Mystiska bluescreens och saknad av HDD

Permalänk

Mystiska bluescreens och saknad av HDD

Installerade precis xp64 på datorn i sign. Hade problem med blue screens osv under installationen men till slut gick det. När jag fått igång den blue screenar den efter lite arbete, typ ie.

Efter en bil resa på 15 mil så försvann detta problem och jag fick in lite drivisar osv. Men när jag bytte grafikkort, bytte med datorn avstängd men strömmen fortfarande på, så fick jag en BS igen och bytte grafikkort till mitt gtx.

Nu har jag istället fått ett annat problem, efter uppstart stänger den av sej och jag får felmedelandet, insert booteble system disk, typ försök igen ngt ngt..

Vad kan de va? Ska leta upp en vanlig xp32 o kolla vad som "händer"..

Permalänk
Medlem

Det är med största sannolikhet drivrutins tjall. Eftersom du har strul med hårddisken så kan det vara någon RAID/IDE kontroller drivrutin som strular. Dock så låter det inte så, då jag antar att det är systemet och inte operativet som säger att den inte hittar någon system disk.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk

Kan de vara så att den inte vill pga partition? Det är systemet som skriker efter HDD:n, inte OS..

Kom just på att jag inte har nyaste biosen, doh! återkommer..

[EDIT] ny bios hjälpte inte alls.. ska vällan försöka mosa in en 32xp på den o se vad som sker, trist efter som jag häldre kör 64..