Permalänk
Medlem

xbox-spel backup

har chippat xbox med massa orginalspel. Nu har dvdspelaren börjat klaga på repade skivor och jag vill göra om mina skivor till iso som jag kan spela via HDD. Hur gör jag? FTP funkar inte eftersom läsaren inte fixar skivan.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Avstängd

Bra fråga, svar har jag sökt väldigt ofta och kommer bara fram till prog som inte fungerar.

Så jag har tagit repiga skivan och gjort ISO i datorn och bränt spelet på DVD-rw och där efter in i Xbox:en.

Kanske tar 5-6min extra mot FTP, typ bränna 3min och radera DVD-rw 1-3min.

LILD har billiga DVD-rw som duger enligt mig och dom får inga skrivfel med billigt skit HP brännare

Finns någon prog för att föra över filer till boxen utan att ställa in en massa inställningar, tyvärr är den spårlöst borta i min dator och kan inte hjälpa med den

EDIT: kanske XBFTP

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Bra fråga, svar har jag sökt väldigt ofta och kommer bara fram till prog som inte fungerar.

Så jag har tagit repiga skivan och gjort ISO i datorn och bränt spelet på DVD-rw och där efter in i Xbox:en.

Kanske tar 5-6min extra mot FTP, typ bränna 3min och radera DVD-rw 1-3min.

LILD har billiga DVD-rw som duger enligt mig och dom får inga skrivfel med billigt skit HP brännare

Finns någon prog för att föra över filer till boxen utan att ställa in en massa inställningar, tyvärr är den spårlöst borta i min dator och kan inte hjälpa med den

EDIT: kanske XBFTP

Hur gör du iso då? Vilket program ,alla program jag testat hittar bara en video-dvd på 13mb.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Hur gör du iso då? Vilket program ,alla program jag testat hittar bara en video-dvd på 13mb.

Hehe, nu när du frågar så kom jag på att det är just samma program som förde över filerna till xbox som man kunde göra ISO filer med.

Ska leta genom datorn och sedan söka genom källorna vart jag fick den ifrån

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

qwix eller xfer kanske?

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Medlem

använd dvd2xbox, så läser xboxen skivorna och kopierar ner till xboxens hdd

/Daniel

Permalänk
Medlem

Men han skrev att dvd läsaren började att ge upp. Då kan man få skrivfel på isofilerna. Det hände mig iaf med mitt Forza Motorsport. När man valde en specifik bana eller bil så kom det upp att skivan var smutsig. Så det bästa är ju att kopiera ifrån datorn.
Jag använder mig av detta programmet "Craxtion". Mycket bra tycker jag. Du rippar spelet och sen drar över det till x-lådan med det. Finns en guide här: http://teammodders.com/viewtopic.php?t=166

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Men han skrev att dvd läsaren började att ge upp. Då kan man få skrivfel på isofilerna. Det hände mig iaf med mitt Forza Motorsport. När man valde en specifik bana eller bil så kom det upp att skivan var smutsig. Så det bästa är ju att kopiera ifrån datorn.
Jag använder mig av detta programmet "Craxtion". Mycket bra tycker jag. Du rippar spelet och sen drar över det till x-lådan med det. Finns en guide här: http://teammodders.com/viewtopic.php?t=166

Lasse.L, craxtion använder väl oxå xboxets dvd? från guiden: " Make sure the game is in the xbox's DVD drive. When it is, in Craxtion, go down to Rip Disc. " Jag vill kunna stoppa in skivan i datorns dvd-läsare och rippa därifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nja jag har rippat skivor ifrån min dvd läsare i datorn. Tror jag.... Måste hem och kolla

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

vet att folk lyckats med alcohol 120% det stora problem är att xboxskivorna är "spegelvända" och kan därför inte läsas som vanligt (dvs xboxen läser skivorna åt "fel" håll jämfört med en vanlig dvd)

den smidigaste lösningen på lång sikt är att skaffa en beggad xboxdvdrom och byta ut

/Daniel

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zparta
qwix eller xfer kanske?

Låter väldigt bekant, kanske någon av dom.. ska kolla genom dom två ifall det är någon av dom

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
vet att folk lyckats med alcohol 120% det stora problem är att xboxskivorna är "spegelvända" och kan därför inte läsas som vanligt (dvs xboxen läser skivorna åt "fel" håll jämfört med en vanlig dvd)

den smidigaste lösningen på lång sikt är att skaffa en beggad xboxdvdrom och byta ut

/Daniel

Spegelvänd? det hörde jag om Gamecube men inte om Xbox, Xbox har däremot annan filformat än FAT vad jag förstått.
Slänger jag in en xbox spel så är skivan tom i "den här datorn"

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Testpilot

En vanlig läsare till en dator läser innifrån och ut. Xboxen läser lika dant fast däremot så snurrar skivan åt andra hållet.

Gamecuben har jag för mig att den läser utifrån och in istället.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

kanske jag var lite otydlig... hunden förklarade det bättre

[edit] ja... xboxen använder sig av fatx på hårdisken med vissa begränsningar med 4gb som största storlek på filer och max 42 tecken på filnamn inkl filändelse, vad skivorna använder vet jag inte, men de begränsas inte av 42 teckens begränsning iaf, så vissa spel använder sig av längre filnamn än så för att inte kunna kopieras ner på hårdisken[/edit]

/Daniel

Permalänk
Avstängd

konstigt att det då går att bränna backup och skicka in i xboxen och det fungerar (med chip så klart) om skivan läses "omvänt"

Fast jag är inte så värst insatt i xboxen

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem

är väl inte så speciellt konstigt om du tänker efter

/Daniel