Ny här och ny burk runt 10-12.000:-

Permalänk
Medlem

Ny här och ny burk runt 10-12.000:-

Hej!

har läst runt lite i trådarna nu ett tag och vore evigt tacksam om man kunde få lite råd av ûbernördarna =D.

är inne på en ren spelrig som kommer stå sig ett år eller 2...jag köper ny när jag känner behovet...vore toppen om den inte lät som en jumobojet och inte blev för varm heller =S

kommer att spela warhammer online, diablo 3 och SC2 framförallt.

är väldigt kluven efter flera dagars letande och läsande så här kommer mina frågor och önskningar.

1. 2st 4850 graffe kort att köra crossfire med (ska man ta 512MB eller 1GB varianten och hur stor blir egentligen skillnaden?)
eller 1st 4870x2 2GB kort? kommer jag ångra mig och tycka att crossfire med 2 4850 är för dåligt? jag kör inte på någon jätte skärm etc.

2. vilket moderkort passar bäst om jag nu ska köra crossfire resp. 4870 kortet?
har hört att ASUS har mkt problem med sina billigare moderkort...sen om det är rykten eller sanning vet jag ej.

3. kommer jag klara mig på en E8400 dual core utan att klocka?

4. vad kör man för minnen nu i dagsläget jag antar att jag kommer klara mig med 4gb? OCZ reaper verkar vara poppis..märker jag skillnad om jag kör billigare varianter av corsair?

5. överlever jag med corsair 650W nätagg?

6. är det P182 chassi som gäller? folk verkar avguda detta chassi mer eller mindre...vad väljer jag annars?

7. skulle vilja ha 2 diskar..en för systemet och en för spel..vad rekommenderas?

8. kommer jag kunna hålla budget runt 12 papp med vista premium 64 bitars?

sorry för så många frågor, men man blir ju inte klok av alla trådar och tips överallt...av kanske 40-50 olika trådar i bara detta forumet så är det minst 30-40 olika konfigurationer etc....mitt huvve går som en juiceblandare...vad ska jag välja? bättre att vänta? yada yada yada.....jag vill ju ha nuuuu!

tackar och bockar för er hjälp och ork..det är ju inte direkt bara jag som ber om råd..så jag uppskattar verkligen er hjälp!