Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Nu kanske du bara skojade, lite svårt att avgöra. Men väldigt få sötningsmedel är sockerarter.

Brukar väl stå "ej sötad med socker" på en del produkter och sedan vara fulla med fruktos, så de var det jag tänkte på.

Angående aspartamet så är det väl lite si och så om det är farligt eller inte. Men vi gör alla ett val. Jag har valt att försöka använda så lite som möjligt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Haha hemska blask!

Kan inte dricka de längre... tycker bara de smakar grogg efter att ha blandat på de i flera år när man var knatte

Permalänk
Medlem

tycker om det, perfekt till maten. förr var det socker i men nu så är det något hyfsat känt sötnings medel i.
dricker man eller äter något som är gott för mkt så är det lätt att tappa suget, dricker väll sånt någon gång i veckan men ska trappa upp när jag orkar haha!

OBS: den måste drickas väl kyld annars är den inte god alls!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Glocken Gold kan jag skriva under på, men allt vad multivitamin-drycker har jag aldrig gillat. Apelsinsafts-getränke ska det vara!

Permalänk
Medlem

På tal om juice, vad är godast av brämhults och tropicana? Är det värt att testa brämhults eller?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
På tal om juice, vad är godast av brämhults och tropicana? Är det värt att testa brämhults eller?

Ja för fan!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Brämhults blodapelsin är sjukt god, inte sett den på ett tag dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Ja för fan!

Okej, för köpa någon liter sen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Bravo Päron/Apelsin/Morot/Äpple/Citron

Hata eller älska...

Ingredienser:
Juice av päron, apelsin, morot, äpple, citron samt vitamin c. Juicerna kommer från juicekoncentrat. Motsvarar juice från ca 1,8 kg frukt och morot. (För 1L)

Näringsvärde Storlek
Energivärde 180 kJ
Energivärde 45 kcal
Protein <0.5 g
Kolhydrater 9 g
- varav sockerarter 9 g
Fett <0.5 g
- varav mättat 0 g
Kostfiber 0.2 g
Natrium 0.003 g
Vitamin C 30 mg

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
http://www.matservice.se/bilder/stora/7310860054710.jpg
Bravo Päron/Apelsin/Morot/Äpple/Citron

Hata eller älska...

Ingredienser:
Juice av päron, apelsin, morot, äpple, citron samt vitamin c. Juicerna kommer från juicekoncentrat. Motsvarar juice från ca 1,8 kg frukt och morot. (För 1L)

Näringsvärde Storlek
Energivärde 180 kJ
Energivärde 45 kcal
Protein <0.5 g
Kolhydrater 9 g
- varav sockerarter 9 g
Fett <0.5 g
- varav mättat 0 g
Kostfiber 0.2 g
Natrium 0.003 g
Vitamin C 30 mg

sen går den lös på typ 30 spänn :S

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Avstängd

Brukar köpa den dom har på willys för typ 10kr , asgod

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
sen går den lös på typ 30 spänn :S

Njaa, är den verkligen så dyr? Jag vet iallafall att den är billigare än brämhults

Jag dricker mycket sån här juice, så jag undrar om den är nyttig eller om det finns någon annan söt dryck som är nyttigare. Jag försöker nämligen gradvis få bort mitt sockersug, men då kanske det är mjölk som gäller?

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Hata eller älska...

Älskade den fram tills för några månader sen, tröttnade på den riktigt ordentligt, och tycker den smakar riktigt illa nu. Brukar inte hända så ofta, men tyckte den var väldigt lätt att fördricka sig på så att säga.

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Citat:

brämhults jordgubb/lime och brämhults hallon är goda

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Morsan introducerade mig för Godmorgon's nypressade apelsin och hallon, helt klart värd att testa.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Morsan introducerade mig för Godmorgon's nypressade apelsin och hallon, helt klart värd att testa.

