Permalänk
Inaktiv

Ang. Vidarekoppling

Jag har skaffat mig nytt mobil abonnemang och planerar att säga upp det gamla. Uppsägningstiden är ca. 3 månader och under tiden så skulle jag önska att om någon ringer till mitt gamla nummer så ska personen automatiskt kopplas till mitt nya nummer.

Men hur funkar detta? Måste jag då ha mitt gamla sim-kort liggande i en påslagen telefon som vidarekopplar samtalen, eller kan jag stoppa in mitt gamla sim-kortet i telefonen, välja vidarekoppling till telefonnummer och sedan plocka ut det igen för att sätta i mitt nya? Hade helst velat slippa ha en separat telefon liggande någonstans med mitt gamla sim-kort i som bara vidarekopplar samtal.
OBS. abonnemangen är från två olika operatörer.

Någon som kan berätta en smidig lösning som passar mitt behov?

Permalänk
Medlem

http://www.tre.se/templates/Sporg3_03_Container.aspx?id=11926

Det räcker med att du aktiverar vidarkopplingen, sen kan du slänga kortet.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Tänk på att du blir debiterad samtalstaxa enligt prisplanen på ditt gamla abonnemang för att skyffla samtalen vidare till en annan operatör.
Vidarekoppling inom samma operatör är oftast gratis dock.

Det går inte heller att vidarekoppla sms.

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem

Spela in ett Telefonsvars meddelande med det nya nbummret och be personen ringa detta.
När inte telefonen är på går telefonsvararen igågn automatiskt.

SMS är värre, men skicka ett SMS till alla i din mobil med det nya nummret.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Inaktiv

tackar för svaren. ska fundera lite på vidarekoppling vs telefonsvarare

nackdelen med telefonsvarare är ju att folk ofta bara lägger på så fort de hör telefonsvararen och inte lyssnar på meddelandet.