Permalänk
Medlem

Riktigt fin bil hursomhelst, och jag som bara har körkort för automat.. Sugen blir man

Själv har jag köpt lite filmer

(Ja, jag gillar bröderna Coen )

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem

ubuntu (!) cola 8,50:- styck på willys i södertälje

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Musikälskare

3st IKEA ramar + 3st förstoringar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tillökning i kollektionen Washburn Dime 2St - Aka stealth.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Köpt en bärbar dator för studier och diverse från PC City

En Acer Aspire 6935G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
Sweet. Funderar själv på en TK11. Vart köpte du ifrån?

Som jag sa tidigare har även jag slagit till på en Fenix(PD30), har inte fått den ännu dock. Billigaste sidan att handla Fenix lampor är deras egna sida.
https://www.fenix-store.com

Min order behandlades och skickades samma dag som jag la den.Gratis frakt på alla ordrar. Dessutom skrev dem ner värdet till 49 dollar på paketet utan att jag bad om det(för att slippa tulla).

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Tillverkad Mars 2000, i trafik för första gången 5:e maj. Hur får du det till en 01a?

Enligt Volvo själva är det en -01 uttagen -00... Hurvida bilregistret skriver har jag inte en aning om däremot.
Jag går på Volvos papper hur som helst.

Visa signatur

Thermaltake Core P5 | 5960X @ 4,3Ghz | H2O | ASUS Rampage V Extreme | Corsair Dominator Platinum 64GB | Zotac 3080 | Samsung 950 Pro 512GB M.2

Permalänk

Powercolor Radeon HD 4870x2 2GB från inet.se för 3595kr.

Pallar inte med bild, kommer kanske senare.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett ok kontrollerkort, 8 portar SAS/SATA.

Edit: kanske borde spendera pengar på ny kamera istället.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

En extra laddare till min eee 1000h, så man alltid har en inkopplad hemma ^^

Ny sleeve till 1000h:

Minneskortsläsare:

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiralkinder
Enligt Volvo själva är det en -01 uttagen -00... Hurvida bilregistret skriver har jag inte en aning om däremot.
Jag går på Volvos papper hur som helst.

Vadå "Volvos papper"?

Man får ju efter transportstyrelsens papper inte din volvohandlare som lika gärna kan vara "hederlige Harry" som fixat licens att sälja Volvobilar auktoriserat... Transportstyrelsen säger att det är en 00 då är det en 00. Det är inte heller möjligt att det är modellår 01 eftersom det är en så tidig 00a. Jag tror du blev lurad.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

En styck tvättmaskin för 3990:- inkl hemkörning.

Undra hur man skall gå tillväga för att klocka denna...?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Seasonic M12 700W

Nätagg måste ju vara en av dom tråkigaste prylarna att uppgradera i en dator >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
En styck tvättmaskin för 3990:- inkl hemkörning.

http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-el...

Undra hur man skall gå tillväga för att klocka denna...?

Borde väl inte vara några större problem att modda varvtalsregulatorn eller dyl för att få upp centrifugeringshastigheten lite ^^

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
En styck tvättmaskin för 3990:- inkl hemkörning.

*tvättmaskin*

Undra hur man skall gå tillväga för att klocka denna...?

Rea på Onoff?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Februari har varit en riktig skitmånad så här långt:

1. Resa till mormors begravning. 1600:-

2. Köp av ny kostym. Den förra (som var ett år gammal och hade använts 2 gånger) hade visst blivit angripen av mal. Förra hyresgästen var tydligen någon gammal gubbe som aldrig städade så det var väl inte så konstigt att det var mal i garderoben... 3000:-

3. Bilreparation - fullständigt byte av bromsar bak samt service. 14 500:- !!!

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Rea på Onoff?

