyr så förstår jag din åsikt men annars så i mina ögon så förstår jag inte hur du kan tycka mer om fabel än oblivian???????????????????????????????????

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk

hehe... jag gillar inte fantasy / rollspel / äventyr men oblivion är en av dem roligaste spelen jag nånsin har spelat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
VAD ÄR DET DU SÄGER!!!!!!
jag spelade fabel direkt när det kom (körde det på pc) och ansåg att det var ett roligt spel men lite kort och gick för fort att varva......
Men det går inte att ens jämnföra fabel med oblivian. för oblivian har mycket bättre grafik + mer spel tid (det tar typ inte slut man kan göra hur mycket som helst) och världen isig i oblivian är GRYM

ledsen men du har ingen spel smak oblivian håller en riktig bra klass ifall man inte gillar fantasy / rollspel / äventyr så förstår jag din åsikt men annars så i mina ögon så förstår jag inte hur du kan tycka mer om fabel än oblivian???????????????????????????????????

Alla har inte samma smak helt enkelt, Jag tyckte Fable var ganska mediokert, men det gick snabbt att sätta sig in i och det var konstant action... Inget jag värderar högt i ett rollspel (även om jag klassar Fable mer som ett äventyrslir), men jag kan förstå att andra gillar det.

JAG gillar att spendera timmar med att gå runt och beundra naturen i Oblivion eller utforska gamla ruiner, men jag kan förstå att andra inte gör det. Jag avskyr t.ex level-skalningen på fienderna och utrustningen och skulle hellre vilja ha det som i Morrowind, men även där har jag förståelse för att folk kan tycka annorlunda.

Det finns liksom inget rätt och fel när man diskuterar tycke och smak.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Tyckte oblivion var skitskoj och hade 38 timmars speltid tills det krashade och fick mina 2 savegames korrupta. Ett tydligen ganska vanligt problem, orkar inte göra om allt för att fortsätta vad jag tyckte var ett kanonspel =/

Joo, mitt krashar ibland det med, men 38 timmar och redan trött??
Jag har just nu på morgonen gjort mainquesten för femte gången med femte char:en.

Har lirat i sammanlagt någonstans mellan 5 och 6 hundra timmar...
Kanske är det löjligt mycket, men spelet erbjuder verkligen mycket IMO.

Första charen valde jag efter den spelstil jag trodde att jag skulle spela efter,
dock levlar man i mitt tycke för fort på det sättet och det blev stundtals väldigt svårt..
(Nej, jag tycker inte att man får ändra svårhetsgraden, iaf inte första gången.)

Moddarna duggar mycket tätt till Oblivion och jag har på de efterföljande char:sen
testat en hel del av dem.
Min nuvarande char (modd - Mystic Elf, tack "Ren") kör jag ofta utan armor t.ex.
(Moddar laddar man t.ex. ner här: http://www.tessource.net/files/cache/index.html )
En Breton jag varvade med tidigare körde jag bara sneak och pilbåge hela liret osv.

Jag säger bara; ge det en eller ett par chanser till.

Mvh

Permalänk
Medlem

Får väl spela lite till^^. rätt värt bara när det komer en fiende och man råkar komma åt en vänlig npc med svärdet bara för att han ska springa för nära så börjar han också slåss med dig tills du slagit honom unconcius:P

o med skattepengar det tar jag inte en krona. bara när jag gjorde lumpen:P

en sak till.. tänkte på det här med den healing spellen som man har vilket jag använder hela tiden. det står att den har blivit bättre men den healar inte mer än tidigare eller tar mindra mana.. Vad ä den bättre på då?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Får väl spela lite till^^. rätt värt bara när det komer en fiende och man råkar komma åt en vänlig npc med svärdet bara för att han ska springa för nära så börjar han också slåss med dig tills du slagit honom unconcius:P

o med skattepengar det tar jag inte en krona. bara när jag gjorde lumpen:P

Du vet att du kan avbryta strid mot vänliga NPC:er genom att hålla in block-knappen och sedan prata med dom?

