Permalänk
Medlem

Billigaste "bredbandet"?

Min mor ska skaffa internet. Snabbheten är av mycket liten betydelse då hon använder datorn väldigt sällan och mest för att skriva ett mail eller betala räkningarna. Däremot är priset av avgörande betydelse. Vilken svensk internetleverantör erbjuder det billigaste alternativet?

I mina egna efterforskningar har jag hittat telia för 99kr i månaden de 3 första månaderna, och därefter 199kr/mån. Och då måste man ha telia som telefonleverantör. Hastigheten är då 0,25mbit.

Finns det verkligen inga bättre alternativ idag? 200 spänn i månaden för 0,25mbit är tycker jag ett hutlöst pris.

Finns det inga billigare alternativ för så pass långsamt internet? För ett tag sedan minns jag tex att spray hade ett abbonemang som var helt gratis, men som baserades på hur många megabyte man "använde", och därefter sattes priset. Ett sådant alternativ skulle ju vara allra bäst.

Bra tips mottages!

MVH Norna

Permalänk
Medlem

Usch vad dyrt med telia, betalar själv 200kr i månaden för Netatonce 24/3 utan krav på fast telefoni.

Använd http://www.prisjakt.nu/bredband/ och kolla runt lite!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag hade en lokal ISP som levererade 128kbit för 99kr i månaden och det var för 3 år sedan.
Så nu kan du säkert hitta för 59kr eller 69kr i måndaen eller så.

kolla vilka ISPer som levererar till det huset där hon bor. Sedan kollar du vilka alternativ som finns.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Glocalnet och Tele2 har 0.25Mbit för 99Kr månaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallor
Usch vad dyrt med telia, betalar själv 200kr i månaden för Netatonce 24/3 utan krav på fast telefoni.

Använd http://www.prisjakt.nu/bredband/ och kolla runt lite!

På tal om det, hur fungerar netatonce för dig? Har dem bra peering?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Annars har väll tele2 nån mobil lösning för 99kr i månaden?

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk

Comhem kostar 99kr i månaden om man binder upp sig i 12 månader. Eventuella belastningsproblem som en del verkar ha lär inte din mor märka av.

Permalänk
Medlem

Måste hon ha bredband?
Duger kanske med gammalt uppringt (modem)...där hon endast betalar för den tid hon är online.
Betalar hon räkningarna en gång i månaden e.dyl, blir det ingen större kostnad.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Uppringt modem vill hon inte ha. Jag kollade med comhem men det finns inte i hennes lägenhet Blir nog att ta glocalnet.

Permalänk
Medlem

Trodde inte att Telia erbjöd 0,25 MBit/s längre. Var en gammal kompis som blev uppgraderad gratis till 2 MBit/s till samma pris.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
På tal om det, hur fungerar netatonce för dig? Har dem bra peering?

Det funkar kanon och har alltid gjort, nu är det så att jag har jobbat på NetatOnce men det har alltid funkar perfekt om man räknar bort ip-telefonin. Peeringen är bra och blir bättre hela tiden!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Det funkar kanon och har alltid gjort, nu är det så att jag har jobbat på NetatOnce men det har alltid funkar perfekt om man räknar bort ip-telefonin. Peeringen är bra och blir bättre hela tiden!

Nice Vad har du för genomsnittsping till ping.sunet.se?

mvh Gunvald

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Nice Vad har du för genomsnittsping till ping.sunet.se?

mvh Gunvald

Jag ligger på strax över 10ms och då har jag adsl med ca 5ms till gatewayen!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Citat:

Jag ligger på strax över 10ms och då har jag adsl med ca 5ms till gatewayen!

Fasen vad nice! tack för svaren

Visa signatur