Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Moridin:

Ser fin ut, är svag för tyska skapelser. H&K, Glock. Stämmer utgångshastigheten på 150m/s?

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Grabbar !

Vad tror ni, köpa en P&J m16a4 eller köpa en WE m4a1 Katana?
Har även kollat på JG hk416, men P&J verkar mycket vettigare för den pengen.

mvh

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Ser fin ut, är svag för tyska skapelser. H&K, Glock. Stämmer utgångshastigheten på 150m/s?

Du vet om att Glock inte är tyskt va?

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Osäker på om utgångshastigheten verkligen är på 150 m/s, men Cabom skriver 2.4 Joule som anslagskraft, medan Umarex själva anger < 2.0 Joule.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL16...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loki:

Du vet om att Glock inte är tyskt va?

Nästan iaf Ett stenkast bort i Österrike Fick fusk google lite, visste inte om det.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Hej Hej

Jag söker ett eldrivet softairgun gevär (kan gå på CO2). Jag har inga större tankar på vilket men jag skulle kunna tänka en "Tommy Gun" men är inte helt säker. Vapnet får inte kosta mer än 1000 kr, det ska väga en aning (för verklig effekt), skjuta snabbt (c:a 100m/s) och vara värt pengarna. Förslag uppskattas mycket Jag äger för tillfället en M1911 från Hobbex

Permalänk
Moderator
Forumledare

Kul med en tråd om airsoft!
Hur ser intresset ut här? Ser inte många annonser om det på marknaden.
Är det någon som vet ett bra ställe att sälja ett CA-kit med m90 och sånt?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Kul med en tråd om airsoft!
Hur ser intresset ut här? Ser inte många annonser om det på marknaden.
Är det någon som vet ett bra ställe att sälja ett CA-kit med m90 och sånt?

http://airsoftsverige.com/forum/

Registrera dig som medlem, så kan du ansöka om tillträde till Köp/Sälj, där är det ganska mycket aktivitet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Tjenare, jag har lite funderingar angående renoveringen/uppgraderingen av min V2 gearbox, och är i behov av råd.

Jag bytte ut motor (nu high torque) och batteri (nu LiPo 7,4v 1800mah 25C) tidigare i veckan, ROFen vart skön med dessa saker i bössan (trodde alldrig att så lite kunde göra så mycket), men det tog inte lång tid innan pistongen gick sönder (den hade hållit i 2 år så den var väl kanske inne på sista linan) så nu tänkte jag ta och byta ut lite delar inne i gearboxen.

Tänkt att byta ut är följande:
Pistong
Hopup gummi
Ev. Pistonghuvud då det jag har läcker luft som jag vet inte vad..
Fjäder M120 - M130?

Vilka rekommendationer har ni på dessa delar?

Bössan är till för skogsspel, som den var innan så drog kulorna till vänster, kanske 20cm på 20 meter, finns det någon fix till detta eller är det.

X-postat från AS, hoppas att det inte gör något

//Andreas

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 REV 3.1 | intel core i5 2500K | Corsair Vengance 8GB | ASUS Radeon HD 6970 OC | Corsair CS800 | Samsung 1TB 7200rpm |

Permalänk
Skrivet av Andreas16:

Tjenare, jag har lite funderingar angående renoveringen/uppgraderingen av min V2 gearbox, och är i behov av råd.

Jag bytte ut motor (nu high torque) och batteri (nu LiPo 7,4v 1800mah 25C) tidigare i veckan, ROFen vart skön med dessa saker i bössan (trodde alldrig att så lite kunde göra så mycket), men det tog inte lång tid innan pistongen gick sönder (den hade hållit i 2 år så den var väl kanske inne på sista linan) så nu tänkte jag ta och byta ut lite delar inne i gearboxen.

Tänkt att byta ut är följande:
Pistong
Hopup gummi
Ev. Pistonghuvud då det jag har läcker luft som jag vet inte vad..
Fjäder M120 - M130?

Vilka rekommendationer har ni på dessa delar?

Bössan är till för skogsspel, som den var innan så drog kulorna till vänster, kanske 20cm på 20 meter, finns det någon fix till detta eller är det.

X-postat från AS, hoppas att det inte gör något

//Andreas

Jag börjar inse att jobb i boxen gör mer nytta än själva delarna. Dom flesta aftermarket-delar duger bra, det bor väl lite på vad du har för återförsäljare du föredrar och vad dom har i lager.

Men, för att verkligen få den att hålla, så bör du fixa en dämpning mellan pistonghuvud och cylinder, och framförallt, justera anslagsvinkeln mellan tänderna på pistong och kugghjul. Jag känner inte att jag kan förklara det jättebra, men googla så hittar du massvis med guider. Termen du söker är Angle of Engagement, eller kort och gott AOE.
Du får mycket mindre missriktad mekanisk kraft i boxen, sådant som lätt har sönder saker.

Edit: Hittade denna öppen i en flik. Tycker den innehåller en hel del läsvört, så jag passar på att länka den: http://www.airsoftct.com/ages-air-smithing-guide-shimming-gre...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*