Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Man reagerar på allt skitsnack, vissa säger 360 erbjuder bättre grafik och inget mer. PS3 erbjuder det och det och det osv osv men det är ju just inget annat än skitsnack från fans som inte vet något överhuvud taget utan bara skriver det dom hör rykten om samt som andra säger så håller dom med. ALLA vet att 360 erbjuder mer än lite bättre grafik från tidigare konsoll(er).

Men vissa här skriver ju som sagt bara skit och sånt dom önskar för dom vill inget hellre än att PS3 ska bli så lyckad som dom tyvär har fått för sig att den kommer bli just för att dom inte ska behöva känna den besvikelse som ALLA kände efter E306.

Jag har inget emot PS3 i sig utan bara mot folket som skriver om den, För hade dom inte varit så insnöade på att den kommer äga hela världen, utan även kan se fördelar i dom andra konsollerna så hade allt sånt här tjaffs aldrig börjat från början.

Se bara ex. här över. Och det är långt ifrån det enda.

PS3 - har massa nya saker WOW (måste ju vara universums bästa pryl) ojojoj vad allt annat kommer få pisk ;).
360 - Ny grafik och inget mer.
Wii - En ny kontroll (som han inte är fan av) samt sämre grafik och prestanda

Och det är precis sånt här som får iaf mig att skriva som jag gör, för det är ju bara skitsnack och rädsla att deras älskade konsoll inte ska vara lika bra/överlägsen denna gången som tidiagre gånger.

Som sagt att jag inte älskar PS3 lika mycket som andra gör så bli man påhoppad och anklagad för skitsnack, trolleri osv osv enbart för att dom inte har bättre saker att göra än att försöka intala sig själva och andra om att det just är universums bästa pryl.

Sedan att vi som inte bara är positiva inte får säga saker om den eller spelen för att det inte finns ute ännu är ju bara löjligt. Men det roliga är att dom får prisa den hur mycket dom vill trotts att den inte finns ute ännu.

Sedan att man inte blir trodd när man säger att man ska köpa en PS3:a är ju också det lite skrattretande, man behöver ju inte ÄLSKA en sak för att köpa den. Jag är realist och det innebär att jag tänker lite, inte bara går på vad andra säger vare sig det kommer från Sony eller någon sida på nätet. Sedan att Sony ändrar sig och säger saker som dom inte kan hålla gör ju inte saken bättre direkt men ändå kommer jag att köpa en PS3:a även att det inte är så många spel som tilltalar mig till PS konsollerna om jag ska vara helt ärligt.

Nu vet ni iaf varför jag kan hålla på som jag gör, allt är tackvare många användare här inne. Trångsynthet är bland det jobbigaste som finns, man ser bara det man vill se. Och det är ju besvisat vad många här inne (vill se) ser.

Det var därför först och främst jag börja skriva här, jag förboka mitt ps3 förra veckan men efter att jag tittat närmare på det. Så märker jag att Sony inte erbjuder nått som 360 inte redan har mer än lite bättre hård -vara. och så säger alla hur bra det är osv. Men ingen säger vad det är som är så jätte bra, mer än hårdvaran. 360 har liksom hårdvaran och ett skit bra online läge som jag var lite osäker på först men nu älskar jag det.
Wii har sin nya kontroll fast sämre hårdvara. Dock kompenserar dom det med spel man vet är bra. Ps3 har själv bara launch spel som man aldrig har hört nått om och inte tillför nått nytt mer än grafik. Då kan man lika bra fortsätta köra på Pc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Det var därför först och främst jag börja skriva här, jag förboka mitt ps3 förra veckan men efter att jag tittat närmare på det. Så märker jag att Sony inte erbjuder nått som 360 inte redan har mer än lite bättre hård -vara. och så säger alla hur bra det är osv. Men ingen säger vad det är som är så jätte bra, mer än hårdvaran. 360 har liksom hårdvaran och ett skit bra online läge som jag var lite osäker på först men nu älskar jag det.
Wii har sin nya kontroll fast sämre hårdvara. Dock kompenserar dom det med spel man vet är bra. Ps3 har själv bara launch spel som man aldrig har hört nått om och inte tillför nått nytt mer än grafik. Då kan man lika bra fortsätta köra på Pc.

