Permalänk

Di-604

Hejsan!

Jag har en DI-604 router i mitt hemnätverk och jag installerade den för ca ett år sedan. Problemet är att jag inte minns vad jag valde för inloggningsuppgifter till den och nu behöver jag komma åt den för att öppna portar, alternativt se vad för portar som är öppna.

Är det någon här som skulle kunna hjälpa mig och tala om hur jag requestar logininfon, eller nollställer allt?

Tacksam för svar! // Joakim

Visa signatur

// Passion & Glory

Permalänk
Permalänk

#2 shit pommes frites vilken hjälpsam snubbe du var då....

jag hade gärna läst den om jag bara kunde hitta den

Visa signatur

// Passion & Glory

Permalänk
Medlem

herregud... jaja skriver väl en gång till, LÄS MANUALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk

Petrucci jag har ingen som helst aning om var manualen är! Då hade jag inte behövt skriva och be om hjälp här, eller hur?

Är det någon som kan skriva ett inlägg som faktiskt hjälper mig?

Visa signatur

// Passion & Glory

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Manualen finns såklart på d-links hemsida. http://www.dlink.se/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhL...
Där är länk till din router. Klicka lite så ska du se att du hittar rätt. Förövrigt sitter det ett reset-"hål" på baksidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barrabors
#2 shit pommes frites vilken hjälpsam snubbe du var då....

jag hade gärna läst den om jag bara kunde hitta den

hur svårt kan det vara? den ligger ju för f**** klistrad överst i forumet du postat i.
latmask
men, jaja.....HÄÄÄÄR> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2...

Permalänk

Om han glömt sina inloggningsuppgifter är väl det enklaste att återställa routern till fabriksinställningarna. Det gör man genom att föra in ett smalt föremål (gem, synål) i ett litet hål på baksidan av routern och hålla den intryckt under några sekunder. Det borde göra susen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erich Lespenhalt
Om han glömt sina inloggningsuppgifter är väl det enklaste att återställa routern till fabriksinställningarna. Det gör man genom att föra in ett smalt föremål (gem, synål) i ett litet hål på baksidan av routern och hålla den intryckt under några sekunder. Det borde göra susen.

som det står i FAQ:en ja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erich Lespenhalt
Om han glömt sina inloggningsuppgifter är väl det enklaste att återställa routern till fabriksinställningarna. Det gör man genom att föra in ett smalt föremål (gem, synål) i ett litet hål på baksidan av routern och hålla den intryckt under några sekunder. Det borde göra susen.

Vad gäller Di-604an så varierar detta mellan versioner. Beskrivning för de olika sätten finns på D-links hemsida.

För övrigt är leverantörens Svenska hemsida ett bra starttips om man söker manualer, beskrivningar och annat som man inte längre har kvar i tryckt form. Brukar gå betydligt snabbare än att slänga ut en fråga på ett forum.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

Jag tackar er alla

EDIT* Det fungerade inte.... jag förde in en nål i reset-hålet och kände att knappen trycktes ner. Jag läste manualen och där står att man ska logga in med admin som användarnamn och lämna lösenordsfältet tomt.... fortfarande fungerar det inte

Vad gör jag nu då?

Visa signatur

// Passion & Glory

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barrabors
Jag tackar er alla

EDIT* Det fungerade inte.... jag förde in en nål i reset-hålet och kände att knappen trycktes ner. Jag läste manualen och där står att man ska logga in med admin som användarnamn och lämna lösenordsfältet tomt.... fortfarande fungerar det inte

Vad gör jag nu då?

Följde du manualen för din version när det gäller återställning? Kan behövas mer än att bara "trycka in knappen".

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

Man måste trycka in knappen i flera sekunder. Pröva med att hålla den intryckt i tio sekunder.