Antec Fusion Black 430 Display/ljud-"ratten"

Permalänk
Medlem

Antec Fusion Black 430 Display/ljud-"ratten"

hej
fick hem mina nya delar idag å byggde ihop min HTPC, dock så får jag inte Displayen till att fungera samt ratten som man ställer in ljudet på.

Chassi: Antec Fusion Black 430 (V2)
Moderkort: Gigabyte GA-G33M-DS2R

någon som kan förklara hur man ska göra för att få den att fungera?

atm så lyser inte displayen alls.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Installerat mjukvaran som är på den medföljande skivan? Har du gjort det och det ändå inte fungerar har du troligtvis kopplat fel. Prova riv ut allt och gör om.

Permalänk
Medlem

hmm, har upptäkt varför displayen inte fungerade.

är en 3-pin (hanne) som ligger i chassit, som igentligen ska sitta på nätagget man fick med, men jag hu bytt ut det, så man måste tydligen kontakta antec för att få en adapter grej,

någon som vet ifall de går att köpa någonstans?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Ser ut som den passar på floppyströmsladden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasershock
Ser ut som den passar på floppyströmsladden.

är inte floopy-sladden 4 eller 5 pin??? - jag har ändå ingen sådan =/

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
är inte floopy-sladden 4 eller 5 pin??? - jag har ändå ingen sådan =/

Jo du har helt rätt, floppysladden har fyra pins. Har du kollat på nätagget som ingick med chassit om det har en sådan kontakt?

Permalänk
Medlem

nätagget som medföljde har en sådan kontakt som man behöver till lcdn, men den sitter fast i nätagget....

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Mät bara strömmen från nätagget som följde med. Sen kapar du kontakten, och lödar på den på ditt nuvarande nätagg

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Mät bara strömmen från nätagget som följde med. Sen kapar du kontakten, och lödar på den på ditt nuvarande nätagg

ska jag nog inte göra, då jag inte har så mycket erfarenhet utav att mäta ström å grejer... det skulle aldrig bli bra

men går det inte att få tag på någon slags adaptor så att den blir som en 3pin fläkt eller något?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Skaffa en multimeter
Mät spänning mellan varje pin och jord på orginal agget.

Sen om tex det skulle vara [ Jord | +5 | +12 | ] så löder du bara dig en kabel.

Från en vanlig molex kan du få jord, +5v, +12v, +7v. bara att börja

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Skaffa en multimeter
Mät spänning mellan varje pin och jord på orginal agget.

Sen om tex det skulle vara [ Jord | +5 | +12 | ] så löder du bara dig en kabel.

Från en vanlig molex kan du få jord, +5v, +12v, +7v. bara att börja

..... jag känner mig inte så pass säker så att jag ska börja mätta spänning, löda å grejer.... (jag håller i och för sig på med lite sådant i skolan, men jag vågar inte göra det i min dator )

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Varför ska det lödas och härjas, byt tillbax till rätt nätagg ist och var nöjd och glad. Det agget duger gott till en HTPC.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Varför ska det lödas och härjas, byt tillbax till rätt nätagg ist och var nöjd och glad. Det agget duger gott till en HTPC.

Det är rätt så högljudd i jämförelse med corsair 520w. Jag förstår de som byter ut nätagget när det finns tystare alternativ.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bugg
Det är rätt så högljudd i jämförelse med corsair 520w. Jag förstår de som byter ut nätagget när det finns tystare alternativ.

Det skiljer ca 1db mellan corsair 450w och antec 430w, med en load över 50% antec tom. tystare. Nu vet jag inte hur mycket det skiljer mellan 450w och 520w corsair men. Jag skulle iaf inte byta agg för 1db.

http://www.anandtech.com/casecoolingpsus/showdoc.aspx?i=3146&...

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz