World of Warcraft-tråden del 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Ja det förstår jag med men undrade Om det var nån störe skillnad på dom servrarna gemt emot Normal/Pvp,sen vet jag inte hur hårt folk håller hela grejen med rollspelandet heller kan väll skilja sig ganska stort också....

Har 60 Gnome Rogue på Defias (Spelar inte längre på den), men jo, det finns en hel del svenskar, även någon enstaka svensk guild, men det är några stycken svenskar som sagt, man stöter allt på dom.

Spelar på Vashj (Horde) nu och jag tycker det är mycke mer trevligare folk där än var de var på Defias. Men det är väll en bra realm annars.

EDIT: Gällande RP-spelandet, så är det inte så mycket, Visst, de finns. men det kryllar inte av det precis.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Hade tråkigt ida så reccade en film med min 48 hunter ^^

Kanske inte kan visas nu har nyss laddat upp den
http://www.youtube.com/watch?v=tQd_P_dTaC0

Visa signatur

Aggregat rökare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Ja det förstår jag med men undrade Om det var nån störe skillnad på dom servrarna gemt emot Normal/Pvp,sen vet jag inte hur hårt folk håller hela grejen med rollspelandet heller kan väll skilja sig ganska stort också....

Ja du måste rollspela, kom inte hit är du snäll om du inte tänker uppfylla serverreglerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Ja det förstår jag med men undrade Om det var nån störe skillnad på dom servrarna gemt emot Normal/Pvp,sen vet jag inte hur hårt folk håller hela grejen med rollspelandet heller kan väll skilja sig ganska stort också....

Skiljer sig inte så mycket allt.
Dom som rollspelar gör det oftast inte i huvudstäderna, närmaste det kommer RP där är väl att folk 'går' istället för att 'springa'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Ja det förstår jag med men undrade Om det var nån störe skillnad på dom servrarna gemt emot Normal/Pvp,sen vet jag inte hur hårt folk håller hela grejen med rollspelandet heller kan väll skilja sig ganska stort också....

Vet inte hur det är på dom andra RP servrarna, men här rapporteras ganska friskt alla som använder smiles eller förkortade ord såsom "lol" etc i /s.

Vill du inte rollspela så låt bli RP realms. Där är ingen skillnad på servrarna förutom att RP servrar har dessa extra reglerna.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

jaja då vet man är inte dirwkt intresserad i det heller men undrade om det var nån större skillnad,spelar iaf på PvP Boulderfist nu..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Fick .MPQ filer av fz.se, hur öppnar jag dessa?
Finns det verkligen ingen torrentfil med en .exe fil som uppdaterar från - till nyaste versionen?
mvh.

*ang mitt problem med WoW updater*

Permalänk
Medlem

Hur ska man som en warrior lvla up? en polare i guildet har sagt att man ska ha två snabba 1h vapen.... är hittills lvl 24 och jag vill lvla snabbt up till lvl 70

och om någon kan rekommendera en bra lvling build är också bra....

har hört att Fury spec ska vara bra för att lvl up också

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

Vart kan man questa i level 67?
Har gjort alla quests överallt.. Hela blade mountain, terrakor, nagrand osv.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Vart kan man questa i level 67?
Har gjort alla quests överallt.. Hela blade mountain, terrakor, nagrand osv.

Neatherstorm eller vad det heter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Hur ska man som en warrior lvla up? en polare i guildet har sagt att man ska ha två snabba 1h vapen.... är hittills lvl 24 och jag vill lvla snabbt up till lvl 70

och om någon kan rekommendera en bra lvling build är också bra....

har hört att Fury spec ska vara bra för att lvl up också

undrar samma sak jag med kör själv som warrior och har hört att Fury warrior tydligen skulle funka för att levla så nån som har pointers eller guid för Furry warrior..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
undrar samma sak jag med kör själv som warrior och har hört att Fury warrior tydligen skulle funka för att levla så nån som har pointers eller guid för Furry warrior..

Körde ms-specc innan jag fick tag på två fina enhandsvapen och lite +hit-gear och nu kör jag 5/47/3 och jag älskar det

skitkul att levla med så fury rekommenderar jag verkligen

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Fury med 2st 1handers, väldigt roligt, och nästan ingen downtime alls.
Du missar ofta men din DPS är ändå väldigt hög.

