Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk

det är först efter 6 månader du inser vad spelet är och vad allt är omkring dig.
bäst är corps och folk att snacka med och hänga på saker som andra gör.

jag mins när jag var ny. körde med några svenskar som jag än spelar med idag (4 år senare)
jag scoutade i empire wars med en shuttle.
jag minade i frig, cruiser, barge
jag var så jäkla cool när jag flög min första battlecruiser.

antingen har man tålamod att spela ett spel som man inte fattar mycket av i flera månader eller så är man ute efter något annat som har singel player

Permalänk
Medlem

Finns det några trevliga svenska corps som tar in folk som fortfarande är på trial konto eller ska man vänta tills man har kommit ur trial fasen sen söka sig till ett corps?
Mining är min passion

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem

Jag har kört eve på och av under perioder men gillar inte att hela tiden vara orolig för pirater, can flippers etc. Så skulle vilja ha ett eve med pvp flagga då jag inte är så intresserad i den biten och vill syssla med min syssla utan att bli avbruten av någon annan som vill förstöra för mig.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Jag har kört eve på och av under perioder men gillar inte att hela tiden vara orolig för pirater, can flippers etc. Så skulle vilja ha ett eve med pvp flagga då jag inte är så intresserad i den biten och vill syssla med min syssla utan att bli avbruten av någon annan som vill förstöra för mig.

Du poängtarerade just ytterligare en sak som gör eve unikt och en av de främsta anledningarna att jag är fast i spelet sedan 4 år.
Spelet är hardcore till den bemärkelsen att man aldrig är säker.
Concord (NPC poliser) skyddar en i high sec men för det betyder det inte att man är säker när man flyttar sina livs besparingar från plan A till B.
Ytterligare en sak som får många att sluta med eve samtidigt som det får andra att gilla det mer.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 2060 6GB VENTUS OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Jag har kört eve på och av under perioder men gillar inte att hela tiden vara orolig för pirater, can flippers etc. Så skulle vilja ha ett eve med pvp flagga då jag inte är så intresserad i den biten och vill syssla med min syssla utan att bli avbruten av någon annan som vill förstöra för mig.

Det är ju den biten som är älskvärd. Men det är så kul att sitta och majna och ha en polare sittandes i ett cloakat skepp som man har fleet med. Det kommer någon och stjäl av en och han får kill rights. Gud vad snopna dom små can flippers blir

Jag har tidigare aldrig gillat PvP men jag älskar verkligen eve. Spänningen att vara i low eller 0.0 aldrig veta om man blir gankad när man grusar, kan svida rejält när man har 3 konton. Orca + 2*Hulk

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Dax:

Jag har kört eve på och av under perioder men gillar inte att hela tiden vara orolig för pirater, can flippers etc. Så skulle vilja ha ett eve med pvp flagga då jag inte är så intresserad i den biten och vill syssla med min syssla utan att bli avbruten av någon annan som vill förstöra för mig.

är det sånna som du som skickar arja mejl och skriker i local när de förlorat sitt mining skepp i low sec.

Permalänk

Som roligast hade nog jag när vi bodde i wh space. Lärolikt och läskigt.
Man lärde sig värdet att ha scanning och att det kunde vara långt hem genom fiendemarker vissa dagar.
Nu bor vi i utkanten av galaxen. Det har sin spänning det med. Mycket fi vissa dagar andra väldigt stillsamt lugnt.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heligsomfan:

Som roligast hade nog jag när vi bodde i wh space. Lärolikt och läskigt.
Man lärde sig värdet att ha scanning och att det kunde vara långt hem genom fiendemarker vissa dagar.
Nu bor vi i utkanten av galaxen. Det har sin spänning det med. Mycket fi vissa dagar andra väldigt stillsamt lugnt.

Så ni håller er till ett 0.2-ställe?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

är det sånna som du som skickar arja mejl och skriker i local när de förlorat sitt mining skepp i low sec.

Nej,lägger inte ned kraft på det.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så ni håller er till ett 0.2-ställe?

"Utkanten av galaxen" borde väl rimligen vara 0.0?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

"Utkanten av galaxen" borde väl rimligen vara 0.0?

Jag var aldrig där ute, så jag visste inte

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Jag var aldrig där ute, så jag visste inte

Low sec är det farligaste som finns i eve efter NPC 0.0. Vi bor i curse just nu och det är livat so in i helvete. Speciellt då det verkar som om det kommer bli strid om Hale constalation. Igår eller dagen innan var det 500 i local. Hoppas att vi får order att gå in där. kommer bli underbart då detta ställe skapar pengar som om det var en bank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Low sec är det farligaste som finns i eve efter NPC 0.0. Vi bor i curse just nu och det är livat so in i helvete. Speciellt då det verkar som om det kommer bli strid om Hale constalation. Igår eller dagen innan var det 500 i local. Hoppas att vi får order att gå in där. kommer bli underbart då detta ställe skapar pengar som om det var en bank.

