Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

17:02 Mitt internet åkte ner i en obrukbar hastighet i 30 minuter nyss. Det är det längsta den varit nere i sträck nu.. Brukar bara gå ner i 2-5 minuter och sen fungera i timmar igen. Vågar jag starta ett onlinespel nu tro.

EDIT:

19:40 Tänkte bara göra en edit och skriva att det återigen åkte ner och var nere i en kvart nu. FAN comhem, vad är det som händer?

EDIT2:

00:20 Internet har varit nere i 20 minuter åter igen.. Kan någon berätta för mig vafan det här handlar om?

Exakt samma har jag haft i ett halvår nu, Är ansluten men internet sjunker till onormala hastigheter. Dock mesta tiden sker det på kvällarna. Jag funderar på att försöka får dom att betala/stå får en viss del av kostnaden för en ny router och köra NAT på modemet då vårat internet är så jävla ostabilt så det inte är sant. Helt klart är modemet felet när det gäller vårat fall. Vi har haft 3 st olika modem samt det senaste är av den nya modellen och sensate patchen.

Skrivet av robert lindh:

alltså jag har rätt mkt problem med mitt comhem 100mbit , asså det står att jag är ansluten m.m , men kommer inte in på internet ;S har ett nätverks kort på 1GB med borde ju gå ;S inte funkat på 3 dagar.. haft modemet ca 5..

Har även det problemet sedan patchen, ibland funkar det med att starta om Firefox men annars routern..

EDIT:

Ringde då Comhem och frågade lite, han svara att han kan inget annat än beklaga för att vårat internet inte funkar som det ska i ett halvår. Frågade även ifall man dom kunde stå för en ny router och köra via NAT på modemet. Men icke sa nicke, han säger att dom inte ger support för andra hårdvaror än deras egna (vilket jag förstår). Men nu funkar ju inte deras egna som det ska...

Om nu detta kommer att fixa sig i framtiden, vad kan man kräva för kompensation?

Permalänk
Medlem

Nu har det trappats upp, åter igen, hela morgonen har det åkt upp och ner.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har extremt låg hastighet på youtube videor?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Är det bara jag som har extremt låg hastighet på youtube videor?

Nope, har också det sedan igår kväll. Och mycket får mig att tror att det bara är oss sverige eller Comhem då andra säger att det funkar perfa och skit..

Har btw aldrig kunnat spela upp en 480p film på youtube utan buffer stopp med comhem, 100/10 koax bredband. Ska det verkligen vara så?

Permalänk
Medlem

Nej vanligtvis fungerar t.om. 1080p video bra för mig men sen helgen har jag inte kunnat kolla ett klipp, går 1 sekund sen buffer.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har erat internet lagt ner lite när den känner för det med?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har erat internet lagt ner lite när den känner för det med?

Inte lagt av i den benämningen utan mer förlorat hastighet. Står det i hörnet att du förlorat kopplingen?

Skrivet av P-NILZ:

Nej vanligtvis fungerar t.om. 1080p video bra för mig men sen helgen har jag inte kunnat kolla ett klipp, går 1 sekund sen buffer.

Det där med streama 480p har aldrig funkar för mig?!
vad har du?

Permalänk
Medlem

100/10, NAT avstängt.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Har erat internet lagt ner lite när den känner för det med?

Jupp.. Kan fungera i 5-15 minuter sen går det ner och det tar ca 20-30 sekunder så kommer det igång igen. Så har det varit sen lunch igår.. : (

Det går inte direkt att spela eller hålla på med nått som har med nätet att göra då : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle090:

Inte lagt av i den benämningen utan mer förlorat hastighet. Står det i hörnet att du förlorat kopplingen?

Nej det gör det ej, men det funkar inte att navigera firefox eller röra sig ingame när det händer, oftast fastnar man på stället man står på i CS/HoN t.ex., Det beter sig precis som BananaJoe beskriver.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag hittade detta, fick en jävla fart på laddandet. Till och med bättre än tidigare.

Type “about:config” into the address bar and hit return. Scroll down and look for the following entries:

"network.http.pipelining"

"network.http.proxy.pipelining"

"network.http.pipelining.maxrequests"

2. Alter the entries as follows:

Set “network.http.pipelining” to “true”

Set “network.http.proxy.pipelining” to “true”

Set “network.http.pipelining.maxrequests” to some number like 30. This means it will make 30 requests at once.

3. Finally, right-click the black space and select "New" and choose Integer. Name it “nglayout.initialpaint.delay” and set its value to “0″. This value is the amount of time the browser waits before it acts on information it receives.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Nej vanligtvis fungerar t.om. 1080p video bra för mig men sen helgen har jag inte kunnat kolla ett klipp, går 1 sekund sen buffer.

