Dlink DWA 140 N usb nätverks adapter

Permalänk
Medlem

Dlink DWA 140 N usb nätverks adapter

Ska nog köpa Dlink DWA 140 N usb nätverks adapter och undrar om någon har den här och vad isåfall ni tycker om den och hur presterar den?
Har en Dlink N 635 Router

Permalänk
Korsordsguru

Har en sådan tillsammans med just en DIR-635 och har inget att klaga på i alla fall. Har inte riktigt mätt någon prestanda då den bara används mot ADSL på 8/1Mbps, och det maxar den såklart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en DWA 140 tillsammans med en DIR 655.
Ligger stabilt på 270mbps.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke_72@hotmail
Jag har en DWA 140 tillsammans med en DIR 655.
Ligger stabilt på 270mbps.

Hur lyckas du med det? Jag har samma saker men får bara 130 mbps.

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

Använder Asus Eee 1000H, då många byter det inbyggda nätverkskortet för bättre hastighet och avstånd så hoppades jag att en DWA-140 skulle funka.. tyvärr är den lika kass då det gäller avstånd med flera väggar i mellan, så frågan är om det är drivrutinens fel eller produkten..
Läst att man ska köra med drivrutin från Ralink men vet nån vilken?? gärna en länk till rätt drivrutin..

Permalänk
Citat:

[i]Läst att man ska köra med drivrutin från Ralink men vet nån vilken?? gärna en länk till rätt drivrutin.. [/B]

Denna

Permalänk
Medlem

Har problem med att få den här att fungera med datorn i WPA2-PSL .
Första gågen hade jag det inställt på WEP och har nu ändrat till WPA2-PSK.
det fungerade utan problem i WEP, men i WPA2-PSK hittar inte datorn internet. När jag tittar på nätverksprogrammet står det på ett ställe att nätverksuppkopplingen är i WPA2 men på ett annat att det är i WEP. några tips?

Det fungerade utan problem mot mitt PS3:a så jag förstår inte varför datorn har problem. Blir det någon krock mot mitt uppkoppling som inte är trådlöst?
Jag har dragit ut nätverkssladden ur datorn innan jag testat det hela.
Ett par gånger efter det hela så sa datorn att det fanns två ip-adresser som krockade mot varandra på min dator.

Mitt trådlösa nätverk står som ett Oidentifierat nätverk och med åtkomst: Begränsad anslutning.

Jag installerade först den skiva som följde med DWA_140 för att sedan installera Ralink drivrutinerna och medföljande RaUI-program.
Jag har Vista 32-bit.
Tacksam för hjälp

Det verkar nästan som att Windows eller något annat program har bestämt att mina första inställningar på routern med WEP är det som gäller även fast jag gått in i routern och ändrat.
Jag har en D-Link DIR-655 som router.

EDIT: efter att ha avinstallerat allt och återinstallerat enbart RA-Link verkar det fungera. Hoppas det håller i sig till efter jag flyttat datorn från vardagsrummet till köket. orkar inte med sladdar över hela lägenheten längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dizzy_dan
Denna

Fungerar den bra tillsammans med Vista 64?

Permalänk
Medlem

DWA-140 fungerar alldeles utmärkt. Precis som en ovan säger så ger den "bara" 130 Mbit/s, men då jag har 100/10 nätverk hemma kan jag ladda ner i dryga 7 Mbit/s, vilket jag finner alldeles okej. Köp, köp och åter köpt!

Visa signatur

Moderkort: TUF GAMING X570-PLUS (WI-FI)
CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core
GPU: GTX 2070 Super
Skärm: Samsung Odyssey G9 49" 240Hz

Permalänk
Medlem

Kan säga att den fungerar allt annat är perfekt, MEN den fungerar. Allt beror på vad du använder datorn till. Har routern i rummet intill med en tjock betongvägg mellan och är helt ok mottagning. Samma i förra lägenheten där de var 2 rum mellan nästan 3 väggar.

Men är du ute efter bra hastighet så kan jag verkligen inte rekomendera de. Sitter på en 100/20 lina och kör jag kabel till min DIR-635-router så får jag 90+ ner och 18 upp. Med DWA-140 så kommer jag aldrig över 30/14 som bäst. Samma gäller när jag för över filer till min NAS. Överföringar går nått sjukt segt jämfört med kabel, ca 1/8 hastighet i jämförelse. DIR-635 har ju 300Mbit/s trådlöst och 100 med kabel så de känns lite fel.

EDIT: Slängde in de där från Ralink. Kom jag upp i 55/16, så lite skillnad gjorde den. Men nått 90+ är de knappast.

Permalänk
Medlem

Vilken ska man köpa tycker ni, DWA-140 eller DWA-160? 160 har väl dualband vad man nu ska med det till. Sen så är den väl nyare och stödjer fler krypteringsprotokoll?

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME