Permalänk

Spåra IP-nummer

Behöver få tag på IP-nummer från några som trackasserar mig och det fortsätter i princip hela tiden via diverse forum, har en tanke på om man skule lägga upp någon hemsida eller ftp-server och undrar om man då kan få reda på deras IP-nummer genom att skicka en länk till ftp-servern och den känner av vilket IP-nummer som besökt den, måste de vara något speciellt program till det?

En fråga till hur svårt är det att få tag på deras hemadress om man har deras IP-nummer, polisen kan tydligen inte söka efter IP-nummer då de krävs att det leder till fängelse.

Permalänk

Ta reda på deras IP-adress, sök på vilken ISP IP-adressen tillhör på ripe.net. Vänd dig till deras abuseavdelning.

Permalänk
Avstängd

På dom forumen som dom som trakaserar dig på kan admins få fram deras IP adress... men du kommer fortfarande inte få fram namn och adress för du har ett ip nr, bara vilket ISP ipn har....

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk

Att en ISP skulle lämna ut information så krävs det bara mycket. Du får nog ta reda på ISPn och vända dig till Abuse.

Permalänk

Tror inte de kommer att ge ut IP-adresserna, då de är mindre seriösa forum som knappt har någon moderering. men funkar inte det som jag skrev innan att man skapar en hemsida som visar vilka IP-adresser som har varit inne på min hemsida?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estanjoni
Tror inte de kommer att ge ut IP-adresserna, då de är mindre seriösa forum som knappt har någon moderering. men funkar inte det som jag skrev innan att man skapar en hemsida som visar vilka IP-adresser som har varit inne på min hemsida?

OM DU KOLLAR MED DOM OCH FÖRKLARAR VARFÖR DU VILL HA TAG I IP KAN DOM SÄKERT FIXA FRAM DET!
OJ, sry caps lock!!!!!

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

Re: Spåra IP-nummer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estanjoni
Behöver få tag på IP-nummer från några som trackasserar mig och det fortsätter i princip hela tiden via diverse forum, har en tanke på om man skule lägga upp någon hemsida eller ftp-server och undrar om man då kan få reda på deras IP-nummer genom att skicka en länk till ftp-servern och den känner av vilket IP-nummer som besökt den, måste de vara något speciellt program till det?

Trist...

En sak du kan göra är att länka in en bild från din egen webbserver i någon tråd som de läser i. Då kan du ju enkelt få ut vilka IP-adresser som har läst forumtråden. Men steget till att få reda på vilken IP som hör till vilken forumanvändare och sedan få ut vem det är i verkligheten känns som en rätt svår/omöjlig uppgift.

Kan du inte lura ur dem mer information om sig själva istället? Vad gör de för dumheter i forumen?

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk

Det skulle funka, men då krävs det lite mer än så. Det krävs att man dessutom på ett smidigt sätt lurar de att besöka sidan. Men visst kan du få reda på IP numret så, även operativsystem om du vill. Jag glömde säga "om du kan" också för det krävs ju kunskap också även där. Mitt råd är dock att du kontaktar sidans administratör eller varför inte kontakta polisen direkt, då kan de säkert banka ur de IP numret om det verkligen är så allvarligt som du får det att låta som. IP numret är annars inte mycket att gå på för såna där saker, särskilt inte då man inte har några större (om ens några som helst) tvångsmedel så som Polisen har. Så antingen kontaktar du Polisen, eller pratar med någon ansvarig på webbplatsen som kan prata lite sund med den som trakasserar dig.

Ta gärna en titt på den här sidan för att få en uppfattning om vad Polisen kan göra, även om webbplatsen är från Finland och kan antas gälla enbart Finland så har ju svenska Polisen också bifogenheter som motsvarar dessa. Ta en titt längst ner för vad som gäller teknisk observation och liknande.
http://www.oikeus.fi/7998.htm

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk

Grejen är den att allting är redan polisanmält för ett bra tag sen, men de tar tydligen inte fram IP-adresser. Som jag skrev ovan så krävs det ett fängelsestraff för att dom ska göra något sådant. Min tanke är att man sätter upp en ftp-server och om man är smart så skickar man länken till dom via PM och skriver att du behöver inte skicka vidare det här till dom andra (trackasserarna) då dom också fått detta meddelande, men i själva verket har jag bara skickat till en person och då om han klickar in sig på min ftp-server som fångar upp hans IP-adress och sen tar jag nästa och på så sätt håller jag reda på vilken som har vilken IP-adress beroende på nick iaf, alltid något. Sen kanske man ska fånga intresset hos personen som personen vill ha för att uppmana honom att gå in på den här länken. men det är inte det största problemet känner dom på det sättet att dem är allt nyfikna...

Permalänk
Medlem

Om du får tag på IP kan du testa att gå in på http://www.showmyip.com/ och bläddra ner en bit, där finns en ruta för att skriva in andras IPn. Du får fram en hel del information, bland annat kordinater för var abonnenten befinner sig. Exakt hur bra det där egentligen fungerar vet jag inte, men kordinaterna för mig stämmer hyffsat i alla fall.
Googla fram någon sida som visar på en karta exakt var kordinaterna är, sen kilar du hem till dom och säger skvallrar till deras mammor.

EDIT:
Eller ah, kordinaterna kanske bara ser var deras host är.

EDIT2:
Eller så ägnar du dig åt lite gammal hederligt googlande, tills du luskat ut vem som gömmer sig bakom nicket. Har själv, bara för skojs skull, lyckats få fram skrämmande mycket information om människor på det sättet. När du väl vet namnet kan du bli medlem på www.upplysning.se och få fram fullständigt personnummer, kredituppgifter, förmögenhet, civilstatus m.m m.m. (Kanske är helt onödigt, men det går. De kanske blir lite rädda och slutar när det visar sig att du vet lite väl mycket om dem.)

Permalänk
Medlem

Ett krångligt sätt (men ända jag kommer på:P) är att du skapar ett eget forum (typ på www.invisionfree.com) och sen lockar dem dit, eftersom du är admin så har du sedan deras IP. En ordentlig omväg, men det funkar. ^^

Visa signatur
Permalänk

Okej, nu är det så här att jag har fått reda på både för och efternamn på en lirare och i vilket område, så nu undrar jag om någon kan hjälpa mig att luska ur var denna person har för hemadress och om det är lagligt att ge ut uppgifter som man kanske kan binda till honom men som sagt det blir ett privat meddelande isf.

Och jag har kollat på hitta.se dock så kommer ni också att förstå att det känns konstigt att det vore han med tanke på hans ålder som är 18 år.

Permalänk

telefonkatalogen kanske....?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem