hel del bra skrivit i denna tråd hittills, vad jag mest är sugen på är att hollywood slutar med denna otroliga nyinspelningshysteri som drabbat tinseltown det senaste 5-10 åren, färdigtuggad skit som bara är ute efter snabba pengar, glida lite på originalet
nu vill jag inte säga att all nyinspelning är dålig, men väldigt väldigt mycket är det, ta bara en sådan film som psycho: en 1:1 kopia med andra skådisar och i färg
vaknade inatt av att jag drömde att de gjorde en nyinspelning at back to the future filmerna, vaknade och mådde fysiskt illa... eller natt och natt, jobbar natt så jag vakn... ja ni fattar
sedan går vi till skräck, jag älskar skräck... men dagens skit är inte mycket mer än... nyinspelningar och regissörer som bygger upp hela filmen på att man skall hoppa till, roligt de första två tre filmerna, men sedan blir det tröttsamt
men somsagt, det mesta är redan nämnt i tråden, men jag vill se kvalitet komma tillbaka till hollywood, filmer som är välgjorda...
Med välgjorda så menar jag sådanna saker som bra manus (inte, ähh skit samma, det kommer inte märkas)
bra skådespelare (inte ta nåt stolpskott bara för att de ligger högt upp på nån "inne" lista)
Studera mästarna, se hur film gjordes förr, kolla på hur kameran skall användas för att göra riktigt snygga scener.
CGI detta underbara verktyg som kan användas till så mycket om det används rätt, när man går så långt att spela in hela filmer i ett grönt rum med tejpbitar så man vet vart man skall titta åt (ja, jag tycker att George Lucas är en sellout av stora mått)
en hel del gnäll från min sida, men för den sakens skull så behöver jag inte ha fel
/Daniel