Angående helningen, det är inte magin du blir bättre på utan Magiskolan, "Restoration" och ju bättre du blir på den desto mindre magipoäng behöver du för att kasta magierna, och så kan du köpa bättre magier till skolan. Detta gäller samtliga magiskolor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Re: Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är sommar i 10 dar nu sägs det, så ut och jogga i skogen istället. med lite tur stöter du på en björn, det blir allt annat än stel strid det..

det är iofs sommar i 91 dagar till, sägs det.. get your facts straight bästa svenska sommaren på 20 år sägs det!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divine Intervent
det är iofs sommar i 91 dagar till, sägs det.. get your facts straight bästa svenska sommaren på 20 år sägs det!

Absolut inte...
Bästa sommaren på 20 år var för länge sedan, när man gick runt med sin helt nya bandare och lyssnade på "obladi oblada" och "black roses" med inner circle samtidigt som man mumsade igloo eller calippo på väg till skolan.

Fast det var ju å andra sidan nästan 20 år sen... så det kanske är sant i båda fallen

OnT:
Jag tyckte oblivion var långt ifrån det spel det utger sig för att vara, för mycket blingbling och industriella skrytkänslor och för lite fantasy/rpg-känsla imo. Lite för krystat med andra ord.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ja, jag vet att jag tjatar om mina strategispel, men du bör prova nåt spel i stil med Rome: Total War eller Europa Universalis 2 (kolla min tråd som är allt annat än aktiv) om du vill ha speltid för pengarna!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Absolut inte...
Bästa sommaren på 20 år var för länge sedan, när man gick runt med sin helt nya bandare och lyssnade på "obladi oblada" och "black roses" med inner circle samtidigt som man mumsade igloo eller calippo på väg till skolan.

Fast det var ju å andra sidan nästan 20 år sen... så det kanske är sant i båda fallen

OnT:
Jag tyckte oblivion var långt ifrån det spel det utger sig för att vara, för mycket blingbling och industriella skrytkänslor och för lite fantasy/rpg-känsla imo. Lite för krystat med andra ord.

håller helt med. det är ett fint skal men när man försöker dyka djupare slår man i botten på en gång. blir bara samma malande hela tiden utan någon egentlig känsla eller inlevelse.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid
Jag var heller inte speciellt förtjust i det, 3 timmar sen tappade jag lusten :P.

Half-Life 2 Episode One är bra, lite kort bara men kul så länge det varar.
Dreamfall Longest Journey 2, riktigt roligt om man gillar äventyrsspel.
Fahrenheit, också det ett äventyrsspel som jag hade riktigt roligt med.

Dreamfall Longest Journy 2 gillade jag inte för att det hade så totalt usel kontroll... man borde nog ha en gamepad till spelet.
farenheit kanske man dorde testa iaf...

sen sluta klaga på att han inte gillar oblivion. smaken är som baken.
jag gillar inte hl2, det är det många som tycker är konstigt oxå.

//Stefan

Permalänk
Medlem

jaja kör klart det en gång iaf:) men kan man köpa locckpicks nånstans i Imperial City??

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jag tycker som sagt att du ska ge Oblivion en chans till. Själv är jag också helt fast i det även om jag har spelat det sen det kom ut. Nu roar jag mig med att göra nya egna moddar för att höja inlevelsen i spelet med ett eget hem och lite personliga karaktärs-detaljer. Mycket roligt att hålla på med när man vet hur man gör.

Visst finns det lite brister i spelet. Men mod-kommunityn är gigantisk och det finns säkerligen en eller flera moddar där ute som fixar allt du är missnöjd med. Själv har jag över 30 moddar installerade som anpassar spelet efter mina behov och nöjen.

