Permalänk
Medlem

Inget ljud i 3215w (WinXp)

Hejsan

Jag har nyligen fått hem min Zepto 3215w. Datorn är i standardutförandet utom att jag valde till Zpro trådlöst och c2d. Jag använder engelsk WinXp Pro SP3 RC2 Build 3300.

Jag har installerat allt och det fungerar fint utom ljudet. Enligt deras install så är 'Realtek HD Audio R1.70' rekommenderad. Jag installerade den och det kom inga felmeddelanden eller annan info. Men fortfarande så fungerade inte ljudet. Jag har heller ingen "volym" ikon längst ner till höger och vissa program ger mig felmeddelande om att det inte finns någon ljud "installerat".

Jag har provat att installera om den, installerat andra versioner samt den nyaste från Realtek. Det är fortfarande inget ljud i datorn. När jag försker att avinstallera Realtek HD Audio Driver så får jag felmeddelandet "Realtek HD Audio driver Remove Failure !". Men avinstallationen fortsätter och det verkar som att det blev borttaget i alla fall

Någon som har idéer på hur jag ska lösa detta problemet?

Mvh

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

har oxå sp3:an och hade samma problem.
jag fixade det genom att söka på google och hittade en fil man kan ladda ner som finns som torrent.
anledningen till att hd ljud inte funkar på sp3, så som jag har förstått det, är att dom glömtbort att lägga in det i den nya servicpacken.

http://www.google.se/search?q=sp3+hd+audio&ie=utf-8&oe=utf-8&...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatHas
har oxå sp3:an och hade samma problem.
jag fixade det genom att söka på google och hittade en fil man kan ladda ner som finns som torrent.
anledningen till att hd ljud inte funkar på sp3, så som jag har förstått det, är att dom glömtbort att lägga in det i den nya servicpacken.

http://www.google.se/search?q=sp3+hd+audio&ie=utf-8&oe=utf-8&...

Det tackar jag för, installerade KB835221.exe och genast ploppade det upp att en ny maskinvara hade hittats. Installerade nyaste Realtek HD Audio driver och ljudet fungerar prefekt nu.

Tusen tack!

Mvh

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem

nemas problemas