Tips nya HP nx6325 för endast 4495:- på dustinhome.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gismya
Nu är den beställd. Jag har en 19tums CRT, har den anslutningsmöjligheter så att jag kan köra dubbla skärmar?

Om du vill köra parrarelt så du kan göra en stor skärm av båda måste du har xp professional, och man får bara xp home med. Men blir endå vista för min del om jag köper en :P!

lAlAz0r

Permalänk

Fan vad beslutsångest . . . är det någon som vet ifall Intels integrerade graffe klarar Aero? ( Grafikstyrenhet Intel GMA 950)

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Fan vad beslutsångest . . . är det någon som vet ifall Intels integrerade graffe klarar Aero? ( Grafikstyrenhet Intel GMA 950)

Vad jag erfar så är intel gma 950 det sämaste intregrerade grafikkortet på marknaden. Visst teoretiskt sett så klarar den aero men inte i praktiken. Datorn är väl Vistaklassad men det betyder ju bara att man kan installera och köra vista inte att det flyter på bra.

X1150 presterar ungefär dubbelt så bra och det säger inte speciellt mycket då båda korten inte ens går att jämför med dom sämsta agp/pci-e grafikkorten idag.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Vad jag erfar så är intel gma 950 det sämaste intregrerade grafikkortet på marknaden. Visst teoretiskt sett så klarar den aero men inte i praktiken. Datorn är väl Vistaklassad men det betyder ju bara att man kan installera och köra vista inte att det flyter på bra.

X1150 presterar ungefär dubbelt så bra och det säger inte speciellt mycket då båda korten inte ens går att jämför med dom sämsta agp/pci-e grafikkorten idag.

najs . . . då blir det inget aero för mig, beställde hur som helst intel datorn . . .

Det funkar säkert att surfa så

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Fan vad beslutsångest . . . är det någon som vet ifall Intels integrerade graffe klarar Aero? ( Grafikstyrenhet Intel GMA 950)

Har tittat på en bärbar med GMA950 och den kretsen klarar Aero och det flyter. Sök runt lite på nätet så hittar du folk som berättar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban80
Har tittat på en bärbar med GMA950 och den kretsen klarar Aero och det flyter. Sök runt lite på nätet så hittar du folk som berättar.

Najs, fast så stor roll spelar det ju inte.

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Försök håll er till den datorn som tråden handlar om! Någon som har datorn och kan lägga upp lite bilder och bertätta lite om kvaliten.

lAlAz0r

Permalänk
Avstängd

Har hämtat ut min och jobbar på en recension. Så långt som jag kommit så kan jag meddela att själva datorn är väldigt slimmad, lätt och andas kvalité. Dock följer det inte med speciellt mycket till den. Häng kvar i tråden så kommer jag länka till min recension.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
Har hämtat ut min och jobbar på en recension. Så långt som jag kommit så kan jag meddela att själva datorn är väldigt slimmad, lätt och andas kvalité. Dock följer det inte med speciellt mycket till den. Häng kvar i tråden så kommer jag länka till min recension.

Tackar så mycket för dina ansträngningar!

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Om du vill köra parrarelt så du kan göra en stor skärm av båda måste du har xp professional, och man får bara xp home med. Men blir endå vista för min del om jag köper en :P!

lAlAz0r

Varför kan jag köra pararellt på Windows XP home på min stationära då? Varför går inte det på den här?

(Vet någon om Civilization IV kommer fungera? ^^)

Permalänk
Medlem

Iallfall min version jag hade av Home funkade inte.

Jag beställde också en nu!

lAlAz0r

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Iallfall min version jag hade av Home funkade inte.

