Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Snusfri

Lite Sefa tillsammans med några öl på söndagseftermiddagen.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Sammy Davis Jr - Keep Your Eye On The Sparrow
Musiken från gamla tv-serien Baretta

Permalänk
Medlem

The classic is stronk in this one.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

"Absolutely fantastic! The Voice out of this world of Dame Shirley Bassey, the crescendo, the chorus, the melody, the rhythm. Perfect Song. With Yello what an unlikely mariage! But it does work! Oh Boy does it work. Wow"

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

"Absolutely fantastic! The Voice out of this world of Dame Shirley Bassey, the crescendo, the chorus, the melody, the rhythm. Perfect Song. With Yello what an unlikely mariage! But it does work! Oh Boy does it work. Wow"
https://www.youtube.com/watch?v=smwR21SDqEY

Shirley Bassey, vilken grym jävla röst!

Permalänk
Medlem

@Fulci:
Drar man på lite på volymen så får man lätt ståpäls!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Visa signatur

ASUS Maximus VIII Hero / Intel Core i7 6700K Skylake / Noctua NH-D15 / Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz / Samsung 850-Series EVO 500GB / Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB / 2*Western Digital Caviar Green WD15EARS 64MB 1.5TB / EVGA GeForce RTX 3060 Ti 8GB FTW3 ULTRA / Cooler Master ATCS 840 / Corsair CMPSU-850HX / LG UltraGear 32GP850

Permalänk

The Sounds - Safe and sound

Härlig 80-talsvibe med underbar röst!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Guns såklart!

Guns N' Roses - November Rain (Audio / Piano Version / 1986 Sound City Session)
https://www.youtube.com/watch?v=iOflIhelV8g

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 64GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Har lite drygt 19 år efter relasen av Opeths Blackwater Park äntligen "fattat grejen".
Var sjukt inne på mer traditionell progressive metal och redigt hård death/grind när det begav sig och Opeth var väl någonstans mittemellan så det föll mig inte i smaken då. Lyssnade häromdagen och då föll poletten ned, det är ju skitbra!

Permalänk
Medlem

Fick en nostalgi tripp med våran dotter(19 år).
Sitter just nu och lyssnar på Carola Runaway, vilket otroligt album.
Ska tilläggas att jag i grund är en rocker, men gillar det mesta när det är bra musik och bra musiker.
Har ni inte hört så för fan lyssna, om inte annat bara för rösten, det närmaste Mariah Carey vi har i Svedala.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Skall väl tilläggas att jag inte lyssnar på en transistorradio, utan att det behövs lite bättre för att fatta hur bra det är.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

Ge den 55 sekunder

Permalänk
Medlem

Har precis lärt mig vad vocoder är för något. Så gjorde en liten cover på Imagine Dragons - Believer.

https://www.dropbox.com/s/s0rp13tk2ibgwuy/believer.mp3?dl=0

Lyssna gärna o säg vad du tycker

Trevlig helg!

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lite Coronafeeling.....

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Permalänk
Medlem

Space - Just Blue - 1978

Aldrig hört talas om förut och vet inte varför den poppade upp i recommended plötsligt? Jag måste kollat in för många coae låtar på sistone

*edit*
Magic Fly var rätt skön också, och videon ger en del Daft Punk + 70tals disco vibbar
https://www.youtube.com/watch?v=P_ukfGAd8T4

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Aldrig hört talas om förut och vet inte varför den poppade upp i recommended plötsligt? Jag måste kollat in för många coae låtar på sistone

*edit*
Magic Fly var rätt skön också, och videon ger en del Daft Punk + 70tals disco vibbar
https://www.youtube.com/watch?v=P_ukfGAd8T4

Welcome to the party

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Midnight - Sunset, med 80-tals känsla

Permalänk
Medlem

Har en lista på spotify där jag lägger till metal-covers. Bland alla dessa finns bla Turn The Page med Metallica. Blev lite nyfiken hur originalet lät så...

Inte helt fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ferry Tayle and Dan Stone Presents Fables Episode 134

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Har en lista på spotify där jag lägger till metal-covers. Bland alla dessa finns bla Turn The Page med Metallica. Blev lite nyfiken hur originalet lät så...
https://www.youtube.com/watch?v=GONmFCkCGCc

Inte helt fel.

Metallicas covers tycker jag är riktigt bra, lätt i klass med originalen men med lite mer tyngd.
Här kommer en till som är grymt bra.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Kul med lite Blue Öyster Cult
Fick mig att tänka på introt till miniserien the Stand (Pestens tid) som kör låten "Don't fear the reaper":

Skön lite småsorgsen låt som ändå har tempo!

(Läste om boken nyligen förresten - den passar bra i dessa Coronatider )

*edit* och lyssna på tex Godzilla, Veterans of the psychic wars, eller Burnin' for you vetja

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.