Bilden hackar när jag skaffade digitalt

Permalänk
Medlem

Bilden hackar när jag skaffade digitalt

Har haft min Samsung LE4M86 ca en vecka nu och ComHem digital TV likaså. Men nu hackar bilden på TV6 och en till kanal men på TV6 är det som värst. Började i förrgår då det inte var så farligt men idag går det inte ens att titta då bilden stannar upp varannan sekund. Ljudet är till 85% som det ska men det hackar lite också ibland.

Vad tror ni? Är det digitalboxen, TV:n eller Comhems sändning? Det är denna box: Samsung DCB-B270Z

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Ohoj
Det kan inte vara TVn detta beror på eftersom det är boxen som sköter utsändningen på alla digitala-kanaler,om det nu skulle varit tvn hade du haft detta fel på alla kanalerna.
En vanlig felkälla till dessa problem brukar faktiskt vara så enkelt som antennkabeln.
Har du någon annan sån hemma du kan testa med?
Hade liknande fel som du tidigare då var det dock bara antennkabeln som hoppat ur en bit ur uttaget
Annars kan du också prova en omstart av boxen genom att dra ut elkabeln i ca 10 sekunder.

Permalänk
Medlem

Åh tackar! Som det är nu har jag endast skruvat lite på antennsladden på digitalboxen och det blev genast en förändring. Tack så mycket på förslaget för en sån enkel lösning.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Ohoj.
Låter bra att det fungerar.
Tur att det är så enkelt ibland i alla fall