Jag beställde också en nu!

lAlAz0r

Smart kille du också, välkommen in i gemenskapen ( =

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

jag hämtade ut min idag, har inte hunnit testat den så mycket.
har gjort recovery disks och sitter nu och installerar win xp home utan alla hp lull program.

testade även köra igång det ända spelet jag kör, och i det fick jag 120fps, medans jag får 20-30 fps med stationära datorn. spelet det handlar om är tibia.

en perfekt budget dator för dom som inte ska spela krävande spel. ett stort plus är firewire och minneskorts läsaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeraphin
jag hämtade ut min idag, har inte hunnit testat den så mycket.
har gjort recovery disks och sitter nu och installerar win xp home utan alla hp lull program.

testade även köra igång det ända spelet jag kör, och i det fick jag 120fps, medans jag får 20-30 fps med stationära datorn. spelet det handlar om är tibia.

en perfekt budget dator för dom som inte ska spela krävande spel. ett stort plus är firewire och minneskorts läsaren.

Spelar du cs 1.6, testa de sånna fall kolla fpsen!

Ta några fina kort på datorn det skulle uppskattas.

Sen vad är första intrycket av datorn bra dålig ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Min kommer i morgon!
Längtar...

Permalänk
Avstängd

OBS INGEN RECENSION MER EN FÖRHANDSTITT

I alla fall jag har ett mycket bra första intryck. Detta är min tredje bärbara i ordningen och också den i särklass billigaste trots det så tycker jag den funkar otroligt bra och är snabb i skrivbordsmiljö.

Man får till

Nätadapter
Manualer på svenska
Tillbehör för modem
En stor låda man kan lägga ner lillbror i

Inte speciellt mycket tillbehör

SPEL

Har spelat Far Cry och Warcraft III. Far Cry ställde sig på auto 1024*768 av någon anledning. Återkommer med resultaten när jag provat lite mera. Warcraft flyter på bra i 1024*768 - medium quality.

SKÄRM

Skärmen är rättså lagom har jämfört med en fujutsi simens med 14.1" och man ser rejäl skillnad på storleken speciellt när man surfar på nätet.

DESIGN

Designen är väldigt stilren och skärmen är väldigt stor och skön att titta på. Knapparna har väldigt skönt motstånd. Designen kan tyckas lite gammalmodig och tråkig möjligen.

ÖVERRASKNINGAR

Den stora överraskningen är nog ljudet, låter helt okej faktiskt. Kan bero på att rummet där jag har den är ganska så litet men i alla fall mycket bra ljud för att vara en bärbar dator för 4500 kr.

Skärmen och kvalitetskännslan är också stora överraskningar. Brosan har en likadan med samma knappar, chassi, minneskortläsare, dvd allt utom då processor och skärm. Hans gick på 12 000 kr.

Detta är alltså en businessmodell som har gått och blivit en budgetmodell utan att spara på kvalitén.

VARNING

Varning för att HP har okuperat ungefär 20% av hårddisken för massa återställningstrams och ytterliggare x % av ramminnet. Har själv plockat bort alla återställningsfunktioner sparade nästan 10 gb på det. Ett hett tips med andra ord.

DÅLIGA SAKER

Dåliga saker hittills:

- Kass dokumentation, dåligt bios, ser ingenstanns hur man ska göra för att ändra inställningar för processor, minne och grafikminne.

- 512 mb minne är är minsta laget.

SLUTSATS

Hur som helst så är jag i alla fall otroligt nöjd och ångrar definitivt inte detta köpet. Sjukt skön att surfa på. Smidig, elgant, lyxig och kraftfull - allt till det facila priset av 4 549:- inkl postföskott.

Har även en 500 gb extern hårddisk. Denna dator ska jag plocka med till sommarstugan i medelhavet och se på film och dra igång ett par gamla nostalgispel på när jag får tråkigt.

Tack till killarna på Dustin Home som gav mig min dator på 2 arbetsdagar!!!
Mitt bästa datorköp någonsin! Denna dator faller inte ett dugg i pris heller som begagnadmarknaden ser ut idag, snarare än investering.

KÖPKÖPKÖP om du vill ha en ganska liten välbyggd dator, med bra skärm, anslutningsmöjligheter och batteritid.

KÖPKÖPKÖP inte om du vill byta ut din stationära dator eller spela nya häftiga 3dspel. Fast det har man ju sin stationära till...