Jo, tack du. Fick smaka på det när jag var inne i ett 0.0-system för nått år sedan. Trodde jag skulle klara mig med det skeppet jag hade (en Rifter med kraftiga modiflikationer), men ikke. Dog efter bara nån sekund vid ett asteroid-bälte, haha.

500 personer i local-chatten var inte lite du

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Jo, tack du. Fick smaka på det när jag var inne i ett 0.0-system för nått år sedan. Trodde jag skulle klara mig med det skeppet jag hade (en Rifter med kraftiga modiflikationer), men ikke. Dog efter bara nån sekund vid ett asteroid-bälte, haha.

500 personer i local-chatten var inte lite du

Då ska du dra till Jita. Ofta över 1000. Dock så förklaras ju det av att det är typ centrala tradingstationen i EVE.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Då ska du dra till Jita. Ofta över 1000. Dock så förklaras ju det av att det är typ centrala tradingstationen i EVE.

Oj Får ta och börja betala till att börja spela EVE Online. Är rätt sugen på att titta på deras nya system, både utanför och i spelet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Jo, tack du. Fick smaka på det när jag var inne i ett 0.0-system för nått år sedan. Trodde jag skulle klara mig med det skeppet jag hade (en Rifter med kraftiga modiflikationer), men ikke. Dog efter bara nån sekund vid ett asteroid-bälte, haha.

500 personer i local-chatten var inte lite du

Uppe i norr var det väl över 1000 spelare som slogs mot varandra. Tyvärr är lag helt otrolig sedan december expansionen så det hela blir rätt tråkigt fort. Men innan dess kunde man vara ca 1300 i ett system och slås mot varandra och det flöt på relativt ok.

Permalänk
Medlem

Som mest när jag var i kriget i norr nu så var vi 1600 i ett system innan noden kraschade. Är synd att lag styr så mycket vilka som vinner och sånt

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foraek:

Som mest när jag var i kriget i norr nu så var vi 1600 i ett system innan noden kraschade. Är synd att lag styr så mycket vilka som vinner och sånt

ja, det va ett riktigt lagghål. Nu efter tyrannis så dör ju noderna ibland när det bara är 140st.

Före dominion så va vi ju över 1700 i ett system som fightades o lagget var uthärdligt.

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Low sec är det farligaste som finns i eve efter NPC 0.0. Vi bor i curse just nu och det är livat so in i helvete. Speciellt då det verkar som om det kommer bli strid om Hale constalation. Igår eller dagen innan var det 500 i local. Hoppas att vi får order att gå in där. kommer bli underbart då detta ställe skapar pengar som om det var en bank.

NPC 0.0 kan jag köpa som riktigt farligt, men Low Sec? Det är ju typ omöjligt att dö där om man så önskar. Letar man däremot aktivt efter konflikter så är det väl något mindre dödlighet än vanligt 0.0 då bristen på bubblor minskar risken för att bli nedskjuten något.

När vi flyttade upp vårt corp från Fountain till Low Sec i våras så ökade vår effektivitet ca 10%.

Jag menar inte att folk i allmänhet är sämre på pvp i Low Sec än 0.0, bara att spelmekaniken är aningen mer förlåtande där.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem

nja jag håller inte med. Jag tycker det är väldigt mycket oprovocerade attacker i low sec. Omöjligt att sitta ifred och grusa i low man måste ha en vakt med minst

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

om man minar i low sec så dör man.
med all rätt oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

om man minar i low sec så dör man.
med all rätt oxå.

Med all rätt? hur menar du nu? Utan miners stannar spelet ju så det är klart att man skall kunna mina där med och i 0.0 Bara att man måste vara mera allert

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

nja jag håller inte med. Jag tycker det är väldigt mycket oprovocerade attacker i low sec. Omöjligt att sitta ifred och grusa i low man måste ha en vakt med minst

Omöjligt att sitta och grusa ifred ja, men det är inte samma sak som att man dör. Så jag tycker inte att det är så farligt.

Men för att förtydliga: när man reser i lowsec med ett litet skepp så är det enda hotet skepp vid gates med smartbombs, dvs de plockar dig när du kommer ut ur warp men är ännu inte framme vid gate. Det är relativt enkelt att undvika, anländ bara från en oväntad vinkel (från en planet eller en safe) eller scanna gaten först.

När man reser i 0.0 finn samma hot, men betydligt vanligare (och farligare) är bubblor som kan användas på väldigt kreativa sätt.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk

Tjenare!

Söker för närvarande ett nytt corp. Är för närvarande med i ett ganska så trist industri-corp.

