Förberedelser för Dual Core, X2 4600+

Permalänk
Avstängd

Förberedelser för Dual Core, X2 4600+

Hej.

Det är så att jag har beställt en X2 4600+, ska man uppgradera sitt 939-system är det väl dags att slå till innan alla processorer är slut. Nu kör jag med detta: DFI Lanparty NF4 Ultra-D, 2*512 Twinmos Speed Premium, A64 Venice 3000+, Tagan Easycon 480W och lite annat krafs som grafikkort och hårddiskar.

Min fråga är, vad rekommenderas för att kunna trycka i nya processorn och köra igång direkt när jag får hem den, förhoppningsvis med optimal prestanda? Jag har uppdaterat BIOS till senaste officiella versionen redan.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Punkt 3 har jag inte gjort, men nu verkar mitt system efter en del krångel fungera stabilt.

Permalänk
Medlem

uppdatera...

Om du uppdaterat Bios så är hårdvaran redo för den nya proppen iaf...

Men jag skulle nog formatera om, efter omformateringen så installerar du drivrutiner och "x2 omptimizer" som återfinns på amd´s hemsida...

Så gjorde jag...

Givetvis får du trycka in drivrutiner för allt annat du må ha installerat oxå men de visste du nog redan...

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||