Sveriges sämsta bilförare... eller?

Permalänk
Medlem

Sveriges sämsta bilförare... eller?

Någon som tittar på det programmet?

Såg det igår och min första tanke är "De måste göra sig till!"... Men sen blev jag lite fundersam på de kanske verkligen är så vråldåliga som de är i TV... och tänkte på det mer och mer, men tillslut slutade jag tänka på det eftersom att jag blev helt totalt ursinnig på hur man kan släppa ut såna bilförare i trafiken.

Hur lyckades de ta körtkort ens? (om de nu inte fejkar)

Från och med igår är jag faktiskt lite extra försiktig när jag kör bil... "Det kan ju vara en sån från TV..."

Eller? Bara jag som reagerar så?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Jag förutsätter alltid att det kan vara en idiot bakom ratten. Litar inte på någon i trafiken.

Tycker att körkortet borde dras in på alla de som är med i programmet och de som godkände dem borde verkligen fundera på om de valt rätt yrke.

De är ju uppenbarligen en trafikfara.

Visa signatur

---

Permalänk

Har ofta funderat på vad som skulle hända om man tvingade alla som är 30+ att göra om sin uppkörning. Hur många skulle få behålla kortet?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Man blir väldigt mörkrädd när man ser såna personer bakom ratten. Nu har jag inget körkort men de där skrämmer mig

Permalänk
Medlem

Läste någonstans i expressen tror jag det var att det är castade "skådespelare" typ, ingen aning om det stämmer men det känns ju inte så långsökt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
Läste någonstans i expressen tror jag det var att det är castade "skådespelare" typ, ingen aning om det stämmer men det känns ju inte så långsökt

Skådespelare är väl att ta i. Hon den där tanten med rosa jacka, gapig som helvete, Anita eller vad heter hon? Hon ser ju ut att vara hämtad från en hundgård, a la bulldog.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek
Skådespelare är väl att ta i. Hon den där tanten med rosa jacka, gapig som helvete, Anita eller vad heter hon? Hon ser ju ut att vara hämtad från en hundgård, a la bulldog.

Exakt därav "".

Diggade hippien som fan grymt sooft snubbe

Permalänk
Medlem

Varje gång jag ska till jobbet (ca. 2mil) så ser jag minst 5st som tror att deras bil är 5 meter bred och 20 meter lång fast dom åker i en Clio, ingen som helst koll på vart dom har bilen!

Så det är inte helt otroligt att det är riktiga människor.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

De yngre deltagarna fejkar ju helt klart för att få vara med i TV. Äldre vet man ju att de kör dåligt, mamma hade en patient (typ 80-90år) som fastnade med foten mellan gasen och bromsen och det tog tydligen en bra stund innan han förstod vad som var fel.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Som sagt förut se att alla i trafiken är idioter och rattfulla!

lita aldrig på någon. Jag ligger och pendlar ca 13 mil varje dag och jag ser många som tror att deras bil är snabbast och bäst.
Det jag oftast ser är massa Saab nördar som blåser på.
Folk bakom ratten i dyraste bilen i ett märke tro sig äga världen och kryper förb på omkörningar och blinkar inte eller är allmänt dumma.

Att ligga många km/h under hastigheten är mer farligare än att ligga någon km/h över enligt min mening. jag kör på 50-70-80-90-100 sträcka som ständigt byt och jag brukar hålla det i mån det finns. men när det ligger en tanta i en liten opel och ska köra försiktigt ute på stora vägen i 75 fast det är 100 är mer farligt än en som ligger i 110 och blåser på.

Vet många som fått körkort i flingparketen. såg bara häromdagen då jag släpte av en jobbarkampis och körde tillbaka med firmabilen en som skulle fickpakera på en för litenplats och stod på tvären ut i gatan. Stabilt!

Inför koll var 10-15-20år när körkortet måste förnyas. räcker ju med 10-50min bilkörande om man ser om någon kan köra bil på riktigt eller om de bara larvar sig eller 'stylar'.