Jag tror att du ska kliva ur fanboyfållan. Hur många spel till Xbox360 har du sett som inte är samma spel med ny grafik?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Varje huvud fråga står tydligt på Svenska, och överst i de första inläggen. Först och främst är min Svenska verkligen inte vad den har varigt efter som jag jobba i usa 6 år för Tetrapack.

Vilken lam ursäkt. Menar du att du skulle ha blivit sämre på svenska efter ha varit i USA i sex år? Glömsk vill jag lova.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vilken lam ursäkt. Menar du att du skulle ha blivit sämre på svenska efter ha varit i USA i sex år? Glömsk vill jag lova.

Jag flytta dit när jag var 20 och har inte använt den från ett halv år tillbaka, dessutom sköte jag aldrig skolan något vidare bra här heller... Sedan var jag väldigt trött ochså. Stått ute i solen hela dan och byggt en mur åt en gubbe som stod och vakta en hela tiden.

@Haffe: Online läget...Dessutom har inte MC lovat mkt mer änn bra prestanda, bra grafik - prestanda, Gears of war och Pgr3 tex.
Sony har därimot skrytigt i sönder sig med sin fina grafik som man inte har sett nått från om man gemför filmer och liknade. Och nej jag är ingen fan boy. Jag gillar allt som jag är nöjd med och jag har förbokat PS3 om någon nu undrar det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
7 kontroller var väl ändrat, är väl max 4 nu eller minns jag helt fel?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=109226

Citat:

Up to 8 controllers can be used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
GT HD (upp hotat gt4) är inte ett spel, utan en demo som gt 2000 (upp hotat gt2) som dom visade samtidigt som ps2 första gången

gt5 är nästa gt som dom faktiskt kommer släppa och det har vi bara sett 2 bilar ifrån under tgs

mBr: bra då att jag inte har sagt ett piss om hur bra/dålig ps3 kommer vara

Då tycker jag att det är konstigt att man kan beställa det på Webhallen

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag flytta dit när jag var 20 och har inte använt den från ett halv år tillbaka, dessutom sköte jag aldrig skolan något vidare bra här heller... Sedan var jag väldigt trött ochså. Stått ute i solen hela dan och byggt en mur åt en gubbe som stod och vakta en hela tiden.

@Haffe: Online läget...Dessutom har inte MC lovat mkt mer änn bra prestanda, bra grafik - prestanda, Gears of war och Pgr3 tex.
Sony har därimot skrytigt i sönder sig med sin fina grafik som man inte har sett nått från om man gemför filmer och liknade. Och nej jag är ingen fan boy. Jag gillar allt som jag är nöjd med och jag har förbokat PS3 om någon nu undrar det.

Vilket onlineläge då? Betala och få ett stympat internet? Betala och få lov att sköta spelföretagens marknadsföring själv?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd

gt hd är gt4 i hd med några av sakerna som gt5 kommer ha, bilar och motorcyklar i samma spel tex

gt2000 var bara en demo och inte gt3 precis som gt hd bara är en demo och inte gt5

"Yamauchi also stated that the next Gran Turismo game will definitely surpass that of Gran Turismo HD"

så ja det är jävligt konstigt att man kan boka en tech demo som aldrig kommer släppas, men webhallen brukar inte ha koll så...

Permalänk

Vision Gran Turismo
Also known as: Gran Turismo HD

The fifth edition of the blockbuster racing series, expected to be in development for the next-generation PlayStation console (PlayStation 3). Series producer Kazunori Yamauchi is considering complex crash simulating and realistic damage modeling, and possible support of an EyeToy camera unit.

