Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se mer post-apokalyptiska filmer, eller egentligen filmer som handlar om hur mänskligheten utvecklas när saker går åt helvete. Visst finns det några, men inga av dom är ju riktigt, riktigt välgjorda. Ta t.ex. I am Legend... För mycket fokus på Will Smith och viruset istället för att se på hur mänskligheten utvecklas. Fast i det scenariot är det ju rätt omöjligt, men det gör ju inte manuset bättre. Flykten från Absolom (som ligger lite åt post-apokalyptik) gör vissa saker bra, som det med de olika grupperingarna, men tappar på dåligt skådespeleri. Mad Max-serien ligger absolut närmast, men även där tappar man lite på skådespeleri och story. Jag skulle hoppas på en film baserad på Fallout, men jag har aldrig sett en välgjord film baserad på ett spel, så...

Annars gillar jag också film noir blandat med thriller. Kanske med en matsked klassisk amerikansk deckare också.

Sen finns det även filmer jag gillar mer för kameraföringen och regisseringen än för storyn. Ett bra exempel på det är No Country for Old Men. Bröderna Cohen gör verkligen ett lysande jobb där... de får scener som är totalt ointressanta på pappret att bli hur spännande som helst. Man kan helt enkelt inte ta ögona av filmen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Fi fan.. kommer det en fyra?!?!?

http://www.imdb.com/title/tt1194173/

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Re: Vad vill folk se?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rragon
Hej!
Är lite nyfiken på vad folk vill se för filmer nu för tiden, vilka filmer vill ni att hollywood/valfri (vet inte hur jag ska säga det) ställe ska skapa. Någon speciell story ni vill se, mycket skjuta osv.?
Kanske låter lite skumt men är intressant, speciellt för mig då jag vill arbeta inom filmindustrin när jag blir lite äldre(vet att det låter som att jag drömmer men ja, det är min dröm och jag ska göra allt för att förverkliga den).

So .. SweC, vad vill ni se?

Skit i vad vi vill se. Gör vad du vill göra.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Proffsmoddare

Mer scifi åt folket! Contact är en av de bästa filmer jag någonsin sett.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
http://www.imdb.com/title/tt1194173/

Fantastiskt!

Permalänk
Medlem

En ny "Alien"-film där Sigorny Weaver är med. Jag höll nästan på att säga en remake på första filmen, men det finns absolut ingen anledning till det då den är nära på perfekt.

Fler actionfilmer med Jason Statham (vilket kommer)

Jag skulle vilja se kändisar i filmer där dom inte spelar sina stereotypiska standardkaraktärer. Ett *dåligt* exempel är Steven Seagal i en barnfilm.

Skräckfilmer med en mening. "The Strangers" var ett exempel där det inte fanns något djup i filmen/handlingen. Det var som att besöka ett slakteri. Iofs tror jag att dom planerar uppföljare där man sakta men säkert får mördarnas historia förklarad för sig.

Permalänk
Medlem

Kan bara komma på en bra svensk film nu för tillfället.

Populär musik från Vittula.

OKej, boken var möjligen bättre, men hur ofta är inte boken bättre än filmen? alltid.
Tyckte filmen lyckades fånga den skönt flummiga 70-talskänslan väldigt bra dessutom.

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

Jag gillar stark filmer som LOTR, snyggt gjorda och trupper m.m

saknar sånna filmer om någon vet av så säg till;/

filmer i stil med braveheart

Komedi american pie, vill ha mkt mkt komedi filmer, att vara glad är inte fel!

Permalänk
Medlem

skulle vilja se boken the dirt som film, iof ska den komma men nu tack!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Två saker om jag velat se ett tag dyker faktiskt upp inom kort.
En ny Star Trek - http://www.apple.com/trailers/paramount/startrek/
Samt en ny Fredagen den 13:e - http://www.apple.com/trailers/wb/fridaythe13th/

Sen vill jag se en fortsättning på Cloverfield. Något som har utlovats med skjutits på framtiden då regisören/producenten sa sig inte vilja stressa fram ett kasst manus. Så jag håller tummarna.

Permalänk
Medlem

Filmer som "The Man From Earth", uppskattar den verkligen.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

hel del bra skrivit i denna tråd hittills, vad jag mest är sugen på är att hollywood slutar med denna otroliga nyinspelningshysteri som drabbat tinseltown det senaste 5-10 åren, färdigtuggad skit som bara är ute efter snabba pengar, glida lite på originalet

nu vill jag inte säga att all nyinspelning är dålig, men väldigt väldigt mycket är det, ta bara en sådan film som psycho: en 1:1 kopia med andra skådisar och i färg

vaknade inatt av att jag drömde att de gjorde en nyinspelning at back to the future filmerna, vaknade och mådde fysiskt illa... eller natt och natt, jobbar natt så jag vakn... ja ni fattar

sedan går vi till skräck, jag älskar skräck... men dagens skit är inte mycket mer än... nyinspelningar och regissörer som bygger upp hela filmen på att man skall hoppa till, roligt de första två tre filmerna, men sedan blir det tröttsamt

men somsagt, det mesta är redan nämnt i tråden, men jag vill se kvalitet komma tillbaka till hollywood, filmer som är välgjorda...

Med välgjorda så menar jag sådanna saker som bra manus (inte, ähh skit samma, det kommer inte märkas)
bra skådespelare (inte ta nåt stolpskott bara för att de ligger högt upp på nån "inne" lista)
Studera mästarna, se hur film gjordes förr, kolla på hur kameran skall användas för att göra riktigt snygga scener.
CGI detta underbara verktyg som kan användas till så mycket om det används rätt, när man går så långt att spela in hela filmer i ett grönt rum med tejpbitar så man vet vart man skall titta åt (ja, jag tycker att George Lucas är en sellout av stora mått)

en hel del gnäll från min sida, men för den sakens skull så behöver jag inte ha fel

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lundan
Jag gillar stark filmer som LOTR, snyggt gjorda och trupper m.m

saknar sånna filmer om någon vet av så säg till;/

filmer i stil med braveheart

Komedi american pie, vill ha mkt mkt komedi filmer, att vara glad är inte fel!

Har du sett 300? Riktigt bra film måste jag säga.