Brist på folk som inte kan blinka av är grymt störande dessutom. man blinkar väl ändå när man gör filbyte eller svänger av /till på en annan väg?
Fy fan vad skoj det skulle att vara vara polis för en dag. många som kör med släckta lysen eller med dimlyse och halv dessutom.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Testpilot

Den enda riktiga chansen att verkligen få fram de sämsta bilförarna måste ju vara att erbjuda de som är bäst ett riktigt bra pris. Säg att den som klarar ett prov bäst får en miljon kronor eller nått liknande, då skulle ju verkligen alla se till att göra det bästa från sig för att vinna det. Belönar man den som är sämst kommer folk göra sig till oavsett om man vill det eller inte, sen om det blir tv-underhållning är en helt annan sak.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

vissa e lite tröga helt enkelt, i går när jag var ute o övningskörde så var det nån trög som låg bakom mig vid ett trafiklyse, idioten tutade o höll på så jag klarade knappt av att komma i väg för att han stressade.
Att tuta på nån med övningskörningsskylt är väl inte så snällt?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Finns nog inget som jag stör mig så mycket på som när folk inte blinkar...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
vissa e lite tröga helt enkelt, i går när jag var ute o övningskörde så var det nån trög som låg bakom mig vid ett trafiklyse, idioten tutade o höll på så jag klarade knappt av att komma i väg för att han stressade.

Så fort en bilist ser en bil med en grön eller röd skylt på så ska dom lägga sig 2 cm bakom och stressa och/eller så ska dom om hur dom än gör.

så det är tyvärr bara att vänja sig eller testa att ta bort skylten så ska du se skillnad
blir man stoppad så är det bara säga att man tappat den

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Citat:

Det finns en oskriven regel att man ska ligga och stressa folk som övningskör. liksom att man kör det där spelet ' 50p för cyklisten' 25p för bildörren osv. det är mest något som bara finns men ingen tar på alvar. alla vet ju hur de var själva i början. jag brukar inte bry mig om övningskörare tar lite tid på sig. bättre det att de kör säkert än att de stressar och orsaker en olycka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg
Finns nog inget som jag stör mig så mycket på som när folk inte blinkar...

Stör mig som fan på det med. precis som om det skulle kosta pengar att blinka (nja gör ju det iofs på slitaget men det är ju försumbart) annars så stör jag mig emr på folk som kör saktare än hastigheten på vägen. dumt och ligga och hindra.

eller mja,. fick problem med bilen på 100väg. blev att puttra vidare långt till höger i kanten och ta första bästa avfart så att man kunde köra på en mindre traffikerad väg.
Var nog någon som svor men vad gör man. hade ju inte varit bättre om jag ställde mig och blokerade halva vägen precis.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Idioter som tutar/ligger 1m bakom och är allmänt dumma i huvudet och visar noll respekt mot övningskörare borde ju få indraget körkort också om inte annat. Hur tänker sådana människor? "Om jag tutar kanske han kör iväg snabbare" "Om jag lägger mig jättenära bakom kanske han kör snabbare".

Folk som inte blinkar är både farligt och störande. Folk blinkar också gärna i sista sekunden eller när de faktiskt svänger, det är ju ungefär samma sak som att inte blinka.

Blev själv påkörd förra veckan av en idiot i trafiken som körde på mig vid ett rödlyse bakifrån när det blev grönt precis och jag skulle köra iväg. Personen kom bakifrån och stod inte stilla och väntade, smäller rätt in i bagageluckan, fint.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompa86
Så fort en bilist ser en bil med en grön eller röd skylt på så ska dom lägga sig 2 cm bakom och stressa och/eller så ska dom om hur dom än gör.

så det är tyvärr bara att vänja sig eller testa att ta bort skylten så ska du se skillnad
blir man stoppad så är det bara säga att man tappat den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Det finns en oskriven regel att man ska ligga och stressa folk som övningskör. liksom att man kör det där spelet ' 50p för cyklisten' 25p för bildörren osv. det är mest något som bara finns men ingen tar på alvar. alla vet ju hur de var själva i början. jag brukar inte bry mig om övningskörare tar lite tid på sig. bättre det att de kör säkert än att de stressar och orsaker en olycka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Idioter som tutar/ligger 1m bakom och är allmänt dumma i huvudet och visar noll respekt mot övningskörare borde ju få indraget körkort också om inte annat. Hur tänker sådana människor? "Om jag tutar kanske han kör iväg snabbare" "Om jag lägger mig jättenära bakom kanske han kör snabbare".

