Permalänk
Medlem

Cash

Själv sparar jag till en hoj, vad sparar du till?

Permalänk
Medlem

Har sparat lite oplanerat sen Januari, inte direkt haft något mål med det hela.
Just nu lutar det åt att pengarna kommer gå till att renovera min nya lägenhet, så det var ju tur att jag stoppade undan pengarna

Permalänk
Hedersmedlem

Möbler, LCD-tv och lite annat inför min flytt som kommer att ske i augusti.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Projektor. Epson tw700 ser det ut att bli..

Permalänk
Medlem

Sätter in överflöd i halvriskiga fonder och aktier. Sparar till en regning dag eller nåt

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Spara...? Champagne på sturevippen varje kväll.

Permalänk
Medlem

Jag sparar inte till något särskilt. Jag sparar bara. Ska flytta till Falkenberg i höst och plugga där, så då kan det vara bra med extra pengar.

Just nu så vill jag dock väldigt gärna ha ett Zweihander svärd.

http://therionarms.com/reenact/com348.jpg

Sådär, rent spontant bara.

Permalänk
Medlem

SParar till ett DX10 kort. Har inte bestämt mig för tillverkare eller modell ännu,.

Permalänk
Medlem

Sparade senast förra året till en båt som jag köpte och de sparade pengar jag har nu spenderas på sommaren och en del på båten.
En Örnvik 530. Ska väl börja spara ihop ett litet kapital igen efter sommaren antar jag:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Mat, hyra och räkningar.

Nu har min fästmö förvisso fått jobb över sommaren, så det kanske blir en semester också.

Permalänk
Medlem

flickvännen, möjligtvis en macbook för studerandet.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Hm, lägger nog mest på bilen just nu, semestern kommer ju snart så man får prioritera om lite!

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sparar till att få mer pengar:p
något pengaberoende:D:)

annars, ngn sjysst HP laptop, alternativt
man pröjsar en resa från/till italien
alternativt/+ att man måste leka plånbok
i sommar:p

Permalänk

jag sparar till nästa läsår då jag bara kommer jobba 65% som lärare. resten blir plugga och programmera

Permalänk

Tatuering samt resa och en PS3

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Ett hus

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Nissan 180zx, CA18DET motor (sitter en CA18ET, vilken är föregångaren till den nya och bättre CA18DET, dock så ska toppen användas från en CA18ET då den är bättre), T25 eller T28 turbo, öppet filter, ny front monterad IC, reraco sportstolar, stereo + högtalare, fälgar + nya däck, glasfiberskärmar och en massa små fix. Är bara glad om jag fixar bilen först, sen blir det lite "porr" till den allt efter som plånboken tillåter det. Kanske fel forum att skriva av sig vad man vill ha för bil porr men detta är något som jag håller på att sparar till.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Håller på med min tatuering, kostar satan, ska ta c-kort, ska börja plugga, ska åka utomlands minst en gång till i år. Ska tatuera ännu mer, ska resa ännu mer, fysatan. Och jag har inte ens speciellt mycket undanlagt...

Permalänk
Medlem

Sparar till en Macbook pro 15"

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

just nu jobbar jag för att ha råd at använda dom friluftsprylar jag köpte tidigare i vår, tur att det inte är så dyrt med frilufsande när mna har prylarna

mina 2 veckor i abisko beräknas kosta typ 1500 kr

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

visstfan.. PS3a, laptop, stationär burk, och lite andra
diverse saker som jag anser vara nödvändiga

Permalänk
Medlem

En 19's wide tft till datorn.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk
Medlem

Ny surfbräda innan jag drar till hawaii.
Det är väl det.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

En snabbare hoj.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Jag är alldeles för slösaktig för att spara, men en del av sommarlönen ska läggas undan till en ordentlig laptop (orkar inte pilla med batterierna till min nuvarande), en del ska läggas undan till en uppgradering på den stationära efter jul/nyår.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

sparar,men inte till nått särskillt.
jag har just nu råd med ett komplett hemabiosystem utav den bra sorten som jag egentligen vill ha,men som jag ej tänker köpa förns jag flyttar till en större lägenhet.så inte vet jag,en större lägenhet sparar jag väl till(antar jag).
annars så har jag allt som jag vill ha/behöver.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Sparar för att åka till USA och hälsa på min farfar för första gången i mitt liv! (nån som vet ett bra ställe för billiga biljetter till florida?)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Cash

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Själv sparar jag till en hoj, vad sparar du till?

reperationen till hojjen, vevstaks lagret stutsade runt i cylindern = dryga pengar för reperation! :/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag sparar till resor. Köpandet av datorprylar etc. har hamnat lite åt sidan senaste åren.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2