Grannens katt bajsar på vår altan!

Permalänk
Medlem

Grannens katt bajsar på vår altan!

Vad kan man göra åt en katt som kommer och bajsar på ens altan ett par gånger om dagen? Vi har gått till ägaren och sagt till, funderar på att nästa gång gå till ägaren och be denne komma och plocka upp avföringen själv.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Vattenpistol kan funka om man orkar sitta på pass.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Dokumentera och bevisa att det är den katten. Sen ber du ägaren se till att din altan är i toppskick.
Som innekattägare ser jag helst inte att du skadar kattfan, det är inte dess fel utan det är ägarens fel och ansvar.
Vägrar ägaren så kan du alltid klura ut roliga saker att göra med kattbajset. Att kleta in hans hus och hem med exktrementet är ett alternativ om han är kivig. Se till att inte åka dit "in the act".
Sen finns det spray som katter hatar men det är inget DU ska bekosta.
Allt beror på hur viktig grannsämjan är. Ibland är bajs på altanen det bästa alternativet tyvärr.
Vill du ge dig på katten så ta fram trädgårdsslangen med iskallt vatten, det skadar den inte men till slut kanske den fattar att den är persona non grata.

Permalänk
Medlem

Gå å bajsa på grannens altan så är ni kvitt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Dokumentera och bevisa att det är den katten. Sen ber du ägaren se till att din altan är i toppskick.
Som innekattägare ser jag helst inte att du skadar kattfan, det är inte dess fel utan det är ägarens fel och ansvar.
Vägrar ägaren så kan du alltid klura ut roliga saker att göra med kattbajset. Att kleta in hans hus och hem med exktrementet är ett alternativ om han är kivig. Se till att inte åka dit "in the act".
Sen finns det spray som katter hatar men det är inget DU ska bekosta.
Allt beror på hur viktig grannsämjan är. Ibland är bajs på altanen det bästa alternativet tyvärr.
Vill du ge dig på katten så ta fram trädgårdsslangen med iskallt vatten, det skadar den inte men till slut kanske den fattar att den är persona non grata.

Då är det lika bra att införskaffa en högtryckstvätt och spola katten med iskallt vatten så nog fan kommer den att lära sig en läxa. Är inte mkt alls för katter ;).

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Medlem

Nej.. Däremot kan du ju prova hälla ut citron runt om eller något någon starklukt .. finns även på djuraffärer att köpa sånt man kan hälla ut som katter avskyr sån här : http://www.zoosajten.se/ShowProduct.aspx?prodid=787

Mvh

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

En sista utväg hade kunnat vara att mala ner ett ricinfrö i någon mat och ställa ut den.
Ett frö är nog för en katt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Nej.. Däremot kan du ju prova hälla ut citron runt om eller något någon starklukt .. finns även på djuraffärer att köpa sånt man kan hälla ut som katter avskyr sån här : http://www.zoosajten.se/ShowProduct.aspx?prodid=787

Mvh

Det är väl ändå inte han som ska se till att katten inte kommer in till honom? Snarare grannen som ska hålla koll så att katten inte sticker ut och skapar problem.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
En sista utväg hade kunnat vara att mala ner ett ricinfrö i någon mat och ställa ut den.

Frågan är bara, fan ska man få tag på det :p.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk

Sätt dig på vakt och ta tag katten i nacksinnet och släng i väg den när den kommer.
Den kommer att landa på fötter och förmodligen bli skrämd så att den inte kommer tillbaka.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Frågan är bara, fan ska man få tag på det :p.

http://rareseeds.com/seeds/Castor-Bean
20 frön, så det blir inte ens ett problem om grannen skaffar en ny katt.

Du kanske skulle kunna göra en häck av brännässlan Urtica ferox? Den är nog giftig för att ta död på hästar.
http://www.nzseeds.co.nz/seed_list/Urtica_ferox.htm

Permalänk
Medlem

minera altanen

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Det är väl ändå inte han som ska se till att katten inte kommer in till honom? Snarare grannen som ska hålla koll så att katten inte sticker ut och skapar problem.

Ja.. Men bara för det kan man inte skjuta en katt med högtryckstvätten.. Katten kan skadas.. räcker ju för fan med vanlig vattenspruta..

Annars .. jag har haft grannens katt på min altan också.. Den sket visserligen inte men den störde min inomhuskatt..

Så allt jag gjorde var att springa ut när katten kom och vifta med armarna och skrika..

Har aldrig sett katten igen efter det.. och detta var typ ett halvår sen

Visa signatur

Permalänk

Bara ta vattenslangen och jaga den runt då den vet att den inte ska komma tillbaka..

Annars så gör man som en farsan känner. han tog katten och sa nu får du fixa skadorna (Lackskador och en sönder riven suffle på en cab) annars så avlivar jag skiten. Han avlivade saken plus att han fick rätt till ersättning.

Det har varit uppe tidigare om katten som bajsar här o var och det är konstigt nog inte kattägarens ansvar. Men som sagt många katter blir ju 'överkörda' av en anledning. Kattskrälle!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kattägaren ska ha ett ansvar för sitt husdjur och eventuella skador eller liknande som kan orsakas på annans egendom. Detta är självklart och gäller alla djurägare.

Sen behöver man inte tycka om katter för den sakens skull, men ha i tanke ändå att det är levande varelser vi snackar om här. Katten ska INTE utsättas för djurplågeri bara för att man inte tycker om den och för att ägaren inte kan ta sitt ansvar.