Ja va såå sugen på o smälla i backen o köra på honom, men vad ska man göra, inte mitt fel att alla inte är fullt utrustade

Och sen dom som pressar på t.ex. 70 väg och sen måste om trots att man håller rätt hastighet, careface kanske dom flesta tänker men kör man om nån som håller rätt hastighet så begår man ju egentligen ett lagbrott då det är olagligt att köra för fort även om man kör om eller har en döende gravid i bilen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB

Permalänk
Citat:

en som gjorde så för mig när ja körde med bilskolan en gång...

då bad lärarn att ja skulle stänga av bilen så han kunde kliva ur och gnälla på honom.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är ett stort problem att körkort anses närmast som en rättighet. Självklart borde inte vem som helst kunna ta körkort och dessutom borde man förnya det med jämna mellanrum.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ja va såå sugen på o smälla i backen o köra på honom, men vad ska man göra, inte mitt fel att alla inte är fullt utrustade

Och sen dom som pressar på t.ex. 70 väg och sen måste om trots att man håller rätt hastighet, careface kanske dom flesta tänker men kör man om nån som håller rätt hastighet så begår man ju egentligen ett lagbrott då det är olagligt att köra för fort även om man kör om eller har en döende gravid i bilen

Du får köra för fort om du har en döende gravid i bilen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
då bad lärarn att ja skulle stänga av bilen så han kunde kliva ur och gnälla på honom.

Samma här... förutom det att min lärare gjorde slag i sak och skällde ut föraren i bilen bakom efter noter!
Det var skoj, gillade den läraren.

Ska tilläggas att jag var på en parkeringsplats och det var bara han som påverkades av att jag var lite osäker på när jag skulle backa in på en parkering.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Du får köra för fort om du har en döende gravid i bilen

Inte? det är väl bara ambulanser och andra utryckningsfordon som får "speeda" vad jag vet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen benhård koll på vad lagen säger (förutom att nöden har ingen lag ), men jag skulle bli förvånad om man inte hade överseende vid ett sådant läge.

Jag kan ge ett riktigt exempel som hänt: Polisen följde efter en fartdåre och vinkade in honom. Det var en man som sa att hans hus brinner ner medans dom pratar, och bad få köra hem fort som fan och kolla upp det. De följde efter honom och mycket riktigt, hans kåk stod i lågor.

Jag minns tyvärr inte det viktiga i det här sammanhanget, dvs om fortköraren åkte dit för hastighetsöverträdelse, eller om hans ursäkt/anledning godkändes. Jag har dock för mig att han klarade sig. Samtidigt är det väl lite av polisens jobb att på plats bedöma brottet i förhållande till omständigheterna?

Som sagt, har tyvärr inte någon koll på vad lagen säger... men sunt förnuft bör ju räcka en bit. Rätt kul grej dock.

Edit: För att hålla sig till topic så har jag inte sett något avsnitt, bara trailern. Det känns som en blandning av uppriktigt tröga människor och skådespeleri. Man ska inte underskatta vad produktionsbolagen gör för "bra" TV heller.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

som sagt så fejkar dom mkt eftersom det ska bli roligt annars skulle ju ingen kolla.
men många idioter finns det i trafiken. jag har en gammal saab 900 turbo, folk som ser det ska givetvis rödljus rejsa. brukar köra extra sakta i väg då bara för att jävlas medan dom plågar sina stackars bilar.
som många hatar jag folk som kör upp och ligger 2cm från min kofångare, ibland blir man frestad och bara tok bromsa.
lirare som kryssar mellan filerna som idioter utan och blinka borde man faan köra in i.
lita aldrig på dina med trafikanter och av den enkla anledningen ska man hålla avstånd och vara på sin vakt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Nu har jag ingen benhård koll på vad lagen säger (förutom att nöden har ingen lag ), men jag skulle bli förvånad om man inte hade överseende vid ett sådant läge.

Jag kan ge ett riktigt exempel som hänt: Polisen följde efter en fartdåre och vinkade in honom. Det var en man som sa att hans hus brinner ner medans dom pratar, och bad få köra hem fort som fan och kolla upp det. De följde efter honom och mycket riktigt, hans kåk stod i lågor.