Permalänk

Fury och 2h funkar också bra för hög dps enligt min erfarenhet. Kör med 2 st 56 dps yxor i vanliga fall men har testat lite med min gamla tuf (61 dps 2h mace) på skoj och förvånats över hur mkt dmg jag gör med den, hamnar inte så långt ifrån yxornas dps faktiskt. Bara en liten inflikting i debatten, man måste faktiskt inte köra 1h med furybuild, även om det kanske är det säkraste varianten generellt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Hur ska man som en warrior lvla up? en polare i guildet har sagt att man ska ha två snabba 1h vapen.... är hittills lvl 24 och jag vill lvla snabbt up till lvl 70

och om någon kan rekommendera en bra lvling build är också bra....

har hört att Fury spec ska vara bra för att lvl up också

När man lvlar ska man INTE vara fury (varken 2h eller dw).
Anledningen till detta är bristen på både +hit items och AP.
Så kör på MS build hela vägen till 70.
Kanske blir lite tråkigt i längden, men det är bättre.

Nu har jag inte spelat 60+ och testade bara dom nya talentsen i nån timme innan jag lovade mig själv att aldrig spela det där jävla spelet igen... men iaf, här har du en hyffsad build ^^

http://www.wowhead.com/?talent=LVMxbNbog0zbZVVzV0xoZf

Permalänk
Medlem

Jag personligen tyckte att fury + DW gick mycket snabbare än arms.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
När man lvlar ska man INTE vara fury (varken 2h eller dw).
Anledningen till detta är bristen på både +hit items och AP.
Så kör på MS build hela vägen till 70.
Kanske blir lite tråkigt i längden, men det är bättre.

Nu har jag inte spelat 60+ och testade bara dom nya talentsen i nån timme innan jag lovade mig själv att aldrig spela det där jävla spelet igen... men iaf, här har du en hyffsad build ^^

http://www.wowhead.com/?talent=LVMxbNbog0zbZVVzV0xoZf

öh, är knappast bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag personligen tyckte att fury + DW gick mycket snabbare än arms.

Har lvlat 3 st warriors.
Har lekt runt med olika builds på alla, och innan lvl 60 så är dw värdelöst imo.
Så se till att skaffa en slö 2h och specca ms :>
Sen när man fått bättre gear (dvs end game) så är dw oslagbart för pve.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Har lvlat 3 st warriors.
Har lekt runt med olika builds på alla, och innan lvl 60 så är dw värdelöst imo.
Så se till att skaffa en slö 2h och specca ms :>
Sen när man fått bättre gear (dvs end game) så är dw oslagbart för pve.

Vad menas med MS spec?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Vad menas med MS spec?

Mortal Strike. Ligger på Arms-trädet.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
När man lvlar ska man INTE vara fury (varken 2h eller dw).
Anledningen till detta är bristen på både +hit items och AP.
Så kör på MS build hela vägen till 70.
Kanske blir lite tråkigt i längden, men det är bättre.

Nu har jag inte spelat 60+ och testade bara dom nya talentsen i nån timme innan jag lovade mig själv att aldrig spela det där jävla spelet igen... men iaf, här har du en hyffsad build ^^

http://www.wowhead.com/?talent=LVMxbNbog0zbZVVzV0xoZf

Men när man levlar från 60 till 70 så får man fruktansvärt mkt +hit och +ap saker från både quests och de nya instanserna...så jag rekommenderar ändå fury Iaf när han levlar från 60 till 70 och börjar röra sig i de nya områdena i Outlands.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

hmm hajar inte riktigt allt det där =/ fortfarnde nybörjare nån som har en lätt guide på vilka talent man skall bygga på,har typ hajat att man skall ha 31på arms samt 21 på Furry trädet eller tvärtom men vet ej vilka talent skills man skall bygga på och hur mycket på varje.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm hajar inte riktigt allt det där =/ fortfarnde nybörjare nån som har en lätt guide på vilka talent man skall bygga på,har typ hajat att man skall ha 31på arms samt 21 på Furry trädet eller tvärtom men vet ej vilka talent skills man skall bygga på och hur mycket på varje.

Kolla in denna någon länkade ovan: http://www.wowhead.com/?talent=LVMxbNbog0zbZVVzV0xoZf

Nu ser du alla träden, i arms trädet ser du högst upp "Deflection", Du ser att det står "5" i den, dvs 5 poäng, alltså måste du vara lvl 14 för att få den till 5 poäng.

