World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
jag vet att det finns bra med beggers i spelet , min pik va inte att tigga utan det vaa mer som ett skämt jag sa så. eftersom jag inte talade om i vilken realm jag är i o inte heller talade om va jag hette så räcker det för er att ta det som ett skämt o inge mer

inget ont ment från mig heller jag vet att det bara var ett skämt. Kanske bara blev lite fel formulerad från min sida min pik vara bara att det är väldigt enkelt att fixa pengar i wow..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffaz
inget ont ment från mig heller jag vet att det bara var ett skämt. Kanske bara blev lite fel formulerad från min sida min pik vara bara att det är väldigt enkelt att fixa pengar i wow..

Om du är maxlevlad ja...som 70 var det en barnlek, jag som började "på ny kula" för några veckor sedan kan intyga att det inte är helt trivialt att som nydingad 60 skaffa epic ground mount. ( 600g ).

Tog en del minande / skinnande för att ha råd.

Permalänk
Medlem

Märker hur mycket guld jag förlorar av att disenchanta alla items man får från quests och drops när jag läser dom senaste inläggen :\
Har bara fått ihop runt 550g från 70-75. Säljer inte mina enchanting reagents då, utan levlar enchanting på det såklart..

Man vart glad när man dingade 75, ny Mangle och Shred samt Savage Roar..
Har låtit bli att pvpa medans jag har levlat för det gör bara att man inte får questa i fred när man väl vill det, men efter jag blev 75 så vart jag tvungen att leka lite.. Helt galet, sänker fan allt under Pounce stunnen

Permalänk
Medlem

Jag (warlock) spelade med min polare (druid) igår, och det känndes som att han gjorde fruktansvärt mycket mer skada än mig, mina crits hamnar på högst 2500 med incinerate, medan han drar iväg starfire som critar runt 6000. Visst warlock har pet och dots, men vafan han kan ju dra upp 3 st träd som skadar mycket mer än dots/pet.
Warlocks är lite underpowered IMO :/

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Jag (warlock) spelade med min polare (druid) igår, och det känndes som att han gjorde fruktansvärt mycket mer skada än mig, mina crits hamnar på högst 2500 med incinerate, medan han drar iväg starfire som critar runt 6000. Visst warlock har pet och dots, men vafan han kan ju dra upp 3 st träd som skadar mycket mer än dots/pet.
Warlocks är lite underpowered IMO :/

är ju på tiden isf att inte de har kungatronen.. men vänta o se hur balansen är på lvl80 sen.. tycker blizzard har favoriserat WL allt för länge redan

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Jag (warlock) spelade med min polare (druid) igår, och det känndes som att han gjorde fruktansvärt mycket mer skada än mig, mina crits hamnar på högst 2500 med incinerate, medan han drar iväg starfire som critar runt 6000. Visst warlock har pet och dots, men vafan han kan ju dra upp 3 st träd som skadar mycket mer än dots/pet.
Warlocks är lite underpowered IMO :/

Rätt åt Warlocks. Och ja, Balance har blivit ganska OP imo.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Jag (warlock) spelade med min polare (druid) igår, och det känndes som att han gjorde fruktansvärt mycket mer skada än mig, mina crits hamnar på högst 2500 med incinerate, medan han drar iväg starfire som critar runt 6000. Visst warlock har pet och dots, men vafan han kan ju dra upp 3 st träd som skadar mycket mer än dots/pet.
Warlocks är lite underpowered IMO :/

Har ni verkligen jämnlik gear? Låter som att din polare har lite bättre.. Sen kan du inte riktigt jämföra crits om du inte har Ruin eftersom alla moonkins har 100% crit dmg talent (vet inte om du inte har det, men om du har det så borde du ha betydligt sämre gear).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Jag (warlock) spelade med min polare (druid) igår, och det känndes som att han gjorde fruktansvärt mycket mer skada än mig, mina crits hamnar på högst 2500 med incinerate, medan han drar iväg starfire som critar runt 6000. Visst warlock har pet och dots, men vafan han kan ju dra upp 3 st träd som skadar mycket mer än dots/pet.
Warlocks är lite underpowered IMO :/

lol warlock var sjukt OP förut och är fortfarande bra. Klaga inte!!!!