Det lät gott ska provas. Billigare än brämhults också

Bara så ni vet smakar Euro Shopper Multivitamin fruit drink inge bra,för mycket sötningsmedelsmak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ

Den har jag testat, smakade helt okej.
Rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Glocken Gold var det några år sedan man drack, kommer ihåg att den var en favorit på alla lanen. Nu håller jag mig mest till apelsinjuice brukar variera mellan godmorgon färsk pressad, tropicana och brämhults.
Kanske blir till att pröva Glocken Gold igen nästa gång jag handlar.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

aldrig varit nån multivitamin person... alltid tyckt att bland juicer smakara bara äckel... så håller mig till apelsinjuice med fruktkött tycker det är godast.

framförallt bremhult eller tropicana men ica's apelsinjuice går inte av för hackor den häller dock lite för besk tycker jag men den är iaf billig ca 7:- litern eller nått sånt.

sämst på apelsin tycker jag faktiskt är Bravo smakar åt helvete för sött. hällre bäsk så att man håller på att krypa ur skinnet än att man håller på att spy av socker shocken...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Smakade härom veckan Coop xtra´s Multivitamindryck för att glocken inte fanns. Den var inte speciellt god.
Det var som att dricka ananasjuice och det har jag aldrig gillat.

Permalänk

Dricker mest JOs äppeljuice om jag ska dricka juice. Innehåller enbart äpplen och vatten samtidigt som den inte är speciellt dyr. Tror 3L (3p koncentrerad) brukar gå på 27kr eller nåt åt det hållet.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Tropicana är definitivt min favorit, tycker den smakar bättre än Brämhults.

Synd att den är så dyr bara. Brukar ha en Bravo och en Tropicana hemma, när jag är törstig tar jag Bravo och när jag vill njuta tar jag Tropicana.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Jag dricker mycket sån här juice, så jag undrar om den är nyttig eller om det finns någon annan söt dryck som är nyttigare. Jag försöker nämligen gradvis få bort mitt sockersug, men då kanske det är mjölk som gäller?

Det är inte en helt lätt fråga.
Juice är i princip lika sött som cola, och det är inte någon skillnad i sockret (om något så är sockret i juice mindre nyttigt).
Däremot så antar många att juice skulle innehålla många andra ämnen som på något sätt skulle vara nyttiga, det verkar inte så otroligt.

Är det socker du vill undvika så är ju lightprodukter ett bra alternativ.
Själv tror jag inte att det är helt suveränt att dricka allt för mycket mjölk, men i måtta så är det ju inga problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Själv tror jag inte att det är helt suveränt att dricka allt för mycket mjölk, men i måtta så är det ju inga problem.

Vad tänker du på då? Kalciumet och prostata/äggstockscancer?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad tänker du på då? Kalciumet och prostata/äggstockscancer?

Ja, det är väll det mest konkreta.

Men dessutom tror jag att det inte är allt för långsökt att något av de ämnen som liknar ämnen i vårt enokrina system skulle kunna ställa till med lite problem om man har en överdrivet stor konsumption.
Det är ju ganska lösa spekulationer, men en del studier har ju pekat åt det hållet.

Jag tror inte att det finns någon rimlighet i att fanatiskt undvika mjölk, men en överdriven konsumption av det tror jag inte heller på.

Permalänk
Korsordsguru

Glocken Gold är en klassiker som går hem hos alla! Jag tycker även Eldorados multivitamin-dryck i gula/lila-förpackning är riktigt god. Om jag minns rätt så är även den minst onyttigast bland alla multivitamindrycker där ute.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja, det är väll det mest konkreta.

Men dessutom tror jag att det inte är allt för långsökt att något av de ämnen som liknar ämnen i vårt enokrina system skulle kunna ställa till med lite problem om man har en överdrivet stor konsumption.
Det är ju ganska lösa spekulationer, men en del studier har ju pekat åt det hållet.

Jag tror inte att det finns någon rimlighet i att fanatiskt undvika mjölk, men en överdriven konsumption av det tror jag inte heller på.

Var väl över 1,5 gram om jag inte minns fel, så dricker man en liter eller mindre är det inga problem.

Mjölk är en kalasbra energikälla med protein, kolhydrater och fett å en hel del annat smått och gott. Mjölk är även en bra återhämtningsdryck efter träning, särskilt chokladmjölk, så fördelarna är ju ändå ganska stora.

Att dricka över litern är väl lite onödigt, om man inte superbulkar eller något liknande så där drar jag gränsen vid överdriven konsumtion och håller med dig. Personligen så dricker jag 1 liter mjölk varje dag.

Visa signatur