8800GT finns nu på lager i butik X!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyludde
Nice. Jag har också bokat ett sådant nu. Får hoppas på det bästa.:)

För övrigt är kompletts xfx kort nu uppskjutet :(((

"Lagerstatus: Inte i lager. 223 st. 2007-12-04 (Preliminärt)"

Aja. Bokningen får ligga kvar som en gardering.

Mvh Ludde

Åhh, fyfan! Jag som var så glad att det skulle skickas ut på fredag. Argh!

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rallyludde

För övrigt är kompletts xfx kort nu uppskjutet :(((

"Lagerstatus: Inte i lager. 223 st. 2007-12-04 (Preliminärt)"

Kul...
Blir till att avboka det också då... Jävligt provocerande. Ångrar nästan att jag inte köpte det där kortet på ebay som jag funtade på igår, idag är det borta...

Permalänk
Medlem

hmm,,, nu har komplett ändrat till Lagerstatus: Inte i lager. 223 st. 2007-12-04 (Preliminärt)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342061

Fast i min order som jag la tidigare idag står det 1 st. har förväntat sänddatum 2007-11-23

blir inte klok på komplett..

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
hmm,,, nu har komplett ändrat till Lagerstatus: Inte i lager. 223 st. 2007-12-04 (Preliminärt)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342061

Fast i min order som jag la tidigare idag står det 1 st. har förväntat sänddatum 2007-11-23

blir inte klok på komplett..

Det betyder bara att alla kort som kommer in 2007-11-23 är uppbokade.
Precis samma sak hände när jag beställde ett HD3870, som skulle komma till Komplett i Fredags.
När alla var uppbokade ändrades lagerstatus till Okänt levereransdatum.
Kortet kom till Komplett på Fredagen och skickades då också, jag fick det i går.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fraze86
hmm,,, nu har komplett ändrat till Lagerstatus: Inte i lager. 223 st. 2007-12-04 (Preliminärt)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=342061

Fast i min order som jag la tidigare idag står det 1 st. har förväntat sänddatum 2007-11-23

blir inte klok på komplett..

Mmm, står samma på min också. Hoppas att vi som redan beställt ändå får skickade på fredag.

Beställde dock ett Sparkle från db nu också. Flickvännen kommer nog döda mig när hon får reda på att man har beställt och betalat för 5 st kort

Citat:

Det betyder bara att alla kort som kommer in 2007-11-23 är uppbokade.
Precis samma sak hände när jag beställde ett HD3870, som skulle komma till Komplett i Fredags.
När alla var uppbokade ändrades lagerstatus till Okänt levereransdatum.
Kortet kom till Komplett på Fredagen och skickades då också, jag fick det i går.

Tänker också lite så. Men det som är lite konstigt är ju att antalet kort som antas komma in har inte förändrats. Tror du att de kan ha plusat ihop två leveranser. Dvs. t.ex. om det skulle komma in 150 kort på fredag och 150 kort senare, så räknar det av från 300 till de nått 150 kvar, ändrar bara datumet då och fortsätter att räkna ner från totaltsumman ?

Uttryckte mig nog lite konstigt men hoppas ni förstår hur jag menar.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Mmm, står samma på min också. Hoppas att vi som redan beställt ändå får skickade på fredag.

Beställde dock ett Sparkle från db nu också. Flickvännen kommer nog döda mig när hon får reda på att man har beställt och betalat för 5 st kort

hhe 5 kort har 3 kort men ska skicka tillbaka 1 av dem betalar du genom PF?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk

Isf måste de ha fått reda på att de inte ska få lika många som förväntat på fredag eller något. Har svårt att tänka mig att 230 pers har beställt på typ 4 timmar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
hhe 5 kort har 3 kort men ska skicka tillbaka 1 av dem betalar du genom PF?

Nää, med kort och internetbetalning. Därför jag tror att hon kommer bli tokig :/ Men vill fan inte slösa pengar på en massa onödiga avgifter, köper mig en pizza hellre
EDIT: är ändå bara pålitliga och stora företag, dvs. Db, TBH och Komplett.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Hjälpsam

När jag beställde stod det iofs bekräftat på leveransdatum inte förväntat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Nää, med kort och internetbetalning. Därför jag tror att hon kommer bli tokig :/ Men vill fan inte slösa pengar på en massa onödiga avgifter, köper mig en pizza hellre
EDIT: är ändå bara pålitliga och stora företag, dvs. Db, TBH och Komplett.

