Permalänk
Medlem

Jag kör nu med en Zalman 9700 fläkt och ligger på 30 grader idle. Så det blir garanterat bättre. Se bara till att du har gott om utrymme och tålamod att montera fanskapet Jag hade själv stora problem att få igång det trådlösa bredbandet på Vista. Min D-Link hade inga Vista drivrutiner, så jag grävde fram en tio meter långa sladd istället.

Jag kommer för tillfället ingen vart i överklockningen.
Varken jag eller någon annan tycks veta hur jag skall göra.
Min dator dör bara sekunden efter att jag ändrat något i BIOS.

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Medlem

Som vissa andra har erfarit!

.... så Kan det vara dina minnen. Testa att byta plats på dem, alternativt testa att enbart köra med två stickor, då du har fyra.

Lycka till!

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Vad ska jag då med fyra stickor till om jag bara kan använda två av dem?
Just därför vill jag inte ta ut dem. För Jag tappar mycket RAM samt att jag behöver en hel del :/

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Medlem

Syftet med detta är att se om minnen Kan vara det som gör att Du Inte kan klocka din dator. Det kan vara så enkelt att en del utav dina stickor enbart fungerar i vissa utav dina platser.

Varför detta "fenomen" händer och hur det egentligen funkar, vet jag inte. Men jag har läst att flera här på forumet inte kunnat överklocka, men efter bytt plats på sina minnen, så har det fungerat alldeles utmärkt.

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Jag kan prova imorgon.
Har ingen vidare lust att dra fram burken och flytta just nu.
Vi får se :/

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Strunta i att klocka minnena till en början, men du kan köra lägre klock på processorn och inte överklocka minnena.
tex dessa hastigheter kan du köra med minnena i full speed (800mhz):

Fsb 400 x multipel 6= 2400ghz, minnena går i 800mhz.

Fsb 400 x multipel 7= 2800mhz, minnena går i 800mhz.

Fsb 400 x multipel 8= 3200mhz, minnena går i 800mhz.

Fsb 400 x multipel 9= 3600mhz, minnena går i 800mhz.

Och i alla dom hastigheterna går minnena och processor med 1:1. Minnenas hastighet är alltid FSBx2= det dom kör i, tex dina minnen då. Orginal kör minnena i FSB 266 x 2 = 532mhz. Men eftersom du har PC6400 minnen som ska klara 800mhz (FSB 400x2) så kan du köra i hastigheterna ovan jag radade upp.

Hoppas det hjälper ytterligare. Försökte förklara så bra jag kunde nu.

Hej,

Är "nybörjare" men försöker mig på en fråga ang. ovan.
Jo, vilket är att föredra?
Ex.1. Fsb 400 x multipel 6= 2400ghz, minnena går i 800mhz.
Ex.2. FSB 240 x multipel 10=2400ghz, minnena går i 800 mhz.
Blir det någon skillnad?

Har ju klockat min dator enl. följande. FSB 240X multipel 10=2400ghz minnena går i 533mhz.
Bör jag ändra till FSB 266xmultipel 9=2394ghz för att nå förhållande 1:1.

Hoppas ni förstår frågan..

Visa signatur

Mvh//Jerker
Fractal Design Define R2, Asus P7P55D EVO, Core i5 750, 2.66GHz (4,1GHz), ATI Radeon 6950 upplåst till 6970 905/1430 MHz 2 GB, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ,western digital caviar 320gb x2, Plextor dvd PX-800A, Corsair TX 650W 80+, Windows 7 HP

Permalänk
Medlem

En högre FSB är att föredra. Ju högre FSB, desto snabbare hastighet går dina minnen.

Såvida du inte har Asus, eftersom de moderkorten har en individuell inställning för sina minnen i hastighet...

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Japp, kör Asus och minnena är manuelt inställda på 533mhz.

Visa signatur

Mvh//Jerker
Fractal Design Define R2, Asus P7P55D EVO, Core i5 750, 2.66GHz (4,1GHz), ATI Radeon 6950 upplåst till 6970 905/1430 MHz 2 GB, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ,western digital caviar 320gb x2, Plextor dvd PX-800A, Corsair TX 650W 80+, Windows 7 HP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Subrosa
En högre FSB är att föredra. Ju högre FSB, desto snabbare hastighet går dina minnen.

Såvida du inte har Asus, eftersom de moderkorten har en individuell inställning för sina minnen i hastighet...