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Medlem

drullar brukar ju alltid vara bra nar det levlas. Sen blir de outscalade som fan i end game

Permalänk

Hur är rogues, mages och restodruids i LK? Funderar på att börja spela igen(slutade i somras) och har en lvl 70 av varje nämnd, men tänkte bara satsa på en av karaktärerna. Vilken behövs mest/är mest värd att satsa på? Lutar åt roguen eftersom jag aldrig pve:at med den.

peace

Permalänk
Medlem

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/spelnytt/ar...

vad tycker ni om sånt? föräldrar som inte har koll på sina barn o skyller på datorspelet...

liknar väl lite datorspels/skolskjutar debatten i USA?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swingrope
Hur är rogues, mages och restodruids i LK? Funderar på att börja spela igen(slutade i somras) och har en lvl 70 av varje nämnd, men tänkte bara satsa på en av karaktärerna. Vilken behövs mest/är mest värd att satsa på? Lutar åt roguen eftersom jag aldrig pve:at med den.

peace

Lirar själv en resto druid men inte kommit längre än 71, tankarna änsålänge:
iom lifebloom nerfen så öppnades nya sätt att heala, mycket friare och med healing touch glyphen kan man få ner casttimen till 1 sekund vilket jag själv tycker e hur skoj som hellst, medans man väntar på nourish i 80.

Permalänk

Funderar på att börja igen.Har det blivit nån skillnad på warrior eller är det samma sak som förut?
Läste också att många gillar prot att levla med,är det värt det med tanke på tiden det skulle ta att döda en mob?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK,Amd Ryzen 7 2700x,Evga geforce 980ti

Permalänk

Det är ändrat. Prot dödar mycket fortare nu.

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk

Det låter lovande.Blir att svänga förbi game imorn då jag såg att de hade rätt många spel kvar idag när jag var och tittade.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK,Amd Ryzen 7 2700x,Evga geforce 980ti

Permalänk
Medlem

woho, dingade precis 68 med min DK, blir Northrend sen ^^

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Verkar bara vara jag som vill göra klart Outlands innan jag drar Northrend. Dock så gör det mig inget då jag i stort sett har alla nodes och questmobs för mig själv Alla mina polare drog Northrend på 68. Jag är 70 och snart klar i Netherstorm. Sen blir det av till Shadowmoon och Northrend först efter det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik033
Funderar på att börja igen.Har det blivit nån skillnad på warrior eller är det samma sak som förut?
Läste också att många gillar prot att levla med,är det värt det med tanke på tiden det skulle ta att döda en mob?

woho du ska se hur fort jag klämmer en mob om jag får upp rage samt och jag blockar ett melee slag.. (revenge) .. crittat 1200 på lvl48 med revenge.. och revenge e ju typ gratis.. sen med rätt glyph så får man en gratis heroic strike efter en lyckad revenge.. klockrent.. och så spammar man thunder clap som för mig just nu crittar upp till 300 på alla mobs runt mig (lvl48). Jag spöade en lvl50 shaman, och hade 50% hp kvar (fair fight) .. och även tagit hunters.. (försöker iof undvika pvp, men prot pvp funkar!) bästa speccen
På lvl50 får man ju även i prot-trädet så man kan charge:a i alla stance.. och man kan charge:a i combat! imba !
senare lvls kommer även damage shield o lite annat gott

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
woho, dingade precis 68 med min DK, blir Northrend sen ^^

Grattis Sjlv ska jag dra till 68 idag från 65.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik033
Funderar på att börja igen.Har det blivit nån skillnad på warrior eller är det samma sak som förut?
Läste också att många gillar prot att levla med,är det värt det med tanke på tiden det skulle ta att döda en mob?

Håller med andra "talare". Prot är riktigt grymt nu, känns som man rullar på som en pansarvagn. Visst skadan är inte lika hög som andra klasser men den är stabil, det går tanka och du har mycket bra överlevnad. Bytte själv från fury till prot för farma de odöda som tillhörde pre-WotLk launch invasionen och det blev enorm skillnad. Från fem sex (melee)mobs, en åt gången, till sju åtta samtidigt tre gånger på raken tills man fick hela sig lite.