Hehe K, kör alltid med PF, tkre inte om att betala en vara som man måste vänta på.. hur tänker du kyla ditt GT med ?

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

tänker nog köra på ett gts eller gtx snart.. orkar fan inte vänta längre

Visa signatur

Q6600 2,4GHZ, 8800GT GFX, 4096MB DDR2, 1TB HD | SONY VAIO FZ31M: C2D T7250 2,0GHZ, 8400GT GFX, 2048GB DDR2, 200GB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dookan
Hehe K, kör alltid med PF, tkre inte om att betala en vara som man måste vänta på.. hur tänker du kyla ditt GT med ?

Man får ju tillbaka pengarna, så tycker inte det är någon större fara att ligga ute med pengarna. Dock skulle jag aldrig gjort det på en mindre känt ställe.

Funderar också ang. kylningen. Först och främst är jag mitt inne i att försöka fixa bättre luftlöde i chassit, får väl se litegrann sen. Funderat lite över hur det är med garantin egentligen om man byter kylning. Antar att den försvinner, men undrar om man kan sätta tillbaks stock-kylningen och låtsas som ingenting.

Nån får ju gärna mejla/ringa komplett och kolla hur det egentligen ligger till med leveransen på XFX kort. Själv måste jag springa till jobbet nu.. blä

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Ringde precis komplett. Ola i kundtjänst bekräftade att SAMTLIGA XFX 8800GT kort är uppskjutna till 2007-12-04... Frågade om HD3870-korten med och det är samma sak med dom. Tidigast månadsskiftet.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Man får ju tillbaka pengarna, så tycker inte det är någon större fara att ligga ute med pengarna. Dock skulle jag aldrig gjort det på en mindre känt ställe.

Funderar också ang. kylningen. Först och främst är jag mitt inne i att försöka fixa bättre luftlöde i chassit, får väl se litegrann sen. Funderat lite över hur det är med garantin egentligen om man byter kylning. Antar att den försvinner, men undrar om man kan sätta tillbaks stock-kylningen och låtsas som ingenting.

Nån får ju gärna mejla/ringa komplett och kolla hur det egentligen ligger till med leveransen på XFX kort. Själv måste jag springa till jobbet nu.. blä

K, själv ska jag nog fixa dit 1 lr 2 120mmfläktar in i chassit, sen har jag fått tips om Thermalright HR-03 ska passa o kyla bra (passivt)

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Sånt här gillar jag tacken på bra service, rent allmänt..
svara på mail inom 10 minuter också..

Mr.Pc Computers.

Hej Tommy!

Din beställning är nu packad och kommer skickas under
dagen med posten, kolli id: xxxxxxxxxxx

Du kan spåra din beställning på www.posten.se
(Beräknas vara framme imorn eftermiddag)

OBS! Vi har kompenserat dig med ett lite snabbare grafikkort
pga förseningen, vi hoppas du blir nöjd med nya grafikkortet.

hihi, även om det lär vara samma kort, och bara biosmoddat från fabrik..
så är sättet från mrpc jättesjyst!
fast man vet aldrig, kan ju vara lite handplockat om man har tur!

Ps. har ju bara väntat sen i torsdags hehe..
mvh

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk

Svar från db.com nyss:

"Hej
Vi fick en leverans imorse på dessa kort och det räckte dessvärre inte till alla.Vi har inget datum på när nästa leverans kan komma.

Rikard/kundservice
datorbutiken.com"

Gällde sparkle korten. Troligen då så håller inte det prel datumet som står nu heller.

Mvh Ludde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infa

OBS! Vi har kompenserat dig med ett lite snabbare grafikkort
pga förseningen, vi hoppas du blir nöjd med nya grafikkortet.

Det där gillar jag. För mig hade det räckt med att de bett om ursäkt för förseningen.

Datorbutiken brukade vara så men tyvärr, de har till och med blivit otrevliga att prata med.

Väntar fortfarande på mitt kort som beställdes samma dag de kom ut. Jag har dock tagit bort resten av ordern på 7000 kr som inet kommer att få. Har upptäckt att de också har trevig service.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Yes, fick idag mitt 8800GT! Det blev ett Albatron.
Köpte det på ITPower här i Göteborg, dom fick in deras leverans idag. Så skynda er dit, det kan finnas några kvar :).