Jag har väldigt bra koll på moddar, så vill du få en bättre start på spelandet så kan du rabbla upp några av de allvarligaste bristerna du ser i spelet. Så ska jag se om jag kan hitta något som fixar detta:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

ja jag ger det ju en chans till fick ju reda på lite som jag inte visste tidigare:P behöver lockpicks nu! kan man köpa det nånstans?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
ja jag ger det ju en chans till fick ju reda på lite som jag inte visste tidigare:P behöver lockpicks nu! kan man köpa det nånstans?

Om du inte är med i tjuvgillet eller the Dark brotherhood (lönnmördare) så får du besöka Shady Sam, en skum filur som står utanför stadsmuren till Imperial city, om du står vid stadsporten ut mot stora bron så är det bara följa muren åt höger om du står vänd med ryggen mot staden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Trodde att det skulle vara ett riktigt bra spel med alla resenscioner som man läst om det. Men jag tycker att det var sämre än Fable. Fable var ju dock riktigt bra. Var faktsikt rätt långtråkigt. Springer runt mellan städerna hur långt som helst bara för att komma nån vart. och striderna känns väldigt stela.. vet inte vart jag ville komma med detta men. Kan vara nåt att tänka på för nån som tänkt införskaffa det.

Nån som har nåt tips på nåt annat spel?:)

Man behöver inte springa till städerna. Ta fram kartan och dubbelklicka på en stad så kommer du dit direkt

Men jag håller med. Spelet verkar definitivt vara överskattat.

Permalänk

world of warcraft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg

Jag säger bara; ge det en eller ett par chanser till.

Vilket jag också gjort, sneak och pilbåge istället för köttakötta-warrior

Det är dock helt enkelt inte lika kul längre, gör om saker igen och igen har aldrigt lockat mig särskilt mycket, speciellt när det är ett fel i spelet som kan få mina nya savegames korrupta också känns det som ingen idé att lira.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divine Intervent
det är iofs sommar i 91 dagar till, sägs det.. get your facts straight bästa svenska sommaren på 20 år sägs det!

äh, 10 dar sol i rad menade jag. men vädergubbarna brukar ju inte vara så pålitliga alltid..

men i vilket fall spelar det inte så stor roll, björn är det ju störst chans att råka på väldigt tidigt på morgonen eller kvällen. fan vet vad dom gör hela dagarna,, dom kanske är arbetslösa?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Oblivion ett av de sämsta RPG jag har spelat och finns inget som får en att spela vidare det då det känns som att storyn inte rör på sig. Vakterna har också någon slags super syn då dom kan se en sno en häst om dom så är inne i ett hus och sover. Enda nöjet jag såg med spelet va att gå runder och jaga rådjur eller vad det nu är för något med bågen, alla dungeons såg typ likadana ut och fighterna va skit tråkiga.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Oblivion ett av de sämsta RPG jag har spelat och finns inget som får en att spela vidare det då det känns som att storyn inte rör på sig.

om man vill vara lite elak så låter det på många som att Bethesda valde det perfekta namnet på spelet..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Oblivion ett av de sämsta RPG jag har spelat och finns inget som får en att spela vidare det då det känns som att storyn inte rör på sig. Vakterna har också någon slags super syn då dom kan se en sno en häst om dom så är inne i ett hus och sover. Enda nöjet jag såg med spelet va att gå runder och jaga rådjur eller vad det nu är för något med bågen, alla dungeons såg typ likadana ut och fighterna va skit tråkiga.

Tråkigt att höra, smaken är ju olika.
Angående vakterna finns det modd som fixar det.
"No psychic guards" heter den, finns i två smaker och kan tankas här

Mvh

Permalänk
Medlem

oblivion var väl rätt kul, men jag tröttnade iaf ganska fort.... efter man hade gjort alla db-questen fanns det inte så mkt mer som var riktigt kul tycker jag...
Det jag verkligen tröttnade på var allt spring i alla grottor, jag menar, finns det verkligen så många grottor, där kan man snacka om enformighet....

Visa signatur

.