Jag ahr ett Crosshair och visst, man kan välja ex "DDR400" men det är ju bara namnet på dividern

Visa signatur

Antec P182B | GA-P35-DS4 rev2.1 F11 E2180 | Thermalright Ultra-120 Extreme | Corsair PC6400 2048mb CL4 | Sparkle 8800GTS 640Mb |Samsung Spinpoint T166 500Gb | Corsair Powersupply 520W | Creative Sound blaster Audigy SE

Asus Crosshair | AMD X2 3600+ Brisbane

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenyMe
Jag kör nu med en Zalman 9700 fläkt och ligger på 30 grader idle. Så det blir garanterat bättre. Se bara till att du har gott om utrymme och tålamod att montera fanskapet Jag hade själv stora problem att få igång det trådlösa bredbandet på Vista. Min D-Link hade inga Vista drivrutiner, så jag grävde fram en tio meter långa sladd istället.

Jag kommer för tillfället ingen vart i överklockningen.
Varken jag eller någon annan tycks veta hur jag skall göra.
Min dator dör bara sekunden efter att jag ändrat något i BIOS.

alltså om din dator dör vid VILKEN SOM HELST ändrad inställning i BIOS så är det klart ett fel...eller så höjer du en sida för mycket för den andra..med det menat så kanske du höjer minnenas volt mer än cpu vcore..eller så kanske du sätter en för hög fsb...ibland måste man prova sig fram...10 mhz i taget...man blir en fena på det där till slut..

jag körde min e6600 i 3.5 ghz med 1.45 vcore och 2.1 på minnena..jag kunde köra allt i windows och det funkade bra men så fort jag testade orthos eller nått spel så blev det instabilt...det säger att man måste prova sig fram ända från "stock speeden" och arbeta sig uppåt...det kommer gå om man lägger ner lite tid på det

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom hela tråden utan klargör några saker nu:

Processorer:
Intel kör med något som kallas Quad-piped/pumped bus (quad innebär 4).

Ovan nämna busshastighet beräknas utifrån FSB:n. FSB*4 ger den aktuella busshastigheten i ett C2D-system exempelvis.

Har du en processor där det står 1066MHz bus, innebär det alltså att FSB:n ligger på 1066(1064)/4, 266MHz.

Processorhastigheten är en produkt av FSB * multiplier, en E6300 får alltså sin processorfrekvens från 266 x 7 = 1,86GHz.

Minne:
När det gäller minnen utgår alltid frekvensen från FSB:n. Har man ett 1:1 förhållande mellan minne och processor, dvs att minnena körs i samma hastighet som FSB:n, kommer minnena följa FSB:n vad än den frekvensen liggerpå. Det finns dock även här en multiplier som kan öka eller minska hastigheten beroende på vilken multiplier som väljs (även kallat divider).

En divider på 5:4 innebär exempelvis att minneshastigheten är 4/5-delar av FSB:n. Det är alltså förhållandet mellan FSB-frekvensen och minnets frekvens.

Minnestyp av DDR (Dual data rate) anges ofta i dubbel hastighet för att de kan arbeta åt båda håll samtidigt, både skicka och ta emot samtidigt, därför skrivs hastigheten x2.

Exempel:
Jag har en E6300 (266x7) som jag överklockat enligt följande:

FSB=400MHz
Multiplier=6
Processorhastighet=400x6=2400MHz

Busshastigheten = 400x4 = 1600MHz

Minnena körs med 1:1 divider, dvs samma som FSB:n = 400MHz (800MHz DDR)

Hoppas det ger klarhet till er som inte riktigt fått kläm på hur allt hänger ihop. Fråga på om något är oklart!

//fog

P.s AMD's 64, X2 etc har inte en fast "quad-pumped" bus utan en multipel man själv kan välja. 800MHz busshastighet på en sån processor innebär en multipel på 4x, då FSB:n ligger på 200MHz.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenyMe
Jag kan prova imorgon.
Har ingen vidare lust att dra fram burken och flytta just nu.
Vi får se :/

Hur har det gått?

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|

Permalänk
Medlem

Att klocka en Q6600 upp till 3.1-3.2 på luft - Går det utan vidare problem, för de med q6600?

Jag tänkte då att om man kunde höja FSB till 533 och sänka multipeln till 6 då kan man passa på att köpa DDR-1066mhz minnen ju.. är det värt att köpa 1066mhz minnen och klocka på det viset gentemot 800mhz minnen?

Permalänk
Medlem

Zopyrus 533 MHz FSB är väldigt högt.

Högsta resultatet jag sett (världsrekordet?) med Q6600:
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=226647
545 MHz FSB.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Zopyrus 533 MHz FSB är väldigt högt.

Högsta resultatet jag sett (världsrekordet?) med Q6600:
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=226647
545 MHz FSB.

545MHz FSB med dividen 9 ja!

Han sa 533 med dividen 6
Alltså bör det väl funka felfritt? Det enda ja funderar över är om hans minnen klarar den fsb.. fast det gör de säkert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caylon
545MHz FSB med dividen 9 ja!