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Säger det igen verkligen kul att 8800GT korten börjar komma hem till folk. Recension snarast!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Yes, fick idag mitt 8800GT! Det blev ett Albatron.
Köpte det på ITPower här i Göteborg, dom fick in deras leverans idag. Så skynda er dit, det kan finnas några kvar :).

Berätta gärna vad tempen ligger idle/load, ljudnivå?, värmeutvecklingen osv vore snällt

Visa signatur

Don't Hate The Game, Hate The Player

Antec P182 | Corsair 520W | Gigabyte DS4 | Corsair 2GB CL4 | Leadtek 8800GT 512MB| Q6600 @ 2.4 Ghz | Razer Deathadder | Logitech Flat | Acer 19" wide | Icemat | Festis flaska |

Permalänk
Medlem

Verkar som om att jag får mitt
Inno3D - GeForce 8800GT OC (Overclocked), 512MB imorgon vid lunch, hoppas på det iaf.

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Oj är det fortfarande så många som inte fått sina kort än? Jag hade antagligen en rejäl tur och knep det sista XFX 8800GT ifrån SHG.biz för snart två veckor sedan. Kan ju säga att ni som väntar absolut inte väntar för jäves, kortet är sjukt grymt! Kör 700/1625/1950mhz på core/shader/minne och det loadar inte ens över 55grader! Jag bytte dock stockylaren till en Artic cooling Accelero S1 och även den kan jag varmt rekommendera.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem

8800GT FTW! Jag gjorde oxå en beställning hos en butik här på gotland!
MSI NX8800GT OC 512MB Samt Windows Vista Home premium kommer någon gång nästa vecka!

Permalänk
Medlem

Jag låtsas som om jag inte har läst de senaste sidorna, så jag slipper bli förbannad över att jag avbeställde mitt Sparkle 8800GT.

EDIT:

Jag skulle ändå inte ha råd med en ordentlig kylning, så det spelar egentligen ingen roll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Jag bytte dock stockylaren till en Artic cooling Accelero S1 och även den kan jag varmt rekommendera.

Sorry för offtopic, men är den fläktlös eller?

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Yes, fick idag mitt 8800GT! Det blev ett Albatron.
Köpte det på ITPower här i Göteborg, dom fick in deras leverans idag. Så skynda er dit, det kan finnas några kvar :).

På ren chansning ringde jag men alla korten tog slut direkt då de va förbokade

Mvh Ludde

Permalänk
Medlem

8800gt finns att köpa i kupolen,borlänge,dalarna ! ;D en polare köpte ett idag. kostar 2500kr för ett albatron och 3000 för nå special kort från xfx!

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Medlem

dustin som fick in några xfx 8800gt xxx kort skickade mitt kort idag, va snabba dom är beställde bara några timmar innan!
var på webhallen nyss och köpten en vf 900cu och någon billig skit kylare eftersom jag ville ha minnes flänsarna i koppar som man fick med. Vregulatorerna måste ju få lite kylning dom oxå. och AC mx-2 kylpasta.
så imorgon blir det hårdkörning!

i vilket program kan man stressa kortet sammtidigt som man kan se värmen på det? glömt vad det heter :/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Oj är det fortfarande så många som inte fått sina kort än? Jag hade antagligen en rejäl tur och knep det sista XFX 8800GT ifrån SHG.biz för snart två veckor sedan. Kan ju säga att ni som väntar absolut inte väntar för jäves, kortet är sjukt grymt! Kör 700/1625/1950mhz på core/shader/minne och det loadar inte ens över 55grader! Jag bytte dock stockylaren till en Artic cooling Accelero S1 och även den kan jag varmt rekommendera.

Vart köpte du din accelero s1 ifrån? Jag hittar bara skumma återförsäljare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
i vilket program kan man stressa kortet sammtidigt som man kan se värmen på det? glömt vad det heter :/

Det är inte Atitool du tänker på?

Visa signatur

4690k@4.5, noctua nh-d15, asus z97-a, 2x8gig corsair vengeance lp, msi gtx 970 gaming, corsair hx620, define r4, benq g2420hdb, audigy 2, denon 2807, ino piP + prof-x2(zachry d250) + 4 mupps(surround), senn hd600

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett Asus 8800GT från Datorbutiken den 30:e oktober. Det har inte dykt upp än. Har även beställt tre kort från Webhallen, ett från Komplett och ytterliggare ett från Datorbutiken. Hoppas att något utav dom dyker upp innan slutet av nästa vecka.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600