Går att lösa en sådan här situation utan att behöva utsätta katten för plågsamma saker. Katter är djur och gör det djur ska. Det är ägaren som behöver ta ansvar för sin katt!

Personer som medvetet skadar djur borde få skallen undersökt, det är vi människor som har dessa djur som sällskap; det är vi som för in dessa djur i tätorter och liknande. Det är vi djurägare som ska ta ansvaret, INTE djuret.

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Avstängd

Kattfälla. Vad du gör efteråt är ditt eget val.

Katter är dock träliga att skjuta. Sega jävlar som aldrig dör.

Citat:

*Antecknar!!!*

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Spruta vatten med en blomspruta på den. Har ni hund/ar släpp ut dom när den kommer. Hundar jagar bort den på en gång, iaf de flesta hundar med någon jaktinstinkt blir galna när de ser en katt de inte tycker om (vilket är typ alla katter per default).

Citat:

http://rareseeds.com/seeds/Castor-Bean
20 frön, så det blir inte ens ett problem om grannen skaffar en ny katt.

Du kanske skulle kunna göra en häck av brännässlan Urtica ferox? Den är nog giftig för att ta död på hästar.
http://www.nzseeds.co.nz/seed_list/Urtica_ferox.htm

Det där är varken lagligt eller roligt.

Permalänk
Medlem

Bajsa på katten så får den känna hur det känns...

Nej men ta ett snack med ägaren och säg att du tar saken i egna händer om han inte håller reda på sin katt..

Om det inte blir bättre så lägger du ut råttfällor på altanen och hoppas på att katten fastnar i en, om grannen skulle bli arg så är det ju bara säga att du trodde du hade råttor och att han hade kunnat undvika att denna "olycka" skulle ske om han höll reda på sin katt.

Eller så jagar du bara iväg katten med vatten och skrik.

Permalänk
Medlem

Vilka jävla stolpskott det finns här.. Hoppas nån blandar ner några matskedar glykol i er drink på krogen.. Personligen blir jag mer ledsen om en försvarslös katt dör än ett stolpskott

Edit: jag syftar på dom som vill döda katten förstås <--

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilka jävla stolpskott det finns här.. Hoppas nån blandar ner några matskedar glykol i er drink på krogen.. Personligen blir jag mer ledsen om en försvarslös katt dör än ett stolpskott

Edit: jag syftar på dom som vill döda katten förstås <--

Äh katten lär ju inte dö av en råttfälla, den lär ju dock inte vara och skita på altanen igen..
Sen är det ju inte hans fel om grannens katt springer på en råttfälla han har på sin altan för att grannen inte kan hålla reda på katten utan det är ju snarare grannens fel då..
Fan kan han inte hålla reda på sin katt så den är och skiter överallt ska han inte ha katt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
Äh katten lär ju inte dö av en råttfälla, den lär ju dock inte vara och skita på altanen igen..
Sen är det ju inte hans fel om grannens katt springer på en råttfälla han har på sin altan för att grannen inte kan hålla reda på katten utan det är ju snarare grannens fel då..
Fan kan han inte hålla reda på sin katt så den är och skiter överallt ska han inte ha katt.

Ja, det är klart, det är ju dock svårt att hålla koll på katten hela tiden.. Man kan gå tillväga utan att skada katten på något sätt.. det rätta sättet..

Så du menar.. en kille går fram till dig och drar fram sin pistol och skjuter dig i knäet.. Du tycker det är ok för du inte dör av det.. Bra resonemang.

Visa signatur

Permalänk

?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Blanda ner råttgift i kattmat och ställ ut

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
http://4gifs.com/gallery/d/81795-2/Squirrel_launcher.gif
?

Word!!!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

gör som min farbror när grannkatten hade kommit in i deras hus och sketet i deras hall, han smetade in stark grovkornig skånsk senap i kattens as (:

lite djurplågeri kanske men katten lärde sig iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Blanda ner råttgift i kattmat och ställ ut

Aa du skulle säkert bli glad om nån blandade råttgift i din Big Mac också

Edit: stolpskotten fortsätter flöda in :S .. Och din farbror var också ett stolpskott som satte senap i kattens röv.. Ungefär som om nån skulle dippa en påle i skånsk senap och köra upp i din röv.. säkert skönt

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Aa du skulle säkert bli glad om nån blandade råttgift i din Big Mac också

Vad sägs som att sluta skriva dåliga jämförelser?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vad sägs som att sluta skriva dåliga jämförelser?

Är väl inte så dåliga.. Dom får väl smaka på sin egen medicin och se om dom är så tuff sen

Ett oskyldigt djur ska man inte ge sig på, då förtjänar man en senapspåle i röven helt klart..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Så man får bara göra saker mot katter som man själv tycker om? Hmm....

Jag tycker om att bli full och dricka öl. Så nästan gång jag ser en kattunge ska jag supa ner den. Ska tydligen vara jävligt roligt också. Win-win!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Så man får bara göra saker mot katter som man själv tycker om? Hmm....

Jag tycker om att bli full och dricka öl. Så nästan gång jag ser en kattunge ska jag supa ner den. Ska tydligen vara jävligt roligt också. Win-win!

Aa du är ju väldigt smart.. *ironi*

Nej, men om en människa skulle skita på din altan så skulle det vara med avsikt.. Ett djur vet inte sådant.. Och när det FINNS sätt att utan att skada djuret på något sätt.. Då är det inte lämpligt att dräpa djuret för att man tycker man är cool.. Då förtjänar man den berömda pålen

Aa är man född 90 så är det väl jäkligt coolt att vara full också

Visa signatur