Permalänk
Medlem

tips och råd på 22 tum

Hej på er alla! skulle gärna vilja ha lite råd & tips när man ska köpa en bildskärm vad är man ska jämföra och titta på. är inte så hajj inom bildskärmar.

spel som man spelar: cod4, cod5 Sen lite små andra detaljrika spel.

har idag: 19 tum Envision

fundera att köpa! om ni har bra tips på skärmar posta en länk.
Samsung 22" Wide Syncmaster 2243BW

Samsung 23" LCD Syncmaster 2333SW

// tack för alla tips & råd!

Visa signatur

FOTO: D90, Nikkor 55-200/4,0-5,6 VR | Nikon 50/1.8D AF

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx Den slår allt! Är en e-IPSpanel och du hittar inte bättre i den prisklassen, helt omöjligt kan jag lova dig.

Permalänk
Medlem

Jag kan helt klart rekommendera Dell 2209WA. En toppen skärm för 2390:- som finns hos Dustinhome. Jag har använt skärmen i ca 1 månads tid. Spelar en hel del Call of Duty och skärmen hänger med riktigt bra.
Visst märker man en viss försämring när det gäller responsen mot min 19 tums CRT skärm som jag spelat på i flera år jämfört med Dellen. Men man vänjer sig otroligt snabbt och det andra så som färger, skärpa och widescreen formatet mm överväger kraftigt.

Eftersom man slipper de störande betraktningsvinklarna med ljus och färgskiftningar som en skärm med TN panel lider av så är Dell skärmen också mycket lämplig till bild och videoredigering.

Tror inte att du blir besviken om du köper Dell 2209WA om du nu tycker att 22 tum är tillräckligt stort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx Den slår allt! Är en e-IPSpanel och du hittar inte bättre i den prisklassen, helt omöjligt kan jag lova dig.

Skulle hellre sattsa på en skärm med full hd.

ViewSonic VX2260WM

verkar som en riktigt skön skärm.

Visa signatur

AMD OPTERON athlon 3800 x2. DFI LANPARTY nforce 4ULTRA D, 2x1 gig twinmos Chassi Themlake 3,3| GC = Powercoler x850 XT Vivo, Logitech G15, Aiwa surround System, NEC DVD Burner, 1 x 1 x 200 gig 1x500 gigmaxtor SATA 1, 1 x180 gig Western Digital 1x320 western

Permalänk
Medlem

Tackar för alla tips !!

tror de blir Dell 2209WA

Visa signatur

FOTO: D90, Nikkor 55-200/4,0-5,6 VR | Nikon 50/1.8D AF

Permalänk
Sötast

Det blir det nog för mig också! Tackar för tipset.

Att sitta på 1900*1200 är visserligen riktigt härligt i Windowsmiljö, men i spel så tar jag hellre den extra prestandan jag får av 1650*1080