Youtube är ju svinsegt oavsett ISP nu vad jag märkt. Har 100/10 från annan operatör och buffrar i princip hela tiden. Även på jobbets lina uppför det sig så. Dendär siten har seriösa kapacitetsproblem från och till. Nästan slutat att använda mig av youtube sedan 1mån.

Se 5e inlägget på https://www.flashback.org/t1148664 "haft några dagar, ofta brukar allt flyta på när man sätter muspekaren på ¨play¨-knappen. obs, du behöver inte trycka på knappen utan bara lägga den där" stabilt? En kompis tipsade om samma han med och fungerade för honom. Se även http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-... som skapades igår. Rätt säker på att det är en allmänn företeelse.

rinosaur: Fungerar inte att navigera firefox? Hur menar du då? Låter ju som datorn låser sig snarare än att internet dör. Rätt skillda saker om du frågar mig.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Comhem.. Vad ska man säga. Jag kortar ner mina erfarenheter så gott jag kan:

Mycket tappade anslutningar. Efter otaliga supportsamtal fick jag hem en tekniker för länge sen som inte kunde hitta något fel men som ryckte på axlarna och sa att 'visst, vi kan la testa ett nytt modem'. Fick det, och funkade KANON. Ett tag. Sen har jag fått problem igen. Sjukt massa problem. Comhem vägrar hjälpa mig med nytt modem, om jag inte istället köper en ny tjänst. Jag vill inte ha nån ny tjänst, jag ska snart flytta. Det är totalt omöjligt att kontakta support, vare sig via telefon eller email utan att de ska försöka sälja på mig en annan tjänst. VARJE gång. Även när jag mailar och beklagar mig över detta får jag tillbaka ett mail DÄR HON FÖRSÖKER SÄLJA PÅ MIG EN NY TJÄNST. Herregud.

Tänkte att fine, får lösa det själv. Fick en kompis gamla modem som han haft problem med, tänkte att det kanske funkar bättre hos mig. Ringde comhem för att binda dess macadress till mina tjänster så jag kunde börja testa. Funkade kanon. Polarn var dock inte lika glad som varit utan internet hela helgen pga detta. Notera att han använt ett annat modem i flera månader.

Utöver detta så ville jag inhandla en tilläggstjänst i form av extra upload. För att få detta utan bindningstid skall man tydligen betala extra mycket. Är det bara i mitt huvud som en tilläggstjänst ALLTID ska sakna bindningstid, eller är någon annan av samma åsikt? Det är ju faktiskt en TILLÄGGSTJÄNST, inte en tjänst. Tjänsten har jag redan. Suck.

Ja det var mina 2 kopparmynt. Comhem präglas av inkompetens och oförmåga att läsa av en situation. Hoppas jag får flyttat snart så jag kan säga upp comhem. Hade redan gjort det om det inte vore för att jag inte vill binda upp mig hos en ny leverantör innan flytt.

/Monkey

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Idag när jag som vanligt försökte logga in via rdp till min dator från jobbet så gick det inte.
Nu när jag kommer hem så ser jag att inget verkar vara fel förutom att jag startade World of Warcraft och såg att jag hade 600+ ms.
Tänkte inte mer på saken utan tänkte dra hem en torrent. fick sjukt dålig hastighet, ok tänkte jag och kör igång en test på bredbandskollen 300ms 13,3 Mbit downstream 0,4Mbit upstream.

Loggade in på modemet för att kolla loggarna

Thu Jun 10 18:13:54 2010 Notice (6) SW Download INIT - Via Config file 34ncxv9873254k;f Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 18:13:50 2010 Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 04:49:43 2010 Critical (3) No UCDs Received - Timeout;;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 04:49:24 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:79;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0; Thu Jun 10 04:48:32 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received;CM-MAC=00:26:f2:2e:4a:01;CMTS-MAC=00:19:2f:e6:3c:78;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;

NAT av sedan jag fick modemet
Provade även en omstart men ingen lycka.

Standard Specification Compliant EuroDOCSIS 3.0
Hardware Version 1.04
Software Version 3.9.21.7.mp2.V0019
Cable MAC Address
Device MAC Address
Cable Modem Serial Number
CM certificate Installed

Permalänk
Medlem

Software Version 3.9.21.7.mp2.V0019? Finns ju en v20 sedan flera veckor + att jag tror att comhem rullat ut v21 idag i delar av sverige också. Bäst att startar om ditt modem. Tar dock 10min för modemet att uppgradera. "0,4Mbit upstream" tyder dock på dålig signal eller returstörning vilket du i så fall bör felanmäla. Det är väldigt områdesberoende.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

jupp fick version 21 nu
men uploaden såg begränsad ut den vägrade gå över 5 Mbit på bredbandskollen.