Glyphs är ett måste som nämnts.

http://www.wowhead.com/?item=43399
http://www.wowhead.com/?item=43424
http://www.wowhead.com/?item=43427 (funkar med devastate också)

Känner du, eller är blacksmith själv kan du fixa ett fullt tankningsset redan vid 70. Mycket trevligt.
http://www.wowhead.com/?item=39085#comments + http://www.wowhead.com/?item=40668

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem

En fråga angående RaF bara.

Om jag och min kompis kör upp två st chars till 60, kan han då ge mig 60 lvlar på en ny char? Om ni förstår vad jag menar?

Ex. Han lirar Achar2 och jag Achar1, han får 30 lvlar som han kan ge till min gubbe, men han sparar dem.

Jag lirar Bchar1 och han Bchar2, samma sak där, 30 lvlar över.

Kan han då ge de 60 lvlarna till en ny char jag skapar; Cchar1?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Man kan inte "ge" andra karaktärer levlar i WoW

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Genom RaF (Recruit a Friend), jo.

Om jag inte har förstått det helt fel.

Permalänk

Har ni gjort questkedjan som slutar i "the battle for the undercity"? Börjar i dragonblight och sträcker sig typ över alla delar av området.

http://www.wowhead.com/?quest=13267

Det är seriöst det bästa, mest episka i quest eller PVE-väg som blizz nånsin gjort, sjukt najs. Massor av lore och grymma rewards, jag fick dessutom crittar på över 15k som protwarrior i slutquestet :D.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Genom RaF (Recruit a Friend), jo.

Om jag inte har förstått det helt fel.

Det stämmer.
För varje char som dingar 60 på konto 2 blir 30 lvls tillgängliga som kan ges valfri char på konto 1, så länge den som blir granted lvls inte är högre än lvl 59.

Riktigt trevligt när man ska rerolla faction tex

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Det stämmer.
För varje char som dingar 60 på konto 2 blir 30 lvls tillgängliga som kan ges valfri char på konto 1, så länge den som blir granted lvls inte är högre än lvl 59.

Riktigt trevligt när man ska rerolla faction tex

Men RaF gäller i 90 dagar, det spelar alltså ingen roll om jag gör 18 karaktärer eller 2?
Det där blev lite fel. Menade att oavsett om jag gör 2 karaktärer eller 18 så kan jag fortsätta med RaF tills tiden har tagit slut.

Tack för svaret f.ö.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaiNeaA
Men RaF gäller i 90 dagar, det spelar alltså ingen roll om jag gör 18 karaktärer eller 2?

Tack för svaret f.ö.

Klart det spelar roll.
Gör du 18 karaktärer (dvs 9 per account då eftersom 10 är max per realm?) så har du ju 16 fler chars att välja mellan än 2. Haha jag är torr.

Jag har inte läst nåt om nån gräns så kör så det ryker!

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Klart det spelar roll.
Gör du 18 karaktärer (dvs 9 per account då eftersom 10 är max per realm?) så har du ju 16 fler chars att välja mellan än 2. Haha jag är torr.

Jag har inte läst nåt om nån gräns så kör så det ryker!

Då måste jag ha extremt torr humor för jag garvade högt.

Tack så jätte mycket!

Dock får jag vänta till i Januari innan jag köper WoW pga flera anledningar, men nu ser jag fram emot det (ännu mer)!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/recensioner/spelnytt/ar...

vad tycker ni om sånt? föräldrar som inte har koll på sina barn o skyller på datorspelet...

liknar väl lite datorspels/skolskjutar debatten i USA?

Då blir det ~8000 epileptiska anfall nästa dreamhack då?

Permalänk
Medlem

Vet inte vart den försvunnit, men numera visas inte under minimappen dom närmaste questen eller hur många av nåt man fortfarande behöver, om det beror på quest helper eller wow vet jag inte. Laddade nyare q-helper men det gjorde ingen skillnad. Och har även testat att markera i quest loggen, men bocken kommer dit, men det syns inget ändå.