Warcraft 3 över Hamachi problem

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 över Hamachi problem

Tjena

Ett par kompisar och jag brukar sitta och lira wc3 över hamachi. Problemet vi har är att varje gång jag ska vara host så måste jag dra ur routern och köra direkt på modemet.

Jag kan creata med routern på internet men inte när vi kör över hamachi, och jag har fixat lite DMZ och så. men ändå så funkar det inte. någon som vet hur jag skulle kunna fixa det?

Visa signatur

Hallux

Permalänk

DMZ är verkligen inte att rekommendera..

Permalänk
Medlem

ok, vad då då?

Visa signatur

Hallux

Permalänk
Medlem

Har du öppnat porten på routern, dvs. 6112 när det gäller wc3 (om du inte har ändrat default).

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

ja, det är väl samma som till battle net eller? ajja, 6112 är öppnad iaf.

Visa signatur

Hallux

Permalänk
Medlem

Varför spelar du helt enkelt inte på nätet ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Hamachipolicy
Det är inte tillåtet att diskutera användningen av Hamachi eller liknande program tillsammans med spel som redan har en funktion för nätverksspel via internet. Om du har frågor eller synpunkter på regeln, kontakta en moderator via mail.

Permalänk
Medlem

Detta skriver xphaze i en klistrad tråd i denna forumsdel:

Det är inte tillåtet att diskutera användningen av Hamachi eller liknande program tillsammans med spel som redan har en funktion för nätverksspel via internet. Om du har frågor eller synpunkter på regeln, kontakta en moderator via mail.

--

Det är väll det ni gör nu, eller?

EDIT: lorithlor var snabb i fingrarna idag

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

haha, ajja. Får väl göra det då. Vi spelar för övrigt över hamachi för att det är lite smidigare. behöver man inte bry sig om namn, pass och sånt tjafs.

Visa signatur

Hallux

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

*Tråd låst*