Första poängen får du lvl 10, sen får du 1 poäng för varje level till 70, så långt är du med va?

När någon säger typ som i denna "speccen" som det heter: 34/22/5. Så menas det med: 34 poäng i Arms, 22 i Fury, 5 i Protection (Precis som du menade att du förstod).

För att få i speccen 34/22/5 som på länken, måste du vara level 70, men du bygger i 1 poäng för varje level tills du till slut har en kopia av länkens träd och ditt egna.

Nu har jag inte spelat warrior, men jag vet att man inte ska börja i Protection iaf Så vart du _börjar_ får nån annan svara på.

Men "siffra" i en ruta är alltså hur många poäng, och för desto mer poäng du har i den "skill-rutan" i trädet, desto bättre blir skillen/attacken..

Hoppas du förstod någolunda iaf

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Rerollade just till dranei hunter på Deathwing PVP.. Om någon annan skulle vilja har planer på o rerolla och kanske köra lite instancer och så i framtiden är väldigt välkommen att haka på!

Permalänk

har kört fury sen lvl 20 och tycket det har vart skitbra att köra med då man gör så jävla mycket damage, har också testat MS och tycker det vara åt helvete dåligt att grinda och funkade bara egentligen för PvP.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Suck, så dåligt.
Flyttade min warlock till Stormscale, kostade mig 650kr med nytt acc, BC och transfer. Kan inte spela på den ändå, alltid ska det ta tid

EDIT ;
Jaha, jag hade inte betalat.

Permalänk
Medlem

Jag och polarna klarade Dark Portal questen i Black Morass i Caverns of Time idag efter 2 wipes. Efteråt upptäckte vi dock att man ska få nyckeln till Karazhan av Medivh, iaf enligt wowhead.com, men inte gav han oss nån nyckel...
Krävs det en annan pre-quest eller något för att få nyckeln?

Fick iaf http://www.wowhead.com/?item=27987#M0z av den första draken så jag är nöjd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Jag och polarna klarade Dark Portal questen i Black Morass i Caverns of Time idag efter 2 wipes. Efteråt upptäckte vi dock att man ska få nyckeln till Karazhan av Medivh, iaf enligt wowhead.com, men inte gav han oss nån nyckel...
Krävs det en annan pre-quest eller något för att få nyckeln?

Fick iaf http://www.wowhead.com/?item=27987#M0z av den första draken så jag är nöjd

Citat:

Karazhan Attunement.

The first quest.

Firstly you will have to travel to Karazhan in Deadwind Pass, Azeroth. Here you will find Archmage Alturus, he will give you two quests, these are: Arcane Disturbances and Restless Activity, there is plenty of info in wowhead for you to complete these quests.

The followup.

The next quest is Contact from Dalaran, this will make you talk to Archmage Cedric.

The followup.

After that you will get the quest Khadgar, just get to Shattrah city and talk to him.

The followup.

Now you will have to do Entry Into Karazhan, this will make you enter the Shadow Labyrith, for this you will have to find a 5man group.

The followup.

After turning the first fragment in you will get this quest The Second and Third Fragments, Firstly you will have to enter Steamvaults, again get a 5man group and complete it.

The other part (Arcatraz), is abit more tricky, we could either get a rogue with maxed out lockpicking or we could obtain the key, it is best if all just have the key so here is how to do it.

Get Rightful Repossession, from Gahruj, this is a rather long with kinda simple quests, just do them and eventually you will end up getting How to Break Into the Arcatraz, this will make you enter The Botanica and The Mechanar, again get a 5man group for each of these instances, after turning it in you will obtain the Key for the Arcatraz.

Now enter the Arcatraz and obtain the third and last key fragment.

The followup.

Now you will get The Master's Touch, this will make you enter the Black Morass, which is located in the Caverns of time, Tanaris, Azeroth, but before you can do that you will have to Complete the Escape from Durnholde instance. Do both of these instances and complete the quest.

The followup.

Now you will get Return to Khadgar, after turning it in you will get the Master's key, and you acces to Karazkhan, gz now lets get some raiding started

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kothoga
Vilken är den bästa alliance ras om man ska vara en warrior?

Dwarf eller Gnome imo, Stoneform eller Escapeartist ftw.

Permalänk
Medlem

Polare ska börja lira wow igen, på sin 45 priest.
Hur ska jag lättast powerlvla han och hjälpa?
Är det bra om man går maruadon med han typ?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow