"Com Surrogate har slutat fungera"

Permalänk

"Com Surrogate har slutat fungera"

Tjena Tjena!
har ett litet problem här som börjar gå mig på nerverna!
Jag installerade Nero på datorn och sedan dess har jag fått upp ett felmeddelande "Com Surrogate har slutat fungera", lite titt som tätt.. jag vet ju att det har ngt med Nero att göra, men måste väl finnas ngnting man kan göra åt saken?.. Jag har laddat ner ngt "Vista Codec Package" och då blev det bättre, men det dyker fortfarande upp titt som tätt...

Ngn som vet vad man kan göra eller har samma problem?!

Ciaao!

Permalänk
Medlem

Det uppkommer varje gång du går in i en mapp där det finns en film (t.ex. .avi) och det beror på en bugg i Neros förhandsbilder som byts ut mot filikonen.

Lösningen är att uppgradera till senaste Nero 7.7.5.1!

Permalänk
Medlem

hmm.. jag har inte ens nero installerat eller haft installerat... kan det vara något annat fel då?

Permalänk
Medlem

Buggen finns med vissa codecpacks också. Det händer mig på min HTPC titt som tätt. Underligt nog inte i Media Center, utan bara vid vanlig mappvisning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

även jag fick Com surrogate har slutat fungera

har även fott Steam har slutat fungera ett antal ggr.

( jag har Nero 7.8.5.0 )

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Jag är orolig för att det inte finns någon "fix" som fungerar just nu. Jag bråkade just med "COM Surrogate" igår kväll utan att få bukt på problemet.

Ni kan testa fixen som finns på följande sida och rapportera om ni får bra resultat:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/fix-for-com-surr...

Visa signatur

I5-9600k | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3200Mhz | Asus ROG Strix RTX2080 OC | Samsung 970 EVO M.2 NVMe 500GB | Corsair RM650i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Fix...

Hej

Tipset att ändra namn på Nevideo.ax till Nevideo.ax.bak fungerar. Jag antar att man kan ändra till vad man vill, då det disablar Neros videocodec, men jag använder inte den ändå...

Den ligger i common files-mappen...

/ Calle

Visa signatur

Troy and Abed in the morning...

Permalänk
Medlem

Re: Fix...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sk8dude
Hej

Tipset att ändra namn på Nevideo.ax till Nevideo.ax.bak fungerar. Jag antar att man kan ändra till vad man vill, då det disablar Neros videocodec, men jag använder inte den ändå...

Den ligger i common files-mappen...

/ Calle

Vill bara tillägga att det där tipset fungerade för mig också!
\\ XrateR

Permalänk
Medlem

tipswet med neovideo.ax funkade för mig med!!

Permalänk
Medlem

hade också problem med detta, men hade ingen fil som hette neovideo.ax.. vad jag gjorde var att byta ut Nero mot Ashampoo (vilket slår Nero med hästlängder imo), och därefter följa detta på sidan LiTo tipsade om:
# You can use the very useful MMCompView free utility from Nirsoft to disable any codecs on the system. This is very useful to help troubleshoot exactly which component is causing the problem.

Genom uteslutningsmetoden (en och en avaktivera codecs som inte tillhörde Microsoft) hittade jag felet i XviD eller om det var DivX-codec ...

Hoppas detta kan hjälpa folk som precis som jag inte fick bukt med problemet genom att byta namn på neovideo.ax!

Permalänk
Medlem

Lösning?

Jag har lyckats lösa detta för mig. Gå in i utforskaren och gå in i verktyg/mappalternativ.

Under fliken visning bocka för visa alltid bilder, inte miniatyrer.

klar

Löser problemet.

Iallafall för mig.

Skriv gärna om det löser problemet för er.

Permalänk
Medlem

Re: Lösning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliagha
Jag har lyckats lösa detta för mig. Gå in i utforskaren och gå in i verktyg/mappalternativ.

klar

Löser problemet.

Iallafall för mig.

Funkade för mig med och jag har inte nero.
Tack så mycket

Permalänk

Re: Lösning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliagha

klar

Löser problemet.

Iallafall för mig.

Detta funkade för mig med har inte haft det problemet mera nu sen jag provade detta.

Permalänk

Jag får upp det titt som tätt jag med men fattar inte vad jag ska göra , har ej Nero så..vet inte varför de kommer , någon som vet?

Permalänk
Medlem

Jag löste det genom att byta standard program.

Visa signatur

Citera för svar