Vill ha lite mer ös, ett corp där det uppskattas om man gankar någon stackare som minar i low-sec!
Gärna med tillgång till bra 0.0, och inga krav på att man är online dygnet runt, då man har ett civilt liv också.

Om det är svenskt/skandinaviskt är ju ett + då alla håller till i samma time-zone.

Själv har jag ca 35M SP inriktat mot PVE/PVP, kompisen som följer med "på köpet" har ca 8.

Någon som har tips på något som låter passande?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av van Uber:

NPC 0.0 kan jag köpa som riktigt farligt, men Low Sec? Det är ju typ omöjligt att dö där om man så önskar. Letar man däremot aktivt efter konflikter så är det väl något mindre dödlighet än vanligt 0.0 då bristen på bubblor minskar risken för att bli nedskjuten något.

När vi flyttade upp vårt corp från Fountain till Low Sec i våras så ökade vår effektivitet ca 10%.

Jag menar inte att folk i allmänhet är sämre på pvp i Low Sec än 0.0, bara att spelmekaniken är aningen mer förlåtande där.

Vanlig 0.0 där man äger rymden är vanligen väldig säker då man vet om inkräktare långt i förväg och kan byta skepp eller gömma sig. I low sec går inte sådant för det är mer trafik plus att vem som helst kan vara i vilken som helst station.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandnabba:

Tjenare!

Söker för närvarande ett nytt corp. Är för närvarande med i ett ganska så trist industri-corp.

Vill ha lite mer ös, ett corp där det uppskattas om man gankar någon stackare som minar i low-sec!
Gärna med tillgång till bra 0.0, och inga krav på att man är online dygnet runt, då man har ett civilt liv också.

Om det är svenskt/skandinaviskt är ju ett + då alla håller till i samma time-zone.

Själv har jag ca 35M SP inriktat mot PVE/PVP, kompisen som följer med "på köpet" har ca 8.

Någon som har tips på något som låter passande?

Hoppa in i kanalen "The Forgotten Navy" Vi är ett gäng svenskar som spelar tillsammans och ganska ofta roamar null och low. Vi har en stark industri del där vi kan bygga allt.
Vill man bygga finns det plats, vill du pew pew finns det plats, vill man grusa så har man en plats hos oss.

//Torachal

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Vanlig 0.0 där man äger rymden är vanligen väldig säker då man vet om inkräktare långt i förväg och kan byta skepp eller gömma sig. I low sec går inte sådant för det är mer trafik plus att vem som helst kan vara i vilken som helst station.

Du kan inte generalisera trafiken i två tredjedelar av EVEs yta. I low sec kan det vara relativt farligt att gå ner via Tama, medans nedgångarna runt Black Rise är harmlösa. Samma sak i 0.0, Drone Regions är väldigt avlägset och stabilt, få utomstående åker igenom där, medans Pure Blind ligger mitt i konflikten mellan de stora supermakterna. Där spelar det knappast någon roll vem som äger vad, man är lika otrygg hela tiden.

Man får inte bättre förvarning i 0.0 än i low sec heller, det hela bygger på att man har intel-kanaler som sprider information snabbt. Det kan man ha så väl i low sec som i Empire. Vi bor i low sec idag och har inte svårare att hålla koll på fiender än tidigare.

Att äga en station är inget extra skydd mot "roams"jmf med low sec, då den som anfaller inte har något behov av att docka. Däremot är det ett skapligt farthinder när någon utomstående vill erövra din rymd. Sen finns det gott om NPC-stationer även i vanliga 0.0, där vem som helst kan docka. Det är tex vad Pandemic Legion gjorde mot IT i deras hemregion Delve nyligen. Synnerligen elak gerillataktik.

Visa signatur

Vill du flyga med andra svenskar i EVE-Online? Se vårt forum för detaljer:
http://sae.synth.se/smf/index.php?topic=4239.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Vanlig 0.0 där man äger rymden är vanligen väldig säker då man vet om inkräktare långt i förväg och kan byta skepp eller gömma sig. I low sec går inte sådant för det är mer trafik plus att vem som helst kan vara i vilken som helst station.

Kan bara säga samma sak som torach, pang pangar själv i TFN så fort tillfälle ges och vi behöver mer duktigt folk så ni är varmt välkomna

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Jag har just testat lite trial och det verkar galet kul! Har sett att Steam tar 20 EUR medan deras egna hemsida bara tar 15 EUR. Men där verkar jag bara kunna skapa nytt konto, medan jag vill uppgradera mitt trialkonto. Går inte det att göra från hemsidan utan bara från Steam?

Permalänk
Medlem

Du får gå in på "account management" på EVE Online - Home , där kan man "uppgrade to full" eller något sådant.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core