Han sa 533 med dividen 6
Alltså bör det väl funka felfritt? Det enda ja funderar över är om hans minnen klarar den fsb.. fast det gör de säkert

Ja precis Vågar inte köra en 533*9 på luft inte! Så om man skulle sänka dividen till 6, har det någon skillnad alls på prestandan?

Permalänk
Medlem

Hej igen alla ni som läser!

Jag står inför mitt livs värsta problem nu.
Har flyttat, och det kan inte bli så mycket värre nu.

Hör gärna av er, så berättar jag mer.

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenyMe
Hej igen alla ni som läser!

Jag står inför mitt livs värsta problem nu.
Har flyttat, och det kan inte bli så mycket värre nu.

Hör gärna av er, så berättar jag mer.

Låt oss få höra vad som inträffat. :\

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jo, det är så att jag har flyttat in i en liten etta i en håla i jämtland som heter Svenstavik. De erbjöd 24 Mbit bredband från telia här, så det lät ju bra.

Packade upp allt för ett par timmar sedan och fixade till datorn och pluggade till sist in internetkabeln. Jag mätte hastigheten och fick fram ett värde på 15.9 Mbit, men det är inte det viktiga, utan jag har något annat på hjärtat.

Det är så att det BARA, jag upprepar, BARA finns ett uttag i väggen där man kan stoppa in internetkabeln. Och det är tydligen, enligt 192.168.0.1 en router här. Jag sitter inspärrad mellan en brandvägg i routern och internet, med andra ord.

Jag märkte genast att jag inte kunde göra *onda gärningar* (µtor) Ja, resten vet ni. Jag kunde inte få en enda inkommande anslutning. Ingen port alls var öppen, alla var stängda.

Routern är skyddad av ett lösenord från admin, så det fungerar inte längre med bara 'admin' som username. (192.168.0.1)

Mitt problem är att jag inte kan göra... någon *ond gärning* längre..
Det mesta jag kommit upp i är 7 kb/s, men ser ändå ett rött utropstecken..

Hur kan jag göra för att fixa detta?
Jag kan som sagt inte komma åt routern pga lösenordet.
Sedan är det en brandvägg som förstör allt...

Snälla, någon?

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Medlem

Har du provat o ringt telia o frågat hur man låser upp routern eller nåt? Dom kan ju inte tvinga dig o inte få använda 1mbit upp eller vad du nu har. Om det nu är deras fel vill säga, det går inte o byta själva routern annars? Bara en tanke.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Säg att du vill öppna portar för att skapa en CS-server eller vad som helst, om de nu måste veta vad du ska öppna portar för.

Du kan nog skapa en ny tråd om enbart detta i internet-delen istället.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Skicka routern åt helv*te, det hade jag gjort om jag kunde!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuer_frei
Har du provat o ringt telia o frågat hur man låser upp routern eller nåt? Dom kan ju inte tvinga dig o inte få använda 1mbit upp eller vad du nu har. Om det nu är deras fel vill säga, det går inte o byta själva routern annars? Bara en tanke.

En mycket god idé som jag själv suttit och 'ruvat' på ett tag för mej själv.
Pratade med min fader igår och han skulle ringa 'Bergsbostäder', de som äger min lägenhet. Finner han ingen lycka där, så går vi vidare mot Telia direkt.

När man går in på 192.168.0.1 så står det i alla fall 'intereX' med en röd och ganska smaklös text, sedan en liten tråkig meny om man vill läsa lite om internet, vad det är och hur det fungerar.

Routern kan jag tyvärr inte byta ut, eftersom det... helt enkelt inte finns någon här i lägenheten. Allt sitter i jacket i väggen, är jag rädd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lossah
Säg att du vill öppna portar för att skapa en CS-server eller vad som helst, om de nu måste veta vad du ska öppna portar för.

Du kan nog skapa en ny tråd om enbart detta i internet-delen istället.

Yes, det tycker jag låter som en vettig sak att fråga efter. Om inte annat så bör man väl öppna portar för att andra personer skall kunna gå in på mina servrar t.ex? Och ifall de inte finner det nog övertygande kan dom gå och .... *gah*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Skicka routern åt helv*te, det hade jag gjort om jag kunde!

Jag skickar hela väggen åt helvete i så fall. Men efter det, så kan jag tyvärr inte komma in på world wide web mera.

I've got the wall from hell!!!!!!!11111fivefivefive

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenyMe
Jo, det är så att jag har flyttat in i en liten etta i en håla i jämtland som heter Svenstavik. De erbjöd 24 Mbit bredband från telia här, så det lät ju bra.

Packade upp allt för ett par timmar sedan och fixade till datorn och pluggade till sist in internetkabeln. Jag mätte hastigheten och fick fram ett värde på 15.9 Mbit, men det är inte det viktiga, utan jag har något annat på hjärtat.

