Byte från BBB 2+ m. bredb.tele till annan leverantör, minst 8 Mbit & fast teleab?

Permalänk

Byte från BBB 2+ m. bredb.tele till annan leverantör, minst 8 Mbit & fast teleab?

Har nu BBB 2+, vilket ger 2Mbits internet och bredbandstelefoni till en kostnad av 328 kr/mån. Fast abbonemang krävs ej. Nu vill jag ha snabbare internet och någon typ av telefoni, till ett bättre pris. Att jag saknar fast abbonemang verkar krångla till det, har av flera operatörer bivit uppmanad till att skaffa fast abbonemang hos Telia för att sedan åter kontakta operatören som sedan kopplar in sin tjänst och säger upp Teliaabbonemanget. Detta verkar onödigt dyrt och framförallt kommer jag sitta utan internet under en lång bytesperiod.

Så vad finns det för alternativ för mig? Jag antar att jag letar efter billigaste abbonemangskombinationen av 8Mbit+ bredband och fast teleabbonemang.

Edit1:
Universal Telecom kan koppla in telefoni och internet på 4-6 veckor. Detta förutsätter att det finns lediga portar, vilket det i nuläget inte finns. Om och när det kommer finnas är "svårt att säga".

Edit 2:
Glocalnet tar 675 kr för att teckna nytt fast abbonemang, dessutom måste jag betala det fasta abbonemanget minst en halv månad innan mitt BBB-abbonemang går ut för att jag inte skall bli utan Internet i övergången. Detta kommer kosta ytterligare 56 kr så hela bytet kostar totalt 731 kr. Glocalnets 8 Mbit internet + fast telefoni kostar 344 kr /mån, medan BBB tar 378 kr/mån för samma tjänst. Detta innebär att det tar 21 mån innan jag sparar in byteskostnaderna. Det måste ju finnas något alternativ! Gör det inte det får jag väl invänta BBB:s nästa prissänkning...

Permalänk

378kr hos bbb?

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)