Permalänk
Inaktiv

Försöker ansluta till mitt trådlösa nätverk, (som fungerar ibland) och får ett meddelande lite då och då som säger "Anslutningen nådde en maxtidsgräns". Och när jag försöker ansluta till nätverker trådlöst igen får jag upp samma problem, börjar bli riktigt irriterad nu. Vad ska jag göra för att få det att sluta komma upp och kunna ansluta till den trådlösa funktionen?

Jag betalar för ert 100 Mbit bredband..

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

rinosaur: Fungerar inte att navigera firefox? Hur menar du då? Låter ju som datorn låser sig snarare än att internet dör. Rätt skillda saker om du frågar mig.

Nej, jag är inte dum. Det jag menar är att internet är sneknullat och inte fungerar, firefox funkar men bara det att sidorna inte kan laddas och error kommer upp, typ "ett fel har uppstått". Datorn fungerar finfint.

Mejlade dock comhem för ett par dagar sen och fick svar idag.

"SVAR 2010-06-10 13:05
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Har nu testat att ändra lite inställningar i ditt modem för att se om det hjälper. Om du surfar trådlöst så kom ihåg att vi inte kan garantera vare sig stabil uppkoppling eller hastigheter."

Otroligt nog fungerar allting nu. Har pingat google.com 10h i sträck och inga problem ännu.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

thataddzguy: var nån tidigare i tråden som löste det tror jag. Kanske 3-5 sidor tillbaka. Han skrev ej hur. PMa honom och fråga.

rinosaur: ja då vet jag inte vad de gjorde, antar du redan hade inaktiverat ipflooding? Om så är fallet, inaktiverade dom NAT? Firewallen? Vet bara att ipflooding kan störa, inget av de andra så vore kul att veta...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

thataddzguy: var nån tidigare i tråden som löste det tror jag. Kanske 3-5 sidor tillbaka. Han skrev ej hur. PMa honom och fråga.

rinosaur: ja då vet jag inte vad de gjorde, antar du redan hade inaktiverat ipflooding? Om så är fallet, inaktiverade dom NAT? Firewallen? Vet bara att ipflooding kan störa, inget av de andra så vore kul att veta...

Har testat allt i routerinställningarna. Det måste ha varit något jag inte kan ändra som dem har ändrat. Visa ISP'er har ju något slags pingfilter/korrigeringsfilter. Kanske kan vara något sånt. :s

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har testat allt i routerinställningarna. Det måste ha varit något jag inte kan ändra som dem har ändrat. Visa ISP'er har ju något slags pingfilter/korrigeringsfilter. Kanske kan vara något sånt. :s

Nu hände det igen...

Inatt har den hamnat i "koma" en gång, nu dog den helt igen.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Fick xxl för ett par dagar sen och är mycket nöjd, fick 114mbit ner på bredbandskollen. När jag kollade igen idag så får jag bara ut 50~ mbit på den sidan, men när jag laddar ner filer så går det i 13MB/s som det ska så jag verkar få ut max ändå. Är det fel på mitt bredband eller är bredbandskollen bara tillfälligt seg?

Permalänk
Skrivet av dan85:

Fick xxl för ett par dagar sen och är mycket nöjd, fick 114mbit ner på bredbandskollen. När jag kollade igen idag så får jag bara ut 50~ mbit på den sidan, men när jag laddar ner filer så går det i 13MB/s som det ska så jag verkar få ut max ändå. Är det fel på mitt bredband eller är bredbandskollen bara tillfälligt seg?

Kan vara bredbandskollen. Har du testat att köra mot en annan mätserver än den i Göteborg? Har själv upplevt att det ibland kan gå segt mot Göteborgsservern.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Ingen kan ju ha undgått att jag gillar att klaga.
Var över hos en bekant igår vars modem gått sönder, så skulle byta ut till ersättningsmodemet, fixa igång wlan och så vidare.

Ingenting fungerar, ringer support som börjar sitt vanliga dravel "starta om modemet" - jasså det tror dom inte man redan testat 20 ggr.

Får själv påpeka att det är ett utbytesmodem, och be dom kolla om rätt MAC-adress ligger inne.
Självklart har bytet falerat (som även i 4/4 fall tidigare jag varit med om, 100% failrate)

Efter att man hjälp supporten att göra sitt jobb och dom bytt macadressen så blev saker och ting fungerande igen.

Förstår inte hur dåliga rutiner comhem har vid utbyte av modem? Måste ju kosta dom mängder av pengar när alla som får sina modem utbytta blir tvugna att ringa in för dom inte kan sköta maclåsningen bättre...

Permalänk
Medlem

Har skummat igenom trådan lite för att hitta ett svar på min fråga, men hittade inga specifika svar.

Har 100/10 och det funkar riktigt stabilt när jag kör trådat, men när jag kör via det trådlösa så händer det kanske ett par gånger i timman att jag tappar anslutningen, inte bara till just den datorn utan till alla tådlösa enheter.

