Phenom II TWKR är ny entusiastmodell från AMD

Permalänk
Melding Plague

Phenom II TWKR är ny entusiastmodell från AMD

AMD planerar en ny processor för datorentusiaster. TWKR bjuder på högre överklockning än vanliga Black Edition.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn den ser riktigt crazy ut ;ı

Permalänk

Kommer väl kosta lika mycket som intels "extreme"-modeller =/

Men vad står twkr för?

Permalänk
Medlem

Soft! Detta borde Intel också börja med!

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Kommer väl kosta lika mycket som intels "extreme"-modeller =/

Men vad står twkr för?

Tror knappast dom kommer upp till Intels löjliga Extreme-nivå-priser.
Men säg runt en 1000-lapp dyrare än standard....jag vet ej

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

TWKR, tweaker, fyndigt av dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie

Men vad står twkr för?

fo real?

Permalänk

Då ska de verkligen vara "Extra bra överklockning också" annars känns de ju lite illa =/

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Snygg låda iaf

Permalänk
Medlem

Fan vad nice jobbat av grabbarna på AMD.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Betala extra för att kunna klocka extra.
Igentligen är det inte mer än att man betalar för mer prestanda.
Precis som vanligt!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Tycker dom borde ha en svart "pcb" på Black serien

Permalänk
Medlem

Den kommer bli dyyyr!

Permalänk
Medlem

Ingen mening med det hela om den är mycket dyrare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

trevligt om prislappen inte är allt för saftig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Soft! Detta borde Intel också börja med!

De var de som började, med att plocka ut 1000specialexemplar av i7 som skulle "mkt" högre. (Än så länge ungf 50-100mhz eller ngt)

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk

gratis pr för amd om extrema överklockare ger sig på dessa... nåt behöver de nog göra för att stärka varumärket när i5 släpps iaf, en rejäl prissänkning skulle sitta fint

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

jaha twkr = tweaker xD det fattade inte jag haha

Ja man får hoppas att det inte blir för dyrt

Permalänk
Medlem

Verkar trevligt, vattenkylning är ju trots allt inget utom räckhåll för oss vanliga dödliga, och det skulle ju vara kul att kunna köra en Phenom II över 4 GHz stabilt.

Permalänk
Medlem

Har ni ens läst det jag citerade?!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

tss nja jag behåller nog min 955BE så att säga, om det nu är så att det är handplockade 955or och den blir dyrare än dom "vanliga" är det lite skandal

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Har ni ens läst det jag citerade?!

Jag såg men det är inte bara klockare och entusiaster härinne utan massa gapiga ungar också numera......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Fan vad nice jobbat av grabbarna på AMD.

Inte för att dom lär ha fått jobba så mycket , och så där !!!!!!! Är det inte heller

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Kommer vi få se nya rekord? Hoppas det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shanni
Damn den ser riktigt crazy ut ;ı

Gör den? Jag tycker den ser ut som alla andra AMD64 proppar.

Jahapp, då föll AMD till föga & går i Intels fotspår med sin version av en extreme processor.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Synd att dom inte tänker sälja den då:P

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
om det nu är så att det är handplockade 955or och den blir dyrare än dom "vanliga" är det lite skandal

Skandal, varför då? Sedan när är det skandal att betala extra för en exklusivare produkt? (Sedan lär den ju knappast kosta tio-tolv tusen som intels extreme-produkter gör i vilket fall som helst, så vad du klagar om förstår jag inte alls faktiskt...)

Dessutom, vem tvingar dig att köpa den? Du säger ju själv att du inte tänker uppgradera... Snacka om att göra höna av en fjäder.

För övrigt behöver du inte oroa dig om att denna produkten skulle vara handplockade 955or eller något i den stilen. Gallringsprocessen sker garanterat på en ännu tidigare nivå än så, innan några typbeteckningar alls har bestämts.

Permalänk
Medlem

Tycker även processorn borde vart svart, och TWKR som namn vet jag inte om jag ska skratta eller gråta för. Vart inte leet-speak och den typen av förkortningar omoderna på 90-talet? Ska den heta Tweaker så döp den till Tweaker.

Sen måste jag säga att jag personligen inte tycker det är ens i närheten av lika intressant med en processor som kan klockas riktigt högt räknar i megahertz som det är med en processor som kan klockas högt räknat i procent. Men det är ju bara jag.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Ingen mening med det hela om den är mycket dyrare.

Precis som Intel alltså, finns ingen som helst mening med att köra intel idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Tycker även processorn borde vart svart, och TWKR som namn vet jag inte om jag ska skratta eller gråta för. Vart inte leet-speak och den typen av förkortningar omoderna på 90-talet? Ska den heta Tweaker så döp den till Tweaker.

Sen måste jag säga att jag personligen inte tycker det är ens i närheten av lika intressant med en processor som kan klockas riktigt högt räknar i megahertz som det är med en processor som kan klockas högt räknat i procent. Men det är ju bara jag.

Celeron var engång i tiden väldigt omtyckt för överklockar, torts att den inte var den snabbaste processorn.