Permalänk
Medlem

Nya MacBook och MacBook Pro

Apple har tydligen uppgraderat både macbooken och pron.
http://www.apple.com/mac/
http://www.macworld.com/article/132255/2008/02/macbookair.htm...

Ganska synd för mej egentligen som köpte min macbook för 1-2 veckor sen =/

Permalänk
Medlem

SOm sagts många gånger tidigare..
Har du köpt den online så har du ju 14 dagars fri ångerrätt..
Så bara lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka. Sedan beställer du den updaterade!

Permalänk
Medlem

Skönt, trodde det var nån megaupdate o min MB man köpte i skulle varit gammal Typ att de uppgraderat grafikkortet lr så! Men det var bara processor osv

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Jag har väntat på att köpa en MacBook Pro för att jag vill att de ska komma en rejäl prissänkning eller uppgradering.

Det verkar inte vara så mycket som är uppdaterat nu. Men jag börjar bli otålig. Hur länge "brukar" det dröja mellan varja uppgradering av paketen?

Är det läge att köpa nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [FOs]Junior
Jag har väntat på att köpa en MacBook Pro för att jag vill att de ska komma en rejäl prissänkning eller uppgradering.

Det verkar inte vara så mycket som är uppdaterat nu. Men jag börjar bli otålig. Hur länge "brukar" det dröja mellan varja uppgradering av paketen?

Är det läge att köpa nu?

Enligt macrumors är det läge att köpa nu, det står även hur lång tid det har varit mellan alla macbook uppdateringar där.

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [FOs]Junior
Jag har väntat på att köpa en MacBook Pro för att jag vill att de ska komma en rejäl prissänkning eller uppgradering.

Det verkar inte vara så mycket som är uppdaterat nu. Men jag börjar bli otålig. Hur länge "brukar" det dröja mellan varja uppgradering av paketen?

Är det läge att köpa nu?

du får ju det graffet som satt i de dyrare modellerna förut i minstingen nu. Eller är jag ute och cyklar? Tycker jag e en rätt fin uppgradering

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
du får ju det graffet som satt i de dyrare modellerna förut i minstingen nu. Eller är jag ute och cyklar? Tycker jag e en rätt fin uppgradering

Det satt väl likadant graffe i alla modellerna?

Permalänk

mmm, jag är ute efter den minsta modellen... vad exakt är det som har hänt i den senaste uppgraderingen? är det något man ska tänka på vid köp? köpa till bättre hårddisk, vilken är den shysstaste apple-väskan? ska man köpa till extra batteri, program eller något? vad har ni för extrautrustningar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lwo
Det satt väl likadant graffe i alla modellerna?

Nej tidigare modell hade 128mb vram i billigaste Pro modellen och 256mb i dyraste. Nu har minsta 256mb och dyraste 512mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Nej tidigare modell hade 128mb vram i billigaste Pro modellen och 256mb i dyraste. Nu har minsta 256mb och dyraste 512mb.

Jo, det är sant. Tänkte in på att han kunde ha menat MBP=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [FOs]Junior
mmm, jag är ute efter den minsta modellen... vad exakt är det som har hänt i den senaste uppgraderingen? är det något man ska tänka på vid köp? köpa till bättre hårddisk, vilken är den shysstaste apple-väskan? ska man köpa till extra batteri, program eller något? vad har ni för extrautrustningar?

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1181187

Jag kör den väskan, plats för dator samt böcker o annat

Jag vet själv inte, jag körde bara datorn och ett be.ez fodral till den Sen köpte jag väskan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [FOs]Junior
Jag har väntat på att köpa en MacBook Pro för att jag vill att de ska komma en rejäl prissänkning eller uppgradering.

Det verkar inte vara så mycket som är uppdaterat nu. Men jag börjar bli otålig. Hur länge "brukar" det dröja mellan varja uppgradering av paketen?

Är det läge att köpa nu?

Klart det är läge att köpa nu, de har fått nya strömsnålare Penrynprocessorer på 45nm och MBP har fått en multi-touch trackpad precis som Macbook Air har. Förutom att processorn och grafikkortet har uppdaterats

Jag lade en beställning direkt på en svart Macbook, den kommer imorgon...

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juventino
Klart det är läge att köpa nu, de har fått nya strömsnålare Penrynprocessorer på 45nm och MBP har fått en multi-touch trackpad precis som Macbook Air har. Förutom att processorn och grafikkortet har uppdaterats

Jag lade en beställning direkt på en svart Macbook, den kommer imorgon...

Har du beställt den från Apple Store?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacAir
Har du beställt den från Apple Store?

Ja, det har jag gjort... och jag ljög förresten om att den kommer imorgon, var lite för optimistisk där... men tidigt nästa vecka förhoppningsvis

Visa signatur

Bianconeri siamo noi, ma chi cazzo siete voi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [FOs]Junior
Jag har väntat på att köpa en MacBook Pro för att jag vill att de ska komma en rejäl prissänkning eller uppgradering.

Det verkar inte vara så mycket som är uppdaterat nu. Men jag börjar bli otålig. Hur länge "brukar" det dröja mellan varja uppgradering av paketen?

Är det läge att köpa nu?

Varför frågar folk alltid om det är läge att köpa nu, när det precis skett en uppdatering?
Jag menar, det finns ju inget bättre tillfälle att köpa om det är "det senaste" man är ute efter!
Dessutom så är väl Apple kända för sina uppdateringar som sker med ganska precisa mellanrum( om jag inte har helt fel nu).
Så med andra ord, ska du vänta tills nästa tillfälle med hårdvaru-uppdateringar så blir det 4-5 månader framåt i tiden. Å när den uppdateringen skett så får du säkert nys om där nästa uppdatering ännu längre bort, som du givetvis kommer sukta efter och försöka vänta ut. Vips så har du hamnat i en mycket ond cirkel!
Det är alltid läge att köpa från Apple förutom just innan uppdateringscykel!