Det är så att det BARA, jag upprepar, BARA finns ett uttag i väggen där man kan stoppa in internetkabeln. Och det är tydligen, enligt 192.168.0.1 en router här. Jag sitter inspärrad mellan en brandvägg i routern och internet, med andra ord.

Jag märkte genast att jag inte kunde göra *onda gärningar* (µtor) Ja, resten vet ni. Jag kunde inte få en enda inkommande anslutning. Ingen port alls var öppen, alla var stängda.

Routern är skyddad av ett lösenord från admin, så det fungerar inte längre med bara 'admin' som username. (192.168.0.1)

Mitt problem är att jag inte kan göra... någon *ond gärning* längre..
Det mesta jag kommit upp i är 7 kb/s, men ser ändå ett rött utropstecken..

Hur kan jag göra för att fixa detta?
Jag kan som sagt inte komma åt routern pga lösenordet.
Sedan är det en brandvägg som förstör allt...

Snälla, någon?

Är du säker på att du inte fått comhem iafall?
Eftersom du skrev"Det är så att det BARA, jag upprepar, BARA finns ett uttag i väggen där man kan stoppa in internetkabel"Detta måste väl vara din TPkabel du kopplar in från din dator eller?Från din dators nätverkskort till väggen????

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Ja, jag är helt säker på att det inte är comhem. Det är telia enligt kontrakten och allt det dära.

Ja, det är en RJ45-kabel (helt vanlig internetkabel) som jag trycker in i väggen från datorns nätverkskort.

Vi har prövat med att ringa dessutom, men dom säger att de inte ränker ta bort brandväggen från våra lägenheter...

*suck*

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenyMe
Ja, jag är helt säker på att det inte är comhem. Det är telia enligt kontrakten och allt det dära.

Ja, det är en RJ45-kabel (helt vanlig internetkabel) som jag trycker in i väggen från datorns nätverkskort.

Vi har prövat med att ringa dessutom, men dom säger att de inte ränker ta bort brandväggen från våra lägenheter...

*suck*

"som jag trycker in i väggen från datorns nätverkskort. "
Om jag fattar rätt nu så låter det som att du har en Lan anslutning som du delar med alla i övriga fastigheten och då blir det hela genast mycket lurigare,hmmm
Isåfall borde det sitta som du säger en router nånstans i huset som telia borde kunna ställa om på någotvis om du ringer och klagar litegrann,tråkigt att det hela blev såhär:-(

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Enligt mina nätverksanslutningar ser jag tre andra som använder sej utav samma lina som jag. Det är nog också därför som jag bara får en hastighet på 15-16 Mbit istället för 24, vilket jag skall ha egentligen. Jo, enligt lärarna på mitt gymnasium så skulle jag ringa "Bergs Bostäder", de som har alla lägenheter. De kunde i sin tur ta kontakt med de som installerat bredbandet och routern här.

Men efter ett antal samtal och klaganden så säger dom att de inte kan ta bort brandväggen för alla lägenheter. Men de tycks inte heller förstå att jag vill ha en öppen port, för spelande och *host* lite mindre lagliga saker.

Vägrar leva här i tre år utan full lina och tillgång till allt

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Avstängd

Enda utvägen verkar ju vara att skaffa adsl isåfall,jag klarar runt 19Mbit med mina 24 så jag är nöjd med telia iafall.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag sitter på ADSL redan..

Visa signatur

Ignoranta nonchalanter i kongregation samlas runt kväljningarnas sympati, bepara mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenyMe
Enligt mina nätverksanslutningar ser jag tre andra som använder sej utav samma lina som jag. Det är nog också därför som jag bara får en hastighet på 15-16 Mbit istället för 24, vilket jag skall ha egentligen. Jo, enligt lärarna på mitt gymnasium så skulle jag ringa "Bergs Bostäder", de som har alla lägenheter. De kunde i sin tur ta kontakt med de som installerat bredbandet och routern här.

Men efter ett antal samtal och klaganden så säger dom att de inte kan ta bort brandväggen för alla lägenheter. Men de tycks inte heller förstå att jag vill ha en öppen port, för spelande och *host* lite mindre lagliga saker.

Vägrar leva här i tre år utan full lina och tillgång till allt

Men...om du nu har kontrakt på 24 ner, så tyckar ivartfall jag att du kan "tvinga" dem till det du s.a.s betalar för...
Det verkar ju onekligen konstigt att du inte får det du skall ha... :-/

Visa signatur

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe"-Albert Einstein-#1 X48DS5| Q6600GO@3.6GHz Max FSB so far :P | TRUE+FM121 | OCZ Reaper-8500 | Corsair 620 | Cosmos 1000 | #2: P35-DS4 ( F10 )| TRUE-120 | E6600@3.72 | OCZ Nvidia SLI DDR2 PC2-6400 | NZXT Lexa | HD4850|