Nod32 vs kaspersky vs norton 08

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Man kan ju bli straffad för just "olaga hot"... så det borde väl finnas lagliga hot? xD

Citat:

Att på nätet sprida grovt skvaller, konspirationsteorier, grundlösa anklagelser, rena lögner och direkta hot är så gott som helt legalt och riskfritt.

De flesta som befinner sig på nätet med någon hemsida eller blogg har någon gång känt sig kränkt eller påhoppad. Men det är bara att bita ihop om man valt att ‘ge sig in i leken’. Men även om man inte själv skriver något på nätet så kan man bli utsatt av andra, även det helt lagligt.

Ingenting försvinner på nätet, blir man uthängd så finns sidorna kvar på sökmotorerna ändå säger Datainspektionen att de förtalade får hjälpa sig själva.

http://resonerar.se/2006/12/04/trakassera-och-hota-pa-ar-nate...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Jag kan ge ett länktips från en oberoende organisation som hela tiden testar och jämför. Här är senaste testet.
http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2008_02.php
Efter att ha läst det köpte jag Antivir PE. Enda som fick bättre resultat var Trustport AV WS. Men det var tungdrivet läste jag. Det är nämligen flera antivirusmotorer som söker samtidigt. Fast de är inlemmade i ett paket, så de inte krockar med varandra. Har för mig det är Norton, Kaspersky mfl.
Antivir PE fick nästan samma resultat på en ensam sökmotor.
Kan vara kanske vara intressant

Visa signatur

Den som säger sista ordet har rätt! 😈

Permalänk
Medlem

AntiVir

Hej Grendel, jag ser att du köpte AntiVir PE, det är väl deras kompletta version. Nog ett klokt val kanske, jag kör själv deras gratis variant på den här burken, och det funkar bra. (Tog en grej i realtid för ett par dagar sedan). Kan du se hur mycket minne PE behöver? Med tanke på debatten här tidigare om resursanvändning osv. Eftersom gratisvarianten inte har spyware och spam koll så använder jag ett annat program för det plus firewall. (vilket tar en del minne, medan gratis antiVir är rätt snålt). Om du har tid.

-PG