Permalänk
Medlem

Utbytesenhet?

Tjena!

Jag har skickat in min Nokia 6280 på reparation eftersom jag bara kunde ringa med den och att jag inte kunde komma in på någon annan funktion i mobilen. Och nu står det så här på Arbetsstatus : "utbytesenhet, vänligen spara följesedel som kvitto"
Jag undrar bara, Vad är en utbytesenhet och vad betyder de? Kan jag få en ny mobil?

Är tacksam för svar!
Tack i förhand.

Visa signatur

It's time to kick ass and chew Bubble Gum. And i'm all out of gum.

Permalänk
Medlem

Vore det inte smartare att maila/ringa ditt service ställe eftersom de har nog mer koll på vad de gjort än ett forum?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jo, det är sant. Men kanske finns någon annan som kan vet vad som menas med Utbytesenhet...

Visa signatur

Permalänk

Den har inte gått att reparera och du får en ny helt enkelt

Permalänk
Medlem

Utbytesenhet är att du har fått din enhet/mobil utbytt, men den behover inte nodvändigtvis vara splitter ny.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Utbytesenhet är att du har fått din enhet/mobil utbytt, men den behover inte nodvändigtvis vara splitter ny.

Nää, dem brukar hålla lite sämre kvalitet...

Visa signatur

" Det är en Epademi " - Aftonbladet

Permalänk
Hedersmedlem

utbytesenheter o swap enheter brukar vara fungerande delar från andra telefoner som dom har plockat loss..

har för mig att det var så iallafall

Permalänk
Medlem

om man köper en mobil som går sönder inom 7 dagar efter inköp så har man rätt till en ny (en del tillverkare har 4 dagars som gräns, men de flesta 7) om det går under DOA, alltså att den går sönder inom de 7 dagarna efter inköp, den enhet man då lämnar tillbaka lagas och används då till sånna här ärenden. man byter skal på den så att den ska se ny o fin ut o ges då som utbytesenhet.

oftast är det så, men ibland får man en ny.

o just ja, de flyttar över ditt batteri o batterilucka då den.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Är det en Nokia swap så får man en nytillverkad.

Permalänk
Hedersmedlem

e inte doa 2 veckor nu? phonehouse kör iallafall me 2 veckors doa på telefoner förrutom kontantskorts telefonerna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
e inte doa 2 veckor nu? phonehouse kör iallafall me 2 veckors doa på telefoner förrutom kontantskorts telefonerna

Specialavtal eller så fular de med kvittona...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Hedersmedlem

det e nog specialavtal ^^

Permalänk
Medlem

Okej, tack för hjälpen. jag tror jag får en ny mobil eftersom min mobil har krånglat sen dag 1...Har en Nokia 6280 också...det är många jag känner som har problem med den här mobilen...
men men, återstår o se...:)

Visa signatur