Njet, Elgiganten.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Februari har varit en riktig skitmånad så här långt:

1. Resa till mormors begravning. 1600:-

2. Köp av ny kostym. Den förra (som var ett år gammal och hade använts 2 gånger) hade visst blivit angripen av mal. Förra hyresgästen var tydligen någon gammal gubbe som aldrig städade så det var väl inte så konstigt att det var mal i garderoben... 3000:-

3. Bilreparation - fullständigt byte av bromsar bak samt service. 14 500:- !!!

Vad i heeelvete äger du för bil?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Vad i heeelvete äger du för bil?

En helt vanlig biljäkel trodde jag. Mitsubishi Lancer 04. Men det visade sig att det inte tillverkas några pirat-bromsok så dessa måste köpas av märkesverkstaden för 4000:- stycket...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
En styck tvättmaskin för 3990:- inkl hemkörning.

http://www.elgiganten.se/is-bin/intershop.static/WFS/store-el...

Undra hur man skall gå tillväga för att klocka denna...?

Ni moderatorer borde väl komma åt vitvaru-forumet?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
En helt vanlig biljäkel trodde jag. Mitsubishi Lancer 04. Men det visade sig att det inte tillverkas några pirat-bromsok så dessa måste köpas av märkesverkstaden för 4000:- stycket...

Har du fått nått ordentligt kvitto på det där? Tycker det låter helt otroligt dyrt, bytte han hela bak axeln när han ändå höll på?

Exakt vad var det han bytte? Skivor och hela skiten?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Har du fått nått ordentligt kvitto på det där? Tycker det låter helt otroligt dyrt, bytte han hela bak axeln när han ändå höll på?

Exakt vad var det han bytte? Skivor och hela skiten?

Det är bara oken som kostar 4000:- styck, sedan tillkommer skivor, belägg, osv men till dessa delar finns det tredjepartstillverkare så det blir förhållandevis billigt. Det är en Speedy-verkstad och jag ska be om ordentligt kvitto när jag hämtar ut bilen, var så säker.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

måste båda oken bytas helt? har du legat o bromsat ner från typ 200km/h 24/7? :b

Permalänk
Medlem

Kanske igenrostade totalt
Blir väl så när man inte använder bromsarna tillräckligt, även skivorna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Det är bara oken som kostar 4000:- styck, sedan tillkommer skivor, belägg, osv men till dessa delar finns det tredjepartstillverkare så det blir förhållandevis billigt. Det är en Speedy-verkstad och jag ska be om ordentligt kvitto när jag hämtar ut bilen, var så säker.

Jag tycker du ska be att få se dom gamla oken, att ett par bromsok skulle vara så utnötta på en sån pass ny bil håller jag tämligen orimligt.
Och se för guds skull också till att kolla upp att det verkligen är flångnya ok som åker på så dom inte köper några bättre beg från en bildemontering.

Lät iaf ruskigt dyrt.

Permalänk

Du lär väl knappast ha behövt byta bromsOK på en 5 år gammal bil?!
Jag byter inte ens bromsok på min 35 år gamla volvo.

Belägg - visst, skivor - absolut. Men oken? Det där skulle jag nog kolla upp noggrant.

Visa signatur

Signatur:
Valfri signatur som hamnar underst i alla inlägg du skriver. Tänk på att inte ha allt för många rader då det är störande vid läsning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Det är bara oken som kostar 4000:- styck, sedan tillkommer skivor, belägg, osv men till dessa delar finns det tredjepartstillverkare så det blir förhållandevis billigt. Det är en Speedy-verkstad och jag ska be om ordentligt kvitto när jag hämtar ut bilen, var så säker.

Du kanske skulle ta och leta upp en skrot bil av samma variant och köpa loss oken därifrån?

Och åka till en annan verkstad och låta dom sätta i dom.

Visst att man ska ta hand om sin bil, men inte fan kan man serva bromsar för 14k.

Permalänk
Medlem

När bromsarna bak gav upp på våran bil så kostade det över 20 lök att få det fixat, men då ingick också en full service där de hällde i märkesolja och sånt trams. Också en Mitsubishi, men en -00:a

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Njet, Elgiganten.

Jaha okej, mor min var nämligen nere o investerade i en ny tvättmaskin på OnOff för runt 3-3,5k. Därav tanken

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!