Jag får också bara ut cirka 50mbit ner, trots att jag har 802.11n-kort i min iMac.

Jag googlade lite och hittade lite olika trådar där det diskuterades lite om att man skulle ha 20mhz istället för 40mhz bandwidth eller välja WPA-PSK istället för WPA2-PSK.

Om det är någon som har ett bra svar på vilka inställningar som är att föredra för att jag inte ska ha dessa anslutningsproblem och samtidigt få ut lite bättre hastigheter på min dator med 802.11n-kort så är jag väldigt tacksam

(Har för övrigt NAT och Ip-flooding av)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3,6 GHz | MSI P35 Neo | Corsair XMS2 4096MB | Gigabyte Geforce GTX 280 1GB | Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer | Samsung 22" 2032BW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zejho:

Har skummat igenom trådan lite för att hitta ett svar på min fråga, men hittade inga specifika svar.

Har 100/10 och det funkar riktigt stabilt när jag kör trådat, men när jag kör via det trådlösa så händer det kanske ett par gånger i timman att jag tappar anslutningen, inte bara till just den datorn utan till alla tådlösa enheter.

Jag får också bara ut cirka 50mbit ner, trots att jag har 802.11n-kort i min iMac.

Jag googlade lite och hittade lite olika trådar där det diskuterades lite om att man skulle ha 20mhz istället för 40mhz bandwidth eller välja WPA-PSK istället för WPA2-PSK.

Om det är någon som har ett bra svar på vilka inställningar som är att föredra för att jag inte ska ha dessa anslutningsproblem och samtidigt få ut lite bättre hastigheter på min dator med 802.11n-kort så är jag väldigt tacksam

(Har för övrigt NAT och Ip-flooding av)

Kanalen spelar in, liksom avståndet, hur långt avstånd har du testat? WPA2 är tydligen rekommenderat då det finns hårdvarustöd för avkrypteringen i modemet (med WPA görs detta mjukvarumässigt och tar kapacitet).

40 mhz är i princip bara rekommenderat om man bara kör N-grejjer, har du någon b/g är det 20 mhz som gäller.

50 mbit ner, är det bredbandskollen, äldre tptest eller nedladdning? Alltså typ 6-7 Mb/sek? Finns det många andra nät i närheten? Vad säger netstumbler på kanalfördelningen på alla andra?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Min dator är knappt en meter från modemet.

Jag har bara en enhet med stöd för N, så då antar jag att 20mhz är vad jag ska välja.

Hastigheterna är när jag testat med torrents, bredbandskollen kommer upp i cirka 38mbit. Har inte kunnat testa Netstumbler, verkar inte funka med min bärbaras nätverkskort. Körde dock något liknande program på min Mac för ett tag sedan och av vad jag såg var det bara låga kanaler som användes.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3,6 GHz | MSI P35 Neo | Corsair XMS2 4096MB | Gigabyte Geforce GTX 280 1GB | Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer | Samsung 22" 2032BW

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Nu hände det igen...

Inatt har den hamnat i "koma" en gång, nu dog den helt igen.

Denna gången sa comhems support åt mig att stänga av "farewall-wall funktionen" i routern. Vilket skåpmongo, som om jag inte har testat det?!

Skrev 1 A4 full med text och styckesindelat över vad jag gjort och att problemet är deras, så får jag det till svar. Har supporten läst mitt meddelande ens. :s

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Tele2

Ny mjukvara - Netgear CG3100

Hej,

Vi har släppt en ny mjukvara till Netgear CG3100 som nu nått hela vårt nät.

Tidigare mjukvaruversion: 3.9.21.8.V0020
Ny mjukvaruversion: 3.9.21.8.V0021

Ny mjukvara fås efter omstart av modemet. Det tar cirka 8 - 10 minuter att uppdatera modemet och det kan under dessa minuter upplevas som att hastigheten har försämrats om ni testar att surfa under tiden som uppdateringen pågår.

Vi har förbättrat modemets funktionalitet på ett flertal punkter. De saker du som kund kan ha haft problem med, men nu ska vara lösta, är:

1. I några av våra kunders modem var alternativ för val av krypteringstypen WPA-PSK utgråad. Den nya mjukvaran har löst detta problem.

2. I vissa delar av vårt nät har vi haft problem med att modem av typen Netgear CG3100 haft svårt att komma igång. Med den nya mjukvaran har detta åtgärdats så att modemen snabbare får startar och får korrekt kontakt med vårt nät.

3. En del kunden har upplevt att Netgear CG3100 varit instabilt. Med den nya mjukvaruversionen kommer
stabiliteten i modemet att förbättras över tiden.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Johan Åström

Permalänk

nätet funkade halvkasst och segt tills jag stängde av ip flooding, så gör det om ni inte gjort det!