A demo at E3 2006 of the PlayStation 3 GT was shown called "Gran Turismo HD" (featuring content upgraded from GT4 as a sampler), but the title of this game is still unknown, and is likely still "Vision Gran Turismo" as announced at E3 2005.

Release Date:
US: Q2 2007 så än kan den ändras från demo till ett full gott spel

ja vet inte om webhallen men kan IGN också ha fel

eller för nån har det och inte kan jag tro IGN har det

ja på webhallen heter den vision gran turismo också

när vi ändå pratar PS3
Final Fantasy Versus XIII

Final Fantasy XIII

vad är skillanden dessa emellan räcker inte ett FF XIII utan 2!!!!

nåt måste sklija dessa åt eller är det två skillda FF XIII spel?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
när vi ändå pratar PS3
Final Fantasy Versus XIII

Final Fantasy XIII

vad är skillanden dessa emellan räcker inte ett FF XIII utan 2!!!!

nåt måste sklija dessa åt eller är det två skillda FF XIII spel?

OOO! Jag tror jag vet svaret. vanliga XIII görs av dom som gör final fantasty så det kommer bli ett rpg i stil med final fantasy serien. Versus XIII görs av dom som gjorde advent children och kingdom hearts så det kommer bli ett action rpg.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
drama!

Jo! verkligen -insert popcorn tuggande smiley-

Permalänk

ok verkar ju vettigt men detta innebär ändå att man måste spela båda då de hänger ihop på nåt sätt

eller inte men mina argument för en PS3 var Tekken(ett måste till PS maskiner)

FF XIII Gran Turismo sedan hoppades man på att Spyro eller Crash skulle göra next gen comeback i händerna på deras skapare.

eller jak&Daxter eller ratchet men verkar icke så.

men nu har jag ju 360 och känner inte att ekonomin fixar en till konsoll har redan 3+PC så nog får vara nog hehehe

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
Vision Gran Turismo
Also known as: Gran Turismo HD

The fifth edition of the blockbuster racing series, expected to be in development for the next-generation PlayStation console (PlayStation 3). Series producer Kazunori Yamauchi is considering complex crash simulating and realistic damage modeling, and possible support of an EyeToy camera unit.

A demo at E3 2006 of the PlayStation 3 GT was shown called "Gran Turismo HD" (featuring content upgraded from GT4 as a sampler), but the title of this game is still unknown, and is likely still "Vision Gran Turismo" as announced at E3 2005.

Release Date:
US: Q2 2007 så än kan den ändras från demo till ett full gott spel

ja vet inte om webhallen men kan IGN också ha fel

eller för nån har det och inte kan jag tro IGN har det

ja på webhallen heter den vision gran turismo också

när vi ändå pratar PS3
Final Fantasy Versus XIII

Final Fantasy XIII

vad är skillanden dessa emellan räcker inte ett FF XIII utan 2!!!!

nåt måste sklija dessa åt eller är det två skillda FF XIII spel?

Finns någon intevju med någon från Polyphony där han säger att sony kom strax innan E3 och krävde att dom skulle visa något. Eftersom inget av det riktiga spelet var klart tog dom high-res modellerna som används i fotoläget i GT4 och slängde in i spelet och sen renderade skiten i 1080p. Om dom sålde det vore det bra konstigt, på sin höjd en gratis patch i sonys kopia på market place.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag flytta dit när jag var 20 och har inte använt den från ett halv år tillbaka, dessutom sköte jag aldrig skolan något vidare bra här heller... Sedan var jag väldigt trött ochså. Stått ute i solen hela dan och byggt en mur åt en gubbe som stod och vakta en hela tiden.

Haha, eftersom det var årets skönaste ursäkt så får jag nog helt enkelt köpa det. ^^

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

därför tror inte jag att det gran turismo webhallen gameshop osv. ska sälja är samma som på E3 svårt att tro det.

med det menar jag att Vision Gran Turismo är ett nytt Gra Turismo inte ett HD upphotat GT4

men vem vet annan än sony o Pyphony

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|