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

a

låter bra ju, jag beställde en igår med extra 512mb minne, väska, mus och ett minneskort på 1gb, synd bara att dom inte hade minnet inne på lager, så det kommer nog ta lite längre tid för min, fast och andra sidan, den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge...

Alltså:
Datorn
Extra 512mb minne
Väska
Mus
USB minne 1gb

Allt detta för endast 5549kr tror jag det var.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Går fläkten igång ofta på nx6325? Låter datorn mycket ?

Jag hörde att nx7300 modellen som de säljer för 4995:- på webhallen.com har ett stort problem med att fläkten slås av och på i 20-30 intervaller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fusion_200
Går fläkten igång ofta på nx6325? Låter datorn mycket ?

Jag hörde att nx7300 modellen som de säljer för 4995:- på webhallen.com har ett stort problem med att fläkten slås av och på i 20-30 intervaller.

Vars har du hört att den har problem med det? Jag har hört att den är hyffsat problemfri!

20-30min intervaller eller?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli att köpa en också. Blir vatten och bröd denna månad

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Jag kommer snart på något!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpReY
http://www.expert.se/product/product.aspx?id=457281

du vill betala 600 kr mer eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sandpappa2002
Vars har du hört att den har problem med det? Jag har hört att den är hyffsat problemfri!

20-30min intervaller eller?

20-30s intervaller menade jag.

Här står det !

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=97495&highli...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro
- 512 mb minne är är minsta laget.

Jag har beställt en med 512 mb extra, räcker det eller bör man satsa på en 1 gb sticka plus den som sitter i? Blir det långsammare kanske för då blir det väl inte dual channel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av swedishpro

KÖPKÖPKÖP inte om du vill byta ut din stationära dator eller spela nya häftiga 3dspel. Fast det har man ju sin stationära till...

Jag tänkte byta ut min nuvarande stationära mot denna. Den stationära jag har nu är en P4 2.8 ghz med HT, 1024 ram (ej dual channel), geforce 3 ti200 grafikkort.

Denna bärbara måste väl vara åtminstonde likvärdig om inte snabbare än min stationära va? I alla fall om man kör med 1024 RAM dual channel i bärbara väl? Tilläggas bör väl att jag ska ha datorn till surf, e-mail, och väldigt sällan något enklare spel typ warcraft 3 och det verka den ju klara av.

MVH Martin

Permalänk

Hur är skärmen på nx6325 är det stort ljusgenomsläpp så att bilden blir mörkblå istället för svart tex när man kollar på film ?

Permalänk
Medlem

Nu verkar dom vara slut på dustin iaf.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Nu verkar dom vara slut på dustin iaf.

Japp, men nu finns denna istället:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105666

Permalänk
Medlem

Var precis in på dustinhome och kollade och nu möts man av detta meddelandet: "Produkten har utgått. Du kan inte beställa denna." när man klickar på länken till NX6325:an. Gissa om jag är sjuuuuukt nöjd att jag drog iväg en beställning igår kväll? :D. Synd för er som inte hann beställa men tänkte göra det.

Jag mailade dustin i fredags och frågade hur länge dom tänkte köra denna kampanj och fick svar idag att dom inte hade något bestämt datum då dom kör med "dagspriser", tydligen har dom stoppat försäljningen av den sedan jag fick det mailet.

Finns dock en annan HP-modell nu för 4295:- men den har en celeron 430 processor, bara 40 gb hårddisk och intel gma 950 grafikkort, en usb-port mindre än 6325:an samt väger lite mer. Inte lika roliga specifikationer men det verkar väl vara en prisvärd dator det också ändå.

MVH Martin

Permalänk
Medlem

Jaaa, tur som fan att man beställde igår.

Får min imorgon !

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Jag hann också beställa, phew
Men jag måste tydligen vänta på extraminnet, nån som har någon aning ungefär hur lång tid det kan ta?
Om vi pratar veckor så får dom skicka datorn iallafall och sen minnet.. Vet inte hur länge jag pallar att vänta..... det är ju som julafton varje gång man köper en ny pryl )