Ta reda på dolt nummer?

Permalänk

Ta reda på dolt nummer?

Nån j-vel ringde mig klockan 00:30 inatt med dolt nummer och snackade massa skit om min flickvän. Naturligtvis sa han inte vem han var. Idag ringde jag till Comviqs kundtjänst och frågade om dom kunde ge mej numret vilket dom inte kunde pga att det var dolt och då måste jag gå via polisen. Är enda sättet att få reda på numret att göra en polisanmälan? För polisen lär väl knappast kontakta Comviq och och bara ge mig numret?

Vill inte göra en polisanmälan för en sånhär sak, men det känns lite otrevligt att nån vet vem jag och min flickvän är och dessutom har mitt nummer. Tack på förhand.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Om det var något hot i det samtalet så ska du självklart gå till polisen och lägga en anmälan. Skriv upp tidpunkt och datum för samtalet och ha med det i anmälan.

Men ifall dom bara pratade dumt om henne har inte polisen något att gå på och då är det onödigt att gå till polisen.

Om det skulle hända fler gånger kan det dock bli trakasserier och då bör du gå till polisen.

Det går inte att få tag i ett dolt nummer om det inte rör sig om ett brott som kan ge fängelse.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

nej det var bara skitsnack... Men jag vill väldigt gärna veta vem det var ändå.

Edit: Kan grabbarna på comviq inte se numret, eller får dom bara inte? för isåfall kanske man kan komma på nån jättebra lögn och dra och hoppas på att det e en schysst person man snackar med? För polisen rinde tydligen på något speciellt nummer när dom ville ha reda på sånt här.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Tror inte att alla på Comviq kan se det utan det är nog behörighetsstyrt. Men Reklamationsavdelningen bör kunna se det. Men dom får INTE lämna ut det.

Polisen pratar nog med Comviqs Abuseavdelning där dom får den informationen. Men dom får endast lämna ut det ifall det finns en polisanmälan under utredning.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Jobbigt att göra en polisammälan för en sånhär sak...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du får lära känna någon på comviq som kollar upp det. Eller hacka lite och komma in i deras datorer:D

bara skojja.. Men det går inte att göra på nåt annat sätt då bara polisen kan få ut det om killen gjort brott.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Kundtjänst kan inte se det och får inte se det - jag tror inte ens kundtjänsten kommer åt kända nummer som har ringt dig i efterhand, bara de samtal du har ringt. Jobbade själv på Telia kundtjänst en gång i tiden och då kunde man se utgående samtal, men inte inkommande. Om kunden själv ville kunde vi aktivera en tjänst för spårning som visade vilket nummer som kom in till en fast lina, men då fick de bara ut materialet om de hade gjort en polisanmälan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Hur stor är chansen att jag ens skulle få numret om jag gör en polisanmälan? Om de ens bryr sej skulle dom väl inte ge det till mej och låta mej sköta saken direkt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Hur stor är chansen att jag ens skulle få numret om jag gör en polisanmälan? Om de ens bryr sej skulle dom väl inte ge det till mej och låta mej sköta saken direkt.

Comviq lämnar bara ut uppgifter om anmälan kan leda till fängelsestraff. Knappast i ditt fall, skulle jag säga.

Permalänk
Medlem

Finns dock en sådanhär tjänst till hemtelefon.

Dock svindyrt.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Om man har en fast telefon & telia kostar det 500sek att få veta det dolda nummret....

Permalänk

Finns det någon källa på det där med 500:-?
Jag vet att alla hört det, själv hörde jag från en polare för kanske 10år sedan, vars polares farsas kompis osv...

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem

Jag vet att det för ~10 år sedan gick att få nummer så, då gick det på 300 per försök eller nåt sånt, kan iofs vart 500 också, osäker på exakta summan.
Man skulle typ trycka nån/några knappar när det var den störande personen som ringde, och det var ändå inte säkert att det lyckades, men man fick slanga stålar ändå.

Det var min morsa som gjorde detta då, så jag är säker.

Permalänk

http://www.idg.se/2.1085/1.71701

- Vem som helst kan beställa spårning från Telia för 500 kronor och få en samtalslista utskriven där även hemliga nummer ingår, säger han.

Telia svarar:

- Det stämmer inte att vår spårning lämnar ut telefonnummer som är hemliga. Är numret hemligt, listas namn och adress på den som ringt, men aldrig telefonnumret, säger han.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem

Vilken jävla chicken som inte sa vem han var då... Det är väl bättre att göra upp muntligt i såna fall, fast är man en tönt så är man väl det då...

Visa signatur

Aspire D250, YES!