Jag minns tyvärr inte det viktiga i det här sammanhanget, dvs om fortköraren åkte dit för hastighetsöverträdelse, eller om hans ursäkt/anledning godkändes. Jag har dock för mig att han klarade sig. Samtidigt är det väl lite av polisens jobb att på plats bedöma brottet i förhållande till omständigheterna?

Som sagt, har tyvärr inte någon koll på vad lagen säger... men sunt förnuft bör ju räcka en bit. Rätt kul grej dock.

Edit: För att hålla sig till topic så har jag inte sett något avsnitt, bara trailern. Det känns som en blandning av uppriktigt tröga människor och skådespeleri. Man ska inte underskatta vad produktionsbolagen gör för "bra" TV heller.

'

Okey, så hans hus slutade brinna när han brände på som fan på alla möjliga vägar elelr vadå? Ser ingen anledning varför han måste köra fort som ljudet när hans hus brinner...

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Klart det är fejk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
'

Okey, så hans hus slutade brinna när han brände på som fan på alla möjliga vägar elelr vadå? Ser ingen anledning varför han måste köra fort som ljudet när hans hus brinner...

Nej, han hade fått höra på jobbet att det bolmade rök ur hans hus.

Menar du att du inte hade haft bråttom hem?

Jag kan för övrigt inte hela historien. Han kanske hade husdjur hemma som han ville rädda, eller vad fan som helst. Känns som du inte tänkte speciellt långt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
som sagt så fejkar dom mkt eftersom det ska bli roligt annars skulle ju ingen kolla.
men många idioter finns det i trafiken. jag har en gammal saab 900 turbo, folk som ser det ska givetvis rödljus rejsa. brukar köra extra sakta i väg då bara för att jävlas medan dom plågar sina stackars bilar.

Det är sånna som du som skapar hat i trafiken. Det värsta som finns är folk som tar 500m på sig att komma upp i 50km/h, trots att dom ser att det bildas en låååång kö efter sig. Det är ju faktiskt ofta som man ser folk i feta bilar med mååånga hästar som blir dragna av bussarna från rödljusen, TROTS att dom lägger sig i vänstra filen ("snabba" filen). För f*n folk, det är INTE ekonomiskt att ligga å sakta acca i 500m än att snabbt åka upp till önskad hastighet å sen glida där!

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Inte? det är väl bara ambulanser och andra utryckningsfordon som får "speeda" vad jag vet?

Vi har en lag om nöd i sverige, om du kan bevisa i domstol att du körde för fort för att det var en nödsituation så har du ditt på det gröna.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Att ligga många km/h under hastigheten är mer farligare än att ligga någon km/h över enligt min mening. jag kör på 50-70-80-90-100 sträcka som ständigt byt och jag brukar hålla det i mån det finns. men när det ligger en tanta i en liten opel och ska köra försiktigt ute på stora vägen i 75 fast det är 100 är mer farligt än en som ligger i 110 och blåser på.

...

Brist på folk som inte kan blinka av är grymt störande dessutom. man blinkar väl ändå när man gör filbyte eller svänger av /till på en annan väg?
Fy fan vad skoj det skulle att vara vara polis för en dag. många som kör med släckta lysen eller med dimlyse och halv dessutom.

Jag kör en relativt gammal bil, betydligt närmre veteranbil än ny... och ligger gärna 20-30 km/h under fartgränsen, varför skulle det vara farligare? Jag brukar dessutom bjuda in till omkörning genom att lägga mig långt till höger. Ändå ska det alltid vara någon som ska ligga två meter bakom... Har allvarligt funderat på att skaffa en "bumper-sticker" där det står "DET GÅR INTE FORTARE FÖR ATT DU LIGGER NÄRA - KÖR OM"

När jag precis tagit körkort och inte tänkte så mycket på miljö och efterkommande generationer som även de vill njuta av underbar 70-tals design så var jag tyvärr (skäms lite) den typen som gärna låg nära och inte riktigt förstod den otroliga njutningen av att köra långsamt, var där en äldre man som faktiskt tvärbromsade på en 50-väg, där vi båda, mycket tätt höll PRICK 50 km/h. Som tur var hade vi inte möte då så jag klarade mig, men det var med hjärtat i halsgropen, så numera kör jag i god tid, håller avståndet och sänker gärna farten en smula.

Tror att trafiken skulle bli säkrare om alla tänkte och gjorde som jag

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10