rosa, bärbar speldator, för under 10.000

Permalänk
Medlem

rosa, bärbar speldator, för under 10.000

Skall köpa en rosa, eller på ett annat sätt flashig, bärbar speldator för under 10.000 efter sportlovet.

(NEJ, INTE TILL MIG SJÄLV...)

Har hittat flera alternativ och fått fram, via www.prisjakt.nu , att Radeon HD 2600 XT-baserade är för dyra för mig och att HD 2600 har få alternativ under 10.000. Radeon HD 2600 XT kanske, men Linux-stödet är kass (dvs pga om nån inte vill ha den på sikt).

Poängen är mer en tjusig "tjejdator" med DX10, ca HL2-kapacitet á +30fps, t.ex. CS source, som inte kostar skjortan. Vista Areo lär tydligen vara ett krav dessutom...

Kan någon rekommendera mig något alternativ baserat på egna/andras erfarenheter vore det toppen. Då det är till en present till en yngre tjej vill vi inte att det skall suga fett direkt...

Hon är inte helt urkass på CS Source!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Tillverkarna brukar väl ta rätt fett betalt bara för att datorn är just rosa.
Tänker på mitt rosa ps2 tex (ja, jag är tjej.)

En annan idé är ju att sätta ett skin på datorn, går väl att skinna runt tangentbordet osv också tror jag.
Billigare och går ju att byta om man skulle ledsna på det.
Skins är iaf populärt bland mina tjejkompisar

Permalänk
Medlem

Jag tipsar om Znote 6324W - Design från www.zepto.se .

Dock är den icke rosa, istället är den vit. Dock så kan det kosta lite extra om man vill lägga till lite bättre delar på grundvarianten, men det kommer ju upp rabatter då och då på hemsidan, kanske kommer någon ny snart.

Permalänk
Medlem

Ringer du och fjäskar för Dell kan du nog få köpa en Inspiron 1520 i rosa, den kan fås med 8600gt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredl
Ringer du och fjäskar för Dell kan du nog få köpa en Inspiron 1520 i rosa, den kan fås med 8600gt.

Kom hem idag. Oj, den var visst populär. Sportlovet är över, modellen är borta/slut... Ersatt av sunkigaste Inspiron 1525 med cp-grafiken på Intels 3100 - kolla http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Några andra tips?

EDIT: Gav upp att hitta en vettig rosa dator. Har nu beställt en svart Dell XPS 1530 med 8600M GT och bättre skärm (1440x900). 9300 sek.

-

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|