Permalänk
Medlem

6224W eller XPS 1330?

Hej!

Jag har nu efter mycket om och men kommit fram till att det står mellan dessa 2 datorer:

Zepto Znote 6224W

14,1" WXGA+ 1440x900 - 6224W
NVIDIA® Geforce 8600M GT
6 Cell batteri
Intel Pro/Wireless 4965AGN - 300Mbit
Tangentbord Znote 6xx4W Svart SE
Miljöavgift
ONLINERABATT
2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7300 800MHz
2048MB (2x1024) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
250GB SATA 2,5" 5400PRM – SAMSUNG
SAMSUNG DVD-RW Slot-in 6xx4W/6xx5WD/2xx5W/3x15W
Microsoft® Windows® Vista Ultimate - SE

Samt

Dell XPS 1330

Intel® Core™ 2 Duo T7500-processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Business - svenska
Grundläggande garanti - 1 års hårdvarusupport, nästa arbetsdag
Ingen olycksskadesupport
Smokingsvart och kamera med 2,0 megapixlar för CCFL-skärm
13,3-tums UltraSharp™ WXGA (1 280x800) CCFL-skärm (220 nit) med TrueLife™
Ingen biometrisk fingeravtrycksläsare
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
200 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB GDDR3 dedikerat grafikminne
Fast 8x DVD+/-RW slank fackmatad enhet, inklusive programvara
Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar)

Vad tycker ni och varför? Priset är inget som drar åt ena eller andra hållet utan bara datorerna mot varann.

Hur stor skillnad är det på grafikkorten?

Tack på förhand!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Zepton. Dels för upplösningen och storleken på skärmen.
Mycket beror på vad du ska använda den till.
13,3" är lite lite för att lira spel t.ex.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Helt klart dellen!

har haft och göra med zepto en hel del och mitt intryck är att det inte är något företag som inger förtroende, tyvärr!

Med dell har du på platsen support! vilket är helgrymt!
13,3" har jag nu och det fungerar alldeles utmärkt att spela spel på, inget man tänker på faktist.

Permalänk
Medlem

Har en liknande Zepto och är jätte nöjd med den, inga problem.. !!
Suporten funkar utmärkt och svarar snabbt på vad som helst..

edit: zepton har mycket bättre grafikkort och skärm..!

Visa signatur

| intel i5 | 4GB | Radeon 4890 1GB | 1.5TB | Win7 Ultimate x64 |

Permalänk
Medlem

4timmar batteritid eller 1 timme

Släng i ledskärmen så är det ingen match längre

Permalänk

design och kvalité vs. strykful och plastig

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att dellen förtjänar strykful o plastig.. ;P

nemen alltså det är svårt att ställa dem mot varandra, dellen e mindre o smidigare, zepton mer kraft.. men det beror ju väldigt mycket på vad du ska ha datorn till.. vill du bara ha en portabel utan att lira vassare spel, skulle jag ta dellen, vill man däremot ha lite högre grafisk prestanda, zepton..

om man dock ska jämföra dem utan att ta med användningsområde.. jag skulle nog rösta på zepton, för jag prioriterar 0.8" större skärm, högreupplösningen och grafikkortet högre en det man tjänar i portabilitet hos dellen..

ja, min röst faller på zepton..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Helt klart dellen!

har haft och göra med zepto en hel del och mitt intryck är att det inte är något företag som inger förtroende, tyvärr!

Med dell har du på platsen support! vilket är helgrymt!
13,3" har jag nu och det fungerar alldeles utmärkt att spela spel på, inget man tänker på faktist.

Även Zepto har På Platsen support!

Visa signatur

kan inget, vill mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
design och kvalité vs. strykful och plastig

Hoppas du menar design och kvalite hos dell och strykful och plastig vad gäller zepto...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

de var nog precis vad han menade, men det stämmer inte ett dugg bättre.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexei
Hoppas du menar design och kvalite hos dell och strykful och plastig vad gäller zepto...

Min zepto är av grymt mycket bättre kvalité än de Dell-laptops jag sett och känt på. Dell gör plastigare datorer än de flesta tycker jag (med undantag för acer)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Min zepto är av grymt mycket bättre kvalité än de Dell-laptops jag sett och känt på. Dell gör plastigare datorer än de flesta tycker jag (med undantag för acer)

Håller med, även om jag jobbar på DELL så tycker jag datorerna är väldigt plastiga och tråkiga. Men dock är nya 1330 väldigt check, är själv sugen på en Zepto just nu, funderar på att köpa en Znote 3415W.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Zepton, större skärm, högre upplösning och ett mycket bättre grafikkort!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Anledningen till att jag köpte en XPS1330 var:
HDMI, liten, snygg design, LED, ett grafikkort som räckte för Blizzardspel (som det mestadels blir) och lätt, batteritid... sen gillar jag dells support (men inget som säger att den är bättre än Zepto.. bara att det är så jag vill ha det).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Anledningen till att jag köpte en XPS1330 var:
HDMI, liten, snygg design, LED, ett grafikkort som räckte för Blizzardspel (som det mestadels blir) och lätt, batteritid... sen gillar jag dells support (men inget som säger att den är bättre än Zepto.. bara att det är så jag vill ha det).

Är blizzard spel ett annat sätt att säga att du är fast i WoW träsket? hah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Anledningen till att jag köpte en XPS1330 var:
HDMI, liten, snygg design, LED, ett grafikkort som räckte för Blizzardspel (som det mestadels blir) och lätt, batteritid... sen gillar jag dells support (men inget som säger att den är bättre än Zepto.. bara att det är så jag vill ha det).

Jag måste säga, Zeptos vanliga support är dålig, men all support från dell utom Guldsupport är sämre. Dell har för många kunder med den dåliga supporten så... Men däremot så är Referenserna i Sverige (den som står på fakturan) den bästa personen att kontakta. Snabb, pålitlig och trevlig.

Permalänk
Medlem

Vill du kunna spela nya spel så välj zepton eftersom den är överlägsen i grafikprestanda men är inte det viktigt och du vill ha batteritid och mobilitet så välj dellen.

Visa signatur

Toshiba Satellite A300-1K5 :: C2D P8400 2.26 GHz :: Radeon HD3650 :: 4 Gb ram :: 640 Gb HDD :: Win 7 Pro x64

Permalänk

Zepto har just nu superrabatt på 6224W - 4000 kr billigare! Köp den, det gjorde jag och fick den idag. Har inte testat så mycket, men hittills är jag skitnöjd...förutom ett ynkligt litet problem som jag ska fråga om här på forumet

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanTheMAN!
Zepto har just nu superrabatt på 6224W - 4000 kr billigare! Köp den, det gjorde jag och fick den idag. Har inte testat så mycket, men hittills är jag skitnöjd...förutom ett ynkligt litet problem som jag ska fråga om här på forumet

Ja bra erbjudande de har just nu får man säga. Hittade den ännu billigare hos Zeptoexperten: http://www.zeptoexperten.se/Default